Posts by M.Beers

Motivatie zakt al weg bij het geen dat ik het niet uit mijn hoofd kan schrijven. En met de hoop dat ik ergens een cursus kan krijgen waarin ze mij de logica achter PHP leer en dat ik zo mijn eigen systemen kan bouwen.

Hiervoor heb ik geen cursus of opleiding gevolgd, ik ben zoals vele denk ik begonnen met het schrijven van kleine scripts en heb deze vervolgens uitgebreid. 9/10 keer kan je iets googelen.

Mocht je toch een cursus hiervoor gaan volgen houdt er rekening mee dat PHP echt mega aan het veranderen is. Dit moet na je cursus wel bij te houden zijn... want waarschijnlijk word er op 12 november een final release gedaan van PHP 7 en zullen veel hosts PHP 5.4 gaan uitfaseren.

Ik ben al jaren bezig met php en ik vind dat het tijd is om het uit mijn hoofd te kunnen. Dat ik mijn eigen systemen kan bouwen en niet elke x van hier en daar wat aan mekaar knutsel. Verder wat mijn doel is om mezelf te ontwikelen in php aangezien ik jaren ermee bezig ben, wil ik het zelf kunnen schrijven.

Wanneer je al jaren bezig bent met php, zal je jezelf moeten afvragen wat je motivatie is om hiervoor een cursus te volgen.

Op mijn opleiding leer ik bijvoorbeeld ook Java, alleen buiten de theoretische kennis, is het aan jezelf om je hierin te ontwikkelen. Met programmeren ben je continue bezig met het oplossen van een probleem, dit kan van alles zijn natuurlijk en is heel specifiek aan jouw project.

Ik vraag me af in hoeverre zo'n cursus jou gaat helpen, buiten het feit dat je een certificaat krijgt.

Beste ICTscripters,

Vaak moet ik voor klanten onderdelen toevoegen aan het admin paneel van WordPress. Ondanks WordPress hiervoor verschillende functies en hooks heeft is dit nog veel werk om te schrijven. Daarom heb ik hiervoor een framework geschreven die dit werk uit handen neemt. Hiervoor zoek ik alleen nog testers die met deze plugin willen experimenteren en willen zoeken naar bugs.

Momenteel bevat het framework de volgende functies:

- Snel aanmaken van Metaboxes
    - Snel aanmaken van Admin panels + Admin tabs
    - Snel aanmaken van de Customizer

Hiervoor worden momenteel de volgende velden ondersteund (dit worden er veel en veel meer):

- Text input
    - Textarea input
    - Checkbox input
    - Radio input
    - Select input
    - Genereren van submit en reset buttons.

Zijn er mensen op ICTscripters die hier aan mee willen werken/experimenteren? Het gaat hier om een developer tool dat kan samenwerken met Themes, Child-themes en Plugins. Je moet dus een klein beetje ervaring hebben met het maken van WordPress thema's/plugin's. Dit zal geheel op vrijwilliger basis zijn en in ruil voor een life-time-licentie wanneer ik deze uiteindelijk ga verkopen mocht de interesse hiervoor erg groot worden.

Zoals FangorN al opmaakt is dit onveilig geschreven en zitten er nog veel slordigheden in je code. Kortom nog veel te verbeteren.

p.s. Dit is niet echt OOP, je maakt gebruik van classes etc. alleen hebben je classes niet zijn eigen verantwoordelijkheid. Neem bijvoorbeeld "Users" hier zit het inloggen in verwerkt maar ook het hashen van wachtwoorden. In dit geval zou je bijvoorbeeld een apparte "package" moeten maken voor het hashen van wachtwoorden.

Beste ITScripters,

Een tijdje terug heb ik een class gevonden om verschillende objecten te stapelen als "layers". Echter wil ik deze nu toepassen in een project van mij alleen werkt dit niet voor PHP 5.5 door de ...$parameter beargumentatie.

Zijn er mensen die hiermee kunnen helpen want call_user_func_array() werkt bijvoorbeeld niet bij Closures...

Het limiet staat op regel 6...

if ($data->bankleft > 0) {} else {}

Kortom het staat gewoon in je database ... verder ben ik niet bekend met crime games maar je kan gewoon je mysql_query commenten met // en je bankleft gaat niet meer naar beneden in de database

Bij dit soort vraagstukken kan het handig zijn om (in het vervolg) de PHP-versie die je gebruikt te vermelden omdat bepaalde constructies simpelweg niet werken in/voor bepaalde versies.

Zo had ik een tijd geleden het probleem dat ik geen statische methoden kon aanroepen waarbij de klassenaam variabel was. Dit bleek niet ondersteund te worden voor PHP 5.3.0. Ook daar was call_user_func() de oplossing.

Of een PHP upgrade lol.

Ik test mijn code in Travis CI dus in dit geval was dit niet van toepassing want ik test met PHP 5.4 tm 7 en HHVM

Veel laptops hebben een GPU met shared memory ...

Dit zou de reden kunnen zijn waarom hij niet soepel draait omdat je GPU geheugen snoept van je andere componenten (processor en ram).

Daar gaat het niet fout ... wanneer ik het volgende uitvoer:

PHP
    <?php
    $html = new HTML();
    $html->tag('foo', [] 'hello');
    ?>

Krijg ik terug: <foo>Hello</foo>
    Dat werkt dus... (is ook een string)

Maar wanneer ik dit vervolgens uitvoer in een anonymous function werkt het niet meer en krijg ik die error hierboven...

http://php.net/manual/en/functions.anonymous.php

Daarom vind ik het vreemd en is het ook niet te herleiden

Opgelost call_user_func_array() ertussen en het werkt :P

Zo simpel en niet aan gedacht evengoed bedankt Ferhat

Edit:

Hallo allen,

Ik wil d.m.v. de __call() methode een shortcut schrijven voor mijn HTML helper alleen krijg ik de volgende fout:

Object of class Closure could not be converted to string in ...

Alleen ik kan niet plaatsen wat ik nu fout doe gezien ik te weinig met Closures werk en ik er na 2,5 uur nog steeds niet uitkom. Zover mijn kennis loopt zou hij dit moeten doen maar schijn bedriegt... p.s. ik weet dat ik in de __call() methoden nog argumenten moet verwerken etc.

Alvast bedankt,

Michael

Koala werkt ook wel alleen ik ben erg fan van een task builder wat naar mijn mening zoveel fijner werkt dan Koala.

In combinatie met yeoman kan je in 4 commands een complete webapp developen die automatisch geupdate word:

yo gulp-web-app
    gulp serve (synchronisatie browser voor wijzigingen)
    gulp build (wanneer je klaar bent met developen)

Same met wat wijziginen en deze 4 commandos doen het volgende:
    - LESS omzetten naar CSS
    - Bundelen van CSS
    - Minimaliseren van CSS
    - Mediaqueries mergen
    - Prefixen van functionaliteiten binnen CSS tot x-aantal browser versies terug van de meest recente browser release.
    - Bundelen van Javascript
    - Minimaliseren van Javascript
    - CSS & Javascript injecten in HTML bestanden (<!-- inject:css --> in html bijv.)
    - HTML templates maken met behulp van een template builder
    - HTML minimaliseren en comments weghalen
    - Automatisch wijzigingen compilen en refreshen wanneer je gulp serve gebruikt

Mocht ik een keer tijd hebben zal ik een korte tutorial hierover schrijven want het is super easy om aan te leren.

wat heeft LESS met ruby te maken?ruby on rails is server side.
    en LESS is toch frontend.
    Of zie ik dit verkeerd? :)

Om SASS te installeren moet je ook Ruby hebben ... of je moet een compiler tool hebben als Koala :) staat overigens ook gewoon op de SASS website.

"Before you start using Sass you will need to install Ruby."

Ik gebruik meestal LESS, de grootste reden hiervoor is omdat ik geen zin heb om Ruby te installeren :P . Dit doe ik uiteraard in combinatie Gulp en nog een aantal tools.

Voor de mensen die Grunt gebruiken, check Gulp eens is zeker een aanrader geen gezeur met Parallizer plugins etc. om stream-based je tasks uit te voeren.

Bedenk dat elk object zijn eigen doel heeft! Simpel voorbeeld:

User.php - Vaak het model dus is eigenlijk alleen maar een container voor alle data (bevat attributen + getters/setters)
    UserDao.php - Dit is het data object van de user (bevat alle database acties)
    AuthenticationService.php - Dit is het inloggen zelf, waar alle sessies en zooi worden aangemaakt.
    AuthenticationController.php - Dit is de pagina die je laat zien op het web met enkele acties

Dit is een ongetest voorbeeld, heel snel geschreven:

Ik hoop dat dit je een beetje helpt, het zijn veel extra objecten maar ieder object heeft hierin zijn eigen rol die hij vervult.

Weet iemand hoe dit gerealiseerd kan worden?

Aan de bron code te zien zijn er slechts 14 afbeeldingen gebruikt die loopen ... en het werkt als volgt:

1. Er wordt 1 afbeelding ingeladen (800x600 px)
    2. Die afbeelding zoomt continue in
    3. Op een bepaald zoom niveau is de grootte van het ingezoomde beeld gelijk aan de nieuwe afbeelding (weer 800x600 px) en wordt deze afbeelding als een soort Photoshop layer op de afbeelding geplaatst
    4. Dit herhaalt zich oneindig en worden mogelijk de afbeeldingen weer hersteld naar de originele grootte om de performance hoog te houden.

Opzich heel grappig gemaakt alleen niet heel lastig, op het tekenen van de afbeeldingen na dan.