Posts by Victor

Google is dit jaar weer met een aantal sterke 1 april grappen gekomen. Hier zal ik er 3 uitlichten.

Google Maps Pacman
    Als je naar Google Maps gaat kan je in je eigen straat pacman spelen! Linksonderin staat er een optie en dan zal je maps veranderen in een pacman bord. Heel leuk om eens te proberen! maps.google.nl

Elgoog?!
    Ben jij Google een beetje zat? Probeer dan eens de nieuwe zoekmachine Elgoog! Deze is te vinden op http://com.google . De hele site en je zoekresultaten staan in spiegelbeeld. Probeer daar maar eens mee overweg te komen. ;)

Darude
    Bij Google zijn ze blijkbaar fan van Darude, want ze hebben bij elke youtube video de optie toegevoegd om Sandstorm te beluisteren. Open een willekeurige youtube video en klik op "Muziek toevoegen", de nieuwe optie in de balk.

Wat vinden jullie van de grappen dit jaar?

Je zult heel moeilijk private investors vinden, aangezien hun hoofdzakelijke prioriteit het terugverdienen van het geld is. Als jouw businessmodel niet winstgevend zal zijn (Of in ieder geval niet op een dusdanige manier dat investeerders hun geld snel terug zullen krijgen) zullen de meeste afhaken.

Crowdfunding is hier denk ik inderdaad wel de meest geschikt optie voor. Je moet natuurlijk wel iets extra's bieden voor hun, maar zult niet met schulden zitten. Zoals hierboven gezegd zie je dan ook meteen of mensen geïnteresseerd zijn en bouw je iets van een achterban op.

Daarnaast zul je met een goed business plan moeten komen. Je dienst moet al goed zijn uitgewerkt en het liefst zelfs al voorbeelden. Enkel dan heb je de meeste kans van slagen.

Wat ook handig is is om de afbeeldingen 2x op je server te zetten. Eén op 60% kwaliteit. Dit is namelijk in de meeste gevallen nog gewoon perfect. Daarnaast kan je met media queries voor mensen die de pagina willen printen de wat betere kwaliteit foto meegeven. ;) Scheelt een hoop in laadtijd, al die foto's verkleinen!

Het is vaak helemaal niet wenselijk om echt 100/100 te willen scoren. Google Insights geeft vaak ook een aantal dingen die helemaal niet handig zijn om op te lossen. Zo kreeg ik de melding dat ik mijn afbeeldingen moest verkleinen, maar het bestand dat Google zelf ervan maakte was heel onscherp. Of javascript bestanden die hij kon minifiën, omdat het dan 1kb kleiner was.

Beste leden,

Helaas zijn wij enige tijd uit de lucht geweest. Dit kwam door een DDOS aanval op onze servers van meer dan 38MBps. Als voorzorgsmaatregel werd al het verkeer naar onze servers null-routed. Hierdoor waren wij enige tijd niet bereikbaar.

Het IP adres van ICTscripters is nu tijdelijk geblokkeerd voor een periode van 24 uur. Dit is een "cooldown" voorzorgsmaatregel. Momenten na de aanval zijn wij aan de slag gegaan om ICTscripters weer online te krijgen. Hiervoor hebben we een nieuw IP adres aangevraagd met SSL certificaat. Het duurde wat langer dan we hadden gehoopt voordat alle aanvragen werden geaccepteerd.

We zijn nog steeds bezig om het voor iedereen werkend te krijgen. Natuurlijk gaan we er voor proberen te zorgen dat we zo'n incident in de toekomst kunnen vermijden. Het extra IP adres zal hier zeker bij helpen.

Tijdens deze periode hebben we jullie op de hoogte gehouden via onze facebook. Als je deze pagina nog niet hebt geliked raden we je aan om dit wel te doen.

Bedankt voor jullie begrip!

Namens het ICTscripters team,

De virusscanner Panda heeft een cruciale bug door de laatste update laten gaan. Door die update zag de virusscanner zichzelf als malware. De logische stappen waren om bepaalde bestanden van zichzelf in quarantaine te zetten, waarna het programma niet meer juist werkte. De bestanden in quarantaine waren niet te achterhalen en in sommige gevallen kon een gebruiker zelfs niet meer inloggen op windows.

Op hun site hebben ze een aantal stappen om deze bugs weer handmatig op te lossen: Information regarding an issue with the signature file in Panda Cloud Office Protection and Retail 2015 - MediaCenter Panda Security

Leuke slogan onder aan het bericht wel: Panda Security: 25 years fighting against malware..... (and itself)

Iemand die hier last van heeft gehad?

Whatsapp was een tijdje geleden in het nieuws omdat ze gebruikers permanent blokkeerden van hun app. De aanleiding hiervoor was het gebruik van onofficiële apps als Whatsapp+ of WhatsappMD. Deze zijn niet in de normale appstores verkrijgbaar en hebben een stuk meer opties. Een aantal gebruikers meldden dat zij geblokkeerd waren van de app. Whatsapp zelf heeft nu laten weten dat ze inderdaad gebruikers blokkeren van de onofficiële apps. Zodra je gebruik maakt van de officiële app wordt die blokkering opgeheven.

Iemand hier die de onofficiële app gebruikte?

Er was eerst sprake van het eenmalig verkopen van de source. Na de verkoop is de beginpost aangepast, dus ik sluit hierbij het topic totdat ik hiervan uitleg krijg. De eerste koper moet hiermee akkoord zijn gegaan.

Edit/

Dit is netjes overeengekomen en de verkoop is gewoon toegestaan.

Beste leden,

De afgelopen maand hebben de proefmoderators zich moeten bewijzen in hun nieuwe rol. Teun heeft helaas laten weten dat hij zijn functie niet kon voortzetten. De rest is met vlag en wimpel geslaagd, gefeliciteerd jongens! ;)

Even voor de duidelijkheid. Vanaf vandaag zullen de nieuwe moderators die ons team komen versterken zijn:

@D.Oomens
    @A.Tytgat
    @T.Nijborg

We hopen dat jullie je kunnen vinden in deze beslissing en wensen de nieuwe moderators dan ook veel succes toe!

Het is niet per se dat ik ze wil weren, want stel in een speciaal geval dat iemand op vakantie in Rusland even m'n site wil checken.. kan hij/zij er niet op.

Ik ben er meer in geïnteresseerd of dit schadelijk kan zijn.

Het is niet echt een forum geloof ik. Om veiligheidsredenen zal ik de link niet geven, maar het is forum.[cijfers]topic.darodar.com

Er staat verder geen Russische tekst op. Of weinig in iedergeval

Hallo allemaal,

Ik heb Google Analytics ingesteld op m'n site, maar zag vanmiddag dat er 15 Russische bezoekers zijn geweest. De site is in het Nederlands en heeft geen relevantie voor Russen. Zijn dit zoekmachines? (Ze kwamen van dezelfde site.. een forum) Moet ik me hier zorgen over maken?