Posts by Victor

Deze week komt de nieuwe raspberry Pi op de markt! Dit kleine computertje heeft beter hardware, maar is nog steeds dezelfde prijs: 31 euro (35 dollar). De raspberry krijgt een quadcore-chip van 900 MHz en een gigabyte aan werkgeheugen.

@K.Rens heeft een tijd geleden een mediacenter hiervan gemaakt. Dit stond toen nog in babyschoentjes en het beeld was geloof ik niet super. Dit zou bij de nieuwe raspberry pi al een stuk beter moeten zijn. Het zou mogelijk moeten zijn om ook real-time beelden te verwerken.

Daarnaast heeft Microsoft bekend gemaakt dat ze windows 10 gaan vrijgeven voor raspberry pi developers. Windows 10 zou erop moeten kunnen draaien.

Ben zeer benieuwd! Wat denken jullie? Wat zouden jullie met een raspberry pi doen? :)

Bron: Nieuwe minicomputer Raspberry Pi zes keer sneller | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, maar las op internet wel dat er ook een heel aantal mensen zijn die de One hebben gekocht omdat er cyanogenmod op stond. Afwachten of dit een goede zet is geweest.

Het komt vast ooit wel eens naar Nederland. ;) Het zou in ieder geval wel helpen....

- Bladeren op de rails, want je zweeft
    - Het bevriezen van wissels, want die worden door magneten aangestuurd

Elon Musk, CEO van Tesla, heeft bekend gemaakt dat er een testbaan gebouwd gaat worden voor de nieuwe hyperloop. De hyperloop trein is een trein die tot wel 1220 km/uur kan. Het is een beetje futuristic allemaal, want de pods (Zo heten de voertuigen waar je in zit) zullen door de buizen zweven, door middel van een elektromotor. Deze genereren een magnetisch veld waarin de pods dan zweven.

Het duurt wel nog even voordat ze gaan bouwen. Pas in 2024 wordt de trein verwacht en de eerste route zal tussen Los Angeles en San Fransisco lopen. De verwachting is dat dit tussen de 7 en 16 miljard gaat kosten.

En dan vervolgens wachten of dit ook naar Nederland komt... ooit.

Bron: Extreem snelle Hyperloop-trein krijgt eerste testcircuit | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Hier een paart verbeterpunten voor je ;) :

- Je menu is dezelfde kleur als je achtergrond. Zodra je gaat scrollen kan je het verschil niet meer zien.

- De "Hallo, ik ben..." is een leuk idee, maar je kunt niet zien hoe lang het doorgaat. Misschien een progressbar toevoegen?

- De knoppen in het menu zijn niet verticaal gecentreerd en zodra het scherm te klein wordt, verdwijnen ze zelfs.

- Dat blauwe containertje met content management system, php (oo), etc. zou je mooier met jQuery kunnen maken. Bijvoorbeeld dat deze netter uitklapt en het pijltje naar beneden gaat staan.

- Bij je portfolio wil ik ook op de afbeelding kunnen klikken om meer informatie op te kunnen vragen.

- Als ik mijn beeldscherm vergroot trekt hij de afbeelding uit z'n fatsoen (Bij je portfolio)

Wij doen het allemaal volledig vrijwillig. Zo kunnen we ervoor zorgen dat deze site nog een lange tijd kan blijven bestaan en we zoveel mogelijk mensen kunnen helpen met hun problemen. :) Naast een leuke ervaring is het ook eens leuk om achter de schermen te kijken. Plus het feit dat een ander kleurtje natuurlijk ontzettend mooi staat.
    Uitgangspunt: Je moet het vooral voor de community doen. ;)

Beste ICT'ers,

Ik kan er niet helemaal achter komen wat ik hier fout doe. Ik gebruik getDay om de dag van de week weer te geven. Enkel krijg ik een foute waarde terug. Ik gebruik de volgende code:

Code
    var d = new Date(2015,1,1); //1 januari 2015
    var day = d.getDay();

console.log(day); geeft vervolgens dat 1 january op een 0 (zondag) valt, terwijl het in werkelijkheid een 5 (Donderdag) was.
    Iemand een idee wat ik hier fout doe en hoe dit op te lossen?