Posts by Victor

Oftewel, zet dit boven je script:

# errors weergeven
    ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

Dit is alleen bedoelt voor het testen en zal in een live site altijd verwijderd of uit gezet moeten worden!

Robin
    Natuurlijk kunnen we kijken. Ik staar al een poos naar een scherm zonder enige code of links. ;)

Offtopic: +1 Ferhat

Een RPG spel maken is stap 1. Maar kan de scripter het overzichtelijk en net, met goede foutafhandeling én nog belangrijker het veilig scripten? Deze kennis en ervaring ontbreekt vaak bij beginnende scripters. Zelf ben ik pas na vier jaar actief scripten begonnen opdrachten aan te nemen. Nu lijkt dit misschien laat, maar ik wilde eerst zoveel mogelijk kennis vergaren zodat ik mensen niet met troep achter zou laten. ;)

In je SQL-code heb je gebruik gemaakt van qoutes waar je backtics (of helemaal niets) zou moeten gebruiken. Ook weet ik niet of de laatste komma wordt geaccepteerd.

Backticks zijn af te raden ;) Backticks zijn bedoelt om woorden te kunnen gebruiken die eigenlijk gereserveerd zijn. (Dat zijn dus woorden als "order" en "count") Als jij allemaal van dat soort in je database gaat gebruiken raak je snel het overzicht kwijt en zeker als je een grote database hebt. Daarnaast worden backticks niet altijd ondersteunt en is het dus mogelijk dat je een keer al je backticks moet verwijderen en wellicht je hele database aan moet passen. Dus beter in één keer goed doen en geen gereserveerde woorden of backicks gebruiken! :)

Nee, hij is hier geen mod geweest ;) Of je hem vertrouwt moet je zelf weten. Maar als hij 40 euro rekent en niet weet waar hij het over heeft, terwijl hij boekhouder claimt te zijn, zou ik me toch zorgen maken.

oftewel. zet het op elke pagina bovenaan. dan zou het moeten werken. je hebt wel een session start nodig. als je die niet hebt. dan werkt het registreren wss idd neit.

Niet elke pagina! Ik zal het proberen iets duidelijker te formuleren. Je hebt 3 pagina's: index.php, include.php en geheim.php . De include pagina include je op beide andere pagina's. Daarom moeten die wél session_start() hebben en de include niet. Als je include.php session_start zou zetten krijg je door het includen alles dubbelop. Dat geeft de errors. ;)

ik heb alles weggehaald om te kijken of het probleem in de includes lag maar dat is het dus niet want ik kreeg de fout toen als nog !
    tog bedankt voor de moeite ! :thumbup: :thumbup:

Dat is natuurlijk grote onzin. Ik zeg net dat het op elke pagina voor moet komen, maar dat het niet dubbel mag staan.

Je moet ook proberen zelf na te denken. Je moet natuurlijk niet alles weghalen, maar zorgen dat het niet dubbel voorkomt. Het is wel noodzakelijk dat het op elke pagina een keer voorkomt.

In je while loop moet je de inputs nog even toevoegen ;)
    Ook heb je style="" niet gebruikt.

Je hebt dan een input met id. Wat je dan moet doen is eerst kijken of het formulier verzonden is. Dus niet $row voor de naam van de submit, maar een naam als name="veranderen". Als je hebt gekeken of het formulier verzonden is doe je een query met het id uit je input. Dan doe je hetzelfde met de whileloop om de resultaten te laten zien.

Maak er inputs van ;)

<input type="text" name="naam">'.$naam.'</input>

Daarnaast wat opmerkingen over de rest van je script ;) :

- Op lijn 5 heb je een mysql_fetch_array waar je niks mee doet. Is dus overbodig
    - Geen action in je form
    - In je html hoor je alles tussen quotes te zetten. Daarnaast hoor je style te gebruiken. Google maar even op. :)
    - In je while loop gebruik je dubbel haakjes. Dat is niet nodig.

Hey Frenzo,

Het was niet de bedoeling om zo bot over te komen. Daarentegen vind ik wel dat je nog een lange weg te gaan hebt. Ik heb die weg ook gelopen en het is het ook zeker waard. Een webshop is misschien nog iets te hooggegrepen en dat zeg ik ook uit eigen ervaring. Inlogsystemen, fora en webshops zijn pas voor latere zorg. Probeer eens een gastenboek te maken of in ieder geval een wat makkelijkere casus.

Mijn bericht was vooral bedoelt als reality check. Waar sta je en ben je klaar om die stappen te zetten. Als je vragen hebt kan je zeker naar me toe komen, maar je moet er wel klaar voor zijn. Ook ik heb als beginner op andere fora gezeten. Daar werd je meteen de grond ingedrukt als je teveel wilde proberen. PHP is klein beginnen en met kleine stappen steeds meer doen. Ik hoop dat je dat ook inziet door mijn bericht.

Ga nog maar even verder leren met html, css en php, want jij bent nog lang niet klaar voor een webshop. ;)

Ik snap ook niet uit je bericht wat je wilt bereiken?