Posts by Victor

Welkom op het forum!

Misschien is het handig als we nog enkele andere gegevens krijgen:

- Wat is geen beeld? Een zwart scherm of start het programma helemaal niet op?

- Zijn alle drivers up-to-date?

- Is de Mac versie van het spel aangeschaft? Origineel is hij als Windows uitgekomen en ik geloof pas sinds een maand voor Mac en Linux verkrijgbaar. Een Mac kan over het algemeen geen .exe bestanden uitvoeren. (Zijn wel omwegen voor)

Wat ik kan zien moeten die specificaties genoeg zijn, al zijn ze wel het minimum.

Lijkt me ook vooral weer leuk om iedereen terug te zien! We hebben naar jullie feedback van vorig jaar geluisterd en een locatie uitgezocht die wat makkelijker te bereiken is.
    Mocht je in België wonen en geen idee hebben hoe je in Nederland moet komen, post het dan hier. Er zijn vast mensen die samen willen reizen. :)

Ik heb er in ieder geval al zin in!

Het beveiligingsbedrijf Symantec meldt in hun maandelijkse rapportage dat het aantal spam in mails gedaald is tot onder de 50%. Volgens Symantec bestaat 49,7% van de ontvangen mails uit spam. In de maanden hiervoor was dat percentage nog 52%.
    Ze komen op deze cijfers door te kijken naar hun eigen data.

Daarnaast stelden ze vast dat er een stijging in malware is. In de maand juni doken er bijna 57,6 miljoen nieuwe malwares op.

Het hele rapport is hier te vinden: http://www.symantec.com/conten…-report-06-2015.en-us.pdf

Weet niet precies hoe het werkt met YouTube, maar het klinkt niet heel legaal. Alleen de legale mogelijkheden hier bespreken en dan is het goed. ;)

Achter de schermen zijn we nog altijd druk bezig om vorm te geven aan dit goede nieuws. Zodra we iets voor jullie hebben zullen we dit zeker publiceren. ;)

Bij de overgang naar de nieuwe versie ben ik degene geweest die alle downloads heeft bekeken. Daar is uit gebleken dat vrijwel geen enkele link meer werkte. Dit kwam voornamelijk door een aantal uploadsites die er in de tussentijd mee gestopt zijn.

Wij proberen nu om zoveel mogelijk zelf te hosten (Dit kan je doen door de bestanden in een .zip bestandje te zetten en hier te uploaden). Zo voorkomen we dit probleem in de toekomst. ;)

Overigens, zoals mijn collega's hierboven al zeiden, stellen wij het zeer op prijs als jullie oude sources die jullie misschien nog hebben hier beschikbaar te stellen. Zo heeft iedereen er profijt! :)

Ik weet niet precies hoe het met PHPmailer zit, dus misschien slaat dit nergens op. Stuur je de juiste headers mee? Dat kan er ook nog wel eens voor zorgen dat mails in de spambox terecht komen.

Google has published a chrome extension to counter phishing.The extension "Password Alert" is available for free.

Password Alert only works for Google sites. It compares your password with your Google Account password en gives a notification if you're not on a official site of Google.
    It also looks for phishing sites before you start typing your password. If you do however type your password it will ask you to change your password of your google Account.

I'm not exactly sure why the passwords have to be compared. It doesn't really make sense to me. What do you guys think?

Google heeft een chrome extensie uitgebracht om phishing tegen te gaan. De extensie genaamd Password Alert is gratis te verkrijgen.

Password Alert werkt alleen voor sites van Google. Het vergelijkt je wachtwoord met dat van je Google Account en geeft een melding als je niet op een officiële site van Google bent.
    Het zoekt ook naar phishing sites alvorens je je wachtwoord in gaat typen. Als je dan toch je wachtwoord hebt ingetypt vraagt hij of je je wachtwoord voor je Google Services wilt veranderen.

Ik snap zelf niet precies waarom er wachtwoorden moeten worden vergeleken. Het lijkt mij nergens voor nodig. Wat denken jullie?

Dit is een shorthand if-statement. Om even een makkelijk voorbeeld te geven.

Normale if-statement:

Shorthand is dat dan:

PHP
    <?php

$statement = (3+2 == 5 ? true : false);

?>

Zoals je ziet is dit veel korter. Je definieert is de variabel en vervolgens schrijf je je if-statement tussen haakjes. Je schrijft eerst je condition, vervolgens een vraagteken gevolgd door wat de variabel moet worden als de condition waar is. Daarna heb je een else (de dubbele punt) en wat de variabel moet zijn als de condition niet waar is.

@ferhat.rocks

Het is Maikel die het initiatief neemt. Als hij niet in staat is om dit voort te zetten kan dat. Het is open source dus je kan zelf ook je bijdrage leveren door iets op de git te zetten.

Voordat dit topic elke week wordt gebumpt sluit ik hem. Als Maikel dit nog wilt voorzetten, of iemand anders neemt het over, stuur een van de teamleden een bericht! ;)

@r8934
    In feite maakt dat niet uit, of je nou in de query of buiten de query het wachtwoord controleert. ;) Is alleen extra werk, dus jouw manier is inderdaad wel beter. (Minder load)

Je kunt denk ik beter overal return false meegeven, in plaats van een foutmelding. Zo kun je een aparte class aanmaken voor je foutafhandeling en is dat ook weer gecentraliseerd. Veel makkelijker te onderhouden.

Ik kan zo snel even geen onbeantwoorde vragen eruit halen, dus roep maar als je nog iets wilt weten. :)