@Ferhat, ik verstuurde het inderdaad onder no-reply@. Bedankt voor de tip!
Posts by cakemasher
-
-
Tredgy: Mijn doel is om activatie mails te versturen, maar toen ik te horen kreeg dat iemand die mail niet ontving, ben ik mails naar me zelf gaan sturen wat ook niet lukte. Best wel raar, want ik weet dat Microsoft IP's of domeinnamen blokkeert als er spam vanaf komt, maar ik heb in totaal maar iets van 10 mailtjes verstuurd vanaf dat domein.
Maarja, ik hoop inderdaad dat het opgelost word.
-
Tredgy, dat had ik inderdaad al geprobeerd. Maar de SMTP server werkt, volgens mxtoolbox.com, helemaal perfect en staat mijn server in geen één black list.
Om even een update te geven van de situatie, ik heb mijn server IP bij Microsoft neer gelegd zodat ze er een onderzoek naar kunnen starten.
Inmiddels heb ik ook alweer een bericht terug, waarin staat dat het IP niet is geblokkeerd, maar er wel bepaalde berichten gefilterd zijn.Wat me ook op viel, is dat als ik via roundcube webmail een mail naar m'n hotmail adres verstuur, hij gewoon netjes aan komt. Dit geld niet voor mijn 2e domein, waar geen één emails van overkomen.
De afspraak met Microsoft is gemaakt dat er een versoepeling plaats gaat vinden van de filters die het IP van mijn server bewaken. Ik hoop dat dit mijn probleem oplost.
-
M.Martens,
Heeft dit niet te maken met als je een mail stuurt vanaf een Microsoft mail account naar een ander adres, waarbij je vervolgens bericht krijgt als de mailserver van hen de email ontvangen heeft?
-
Tim:
Dat baseer ik op de log die ik geplaatst heb. Volgens verschillende websites (weet zo niet welke, maar zal ze zometeen opnieuw opzoeken) zou in de log van de SMTP server berichten van de SMTP servers van microsoft moeten staan dat de email gewijgert is. Dit is niet het geval, waarbij de (zoals in de 2e log in m'n post) code 250 (= Requested mail action okay, completed) terug gegeven word.M.Martens:
Dit staat los van het probleem, maar om toch antwoord te geven op je vraag. Ik gebruik de outlook webmail om te controleren of de mail binnen gekomen is. -
Community,
Om meteen even door de deur te vallen, ik maak gebruik van de mail functie om een activatie mail van een account te sturen naar de eigennaar. Het probleem is nu alleen dat de mail functie prima werkt, maar ontvangen de gebruikers met een *@hotmail.*, *@outlook.* of *@live.* account de mail niet.
Mijn eerste gedachte was natuurlijk 'shit, blacklisted'. Maar na enige research kwam ik erachter dat als m'n mail server bij hotmail geblacklisted was, ik berichten als onderstaande in m'n log zou moeten tegen komen.
Codehost mx4.hotmail.com[65.55.37.72] said: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit MSN Postmaster for email delivery information and support (in reply to MAIL FROM command)
Dit is echter niet het geval, en krijg netjes in mijn log het volgende te zien (emails zijn weg gehaald):
CodeAug 14 12:02:39 server1 postfix/smtp[9997]: 8C53E40D34: to=<[email protected]>, relay=127.0.0.1[127.0.0.1]:10024, delay=5.9, delays=0.21/0/0/5.7, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 from MTA(smtp:[127.0.0.1]:10025): 250 2.0.0 Ok: queued as 589EF40C84) Aug 14 12:02:45 server1 postfix/smtp[10013]: 589EF40C84: to=<[email protected]>, relay=mx1.hotmail.com[65.54.188.94]:25, delay=6.3, delays=0.03/0/5.5/0.76, dsn=2.0.0, status=sent (250 <[email protected]> Queued mail for delivery)
Als ik met de zelfde mail functie naar m'n eigen server (verschillende domeinnamen) mail, werkt het prima. Als ik naar een andere externe mail server mail, komt de mail ook prima aan.
Weet iemand wat hier fout gaat?
Alvast bedankt!
-
Hoe maak je dan in Roundcube die mail box aan?
Niet. Roundcube maakt verbinding met de mail server, en vraagt de email op.
Ik weet niet of Roundcube pop3 ondersteund, wat inderdaad de mails ergens op zou moeten slaan. Ik gebruik zelf namelijk alleen maar IMAP. Wat Roundcube doet met IMAP is dat hij verbinding maakt met de mailserver, de account gegevens checkt, en de mails ophaalt. Dit betekend dus ook, dat als jij geen standaard host in zou stellen bij Roundcube, ik bijvoorbeeld via jouwn webmail ook op mijn email kan inloggen. -
Accounts toevoegen doe je op de mail server d.m.v. een inbox aan te maken.
-
Hey,
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar roundcube. Dit omdat dit voor mij alles bied wat ik nodig heb (mailen, mailen onder een ander email, simpele interface etc.. etc..). Wat ik wel jammer vind is dat een groot deel van de webmails geen digitale handtekeningen of encrypted berichten ondersteunen.
Ik was zelf ook bezig met een webmail voor me zelf. Misschien is het ook een leuk projectje om een eigen webmail te maken?
Wat ben je van plan allemaal aan te passen?
-
Ga maar van rond de 400 euro uit.
-
Het verschil van 3ms ga je niet merken. De praatjes van "Ik game nu een stuk beter met m'n 2 ms response tijd monitor i.p.v. de 5 ms monitor" is redelijke bullshit..
Als je je xbox op een monitor wilt aansluiten, heb je een HDMI ingang nodig. Indien je monitor deze heeft kan je hem gewoon met een HDMI kabeltje aansluiten. Indien deze het niet heeft, zou je er een verloop stukje tussen moeten doen naar DVI.
-
Linkje naar het plaatje wat Tim gaf is volgens mij beveiligd tegen hotlinking (tenminste, bij mij). Ingeval dat iemand anders er last van heeft;
De batterij zit bij laptops meestal in een plastic folie-tje, zoals hier afgebeeld;
http://www.linuxdevcenter.com/…/graphics/doo_photo_2.jpgHet kan zijn dat bij sommige laptops de batterij gewoon op het moederboard zit vast geklikt zoals bij werkstations;
http://www.laptopparts101.com/…-cmos-battery-560x420.jpgLet erop dat het anders kan zijn bij jouwn laptop.
-
-
Maar dan kan ik met Debian USBWebserver niet draaien. Misschien met een emulator zoals Wine?
Wat nou als je bijv. in dropbox of iets dergelijks een map (public_html ofzo) aanmaakt waar alles instaat. Vervolgens installeer je op je PC met windows een webserver en zet je de root directory naar de dropbox/public_html map. Dit zelfde doe je op linux.
Misschien dat je dit zelfde voor je database kan doen? Of een online database kan gebruiken?
Is dit wat?
-
Klopt, maar de bestanden zijn wel aanwezig op de server. Dit is eventueel op te lossen d.m.v. bijv. een .htaccess bestand in de map te plaatsen waarin staat 'deny from all' of php bestanden etc. niet laten uitpakken door je uitpak scriptje.
-
Hey Laura,
Bedankt voor je reactie en uitleg!
MultiViews was inderdaad het probleem. Nu ik het weg gehaald heb, werkt het helemaal zoals het hoort.
Bedankt!
-
Community,
Op het moment ben ik een website aan het overzetten van localhost naar de live server. Dit gaat allemaal prima, totdat ik 404 foutmeldingen kreeg. In de root (/home/user/private_html/) van de gebruiker staat en .htaccess bestand met o.a. het volgende erin;
Als ik dit localhost test (https://localhost/panel) dan werkt het prima en word ik doorverwezen naar https://localhost/panel.php. Probleem is nu alleen dat dit niet op mijn server werkt. Hierdoor ben ik even opzoek gegaan naar waar het aan kon liggen, maar ben er niet uit gekomen. Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Op de server (debian 7) draait Apache 2.2.22. Ik heb de rewrite mod door middel van de volgende commando geactiveerd;
Vervolgens heb ik de mod-enabled map gecontrolleerd, en de rewrite mod staat hier in geplaatst.Vervolgens heb ik de default site geopent, de default-ssl site en de site van de website waar het om gaat. Ik heb bij alle site's 'AllowOverride' van 'None' naar 'All' veranderd. Hierdoor ziet de site van de desbetreffende website er als volgt uit;
Code
Toon Meer<VirtualHost *:443> Servername website.tld ServerAlias www.website.tld DocumentRoot /home/user/private_html <Directory /home/user/private_html> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride all Order allow,deny allow from all </Directory> ....
In de error log krijg ik het volgende te zien;
Code[Sun Jul 28 23:09:55 2013] [error] [client [ip]] Negotiation: discovered file(s) matching request: /home/user/private_html/panel (None could be negotiated)., referer: https://domein.tldl/
Ik heb veder alle symbolic links na gekeken of het bestand waar het heen verwijst bestaat, en of de path naar de mod_rewrite.so file klopt. Maar hier is niks mis mee.
Ik hoop dat iemand me veder kan helpen.
Bij voorbaat, bedankt!
-
Is het een mogelijkheid om de auto op eigen terrein te zetten? Indien dat het geval is, heb je volgens mij alle recht om camera's erop te richten. Indien er iemand de auto 'aanvalt', is het volgens mij wel gewoon geldig bewijs.
Ik weet niet hoe het postuur is van die persoon, maar indien je het hem of haar ziet doen, behoud jij volgens mij het recht om deze 'dader' staande te houden totdat de politie er is (die je dan moet bellen). Maar dan moet je hem natuurlijk wel betrappen.
Indien de auto op openbaar terrein staan, wordt het lastiger. Ik weet toevallig dat je wel alles en iedereen mag filmen op de openbare weg. Zolang je het maar niet publiceert zonder toestemming van de gefilmde personen. Hoe het zit met bewijs materiaal weet ik niet.
Als je de auto niet op privé terrein kan zetten, zou ik even langs de politie gaan en het verhaal voor doen en vervolgens vragen wat geldig bewijs etc. zou kunnen zijn. -
Ik denk dat je een HTML mail moet sturen met een geldige HTML opmaak. Daarnaast moeten de headers van de email goed staan.Hier staan de headers die je nodig hebt.
-
Dit is het zelfde toch? KPN ondersteund waarschijnlijk geen PHP. Als zijn host dit zelfde probleem heeft, dan is de oplossing een andere webhosting zoeken of de huidige webhost vragen PHP te gebruiken.
Indien er wel gewoon PHP beschikbaar moet zijn, kan misschien de DirectoryIndex (indien apache wordt gebruikt) fout staan.Dit zou dan bijvoorbeeld moeten zijn (in een virtuele host in apache);
Dit bovenstaande zou volgens mij ook in een .htaccess bestandje geplaatst kunnen worden.Heb je zo iets al geprobeerd? Misschien dat dit een oplossing is voor het probleem waar je tegen aan loopt.