Posts by Victor

- Slecht ingesprongen: Je ziet niet wat bij elkaar hoort
    - Eerste while loop heeft geen einde
    - 2x dezelfde variabelenaam gebruiken voor verschillende dingen is vrijwel nooit handig

Ik zie nergens waar jij je auto's echo'd. Wellicht valt dat buiten het script wat je laat zien.. misschien toch handig om even te posten.
    Heb je een privébericht gestuurd, want ik denk dat ik beter kan helpen als ik het gehele script voor me zie.

@Bramieboy

Zo beperk je de mogelijkheden van het script wel. In jouw geval zul je elke pagina apart moeten toevoegen. In mijn geval kan je eventueel de pagina's uit een database halen.
    Daarnaast is htmlentities wel nodig als je met het id resultaten wil gaan ophalen.

De TS geeft weinig info en dat is de reden waarom ik ervoor gekozen heb om het het veiligst uit te leggen. ;)

De populaire app whatsapp is overgenomen door Facebook. Zo meldden zij in een persbericht. Whatsapp is overgenomen voor 19 miljard, waarvan 12 in aandelen en 4 in contanten. De resterende 3 miljard wordt over een periode van 4 jaar betaald in beperkte aandelen.

Voormalig ceo en oprichter Jan Koum zal een bestuursfunctie krijgen binnen Facebook en hij zegt dat er geen veranderingen voor de gebruiker zullen zijn. Whatsapp had tot nu toe geen advertenties en volgens Koum blijft dit ook zo.
    Wel gaat Facebook door met hun eigen service "Facebook messenger".

Nog wat leuke cijfers over whatsapp:

- 450 miljoen actieve gebruikers
    - 70% gebruikt whatsapp dagelijks
    - Per dag ongeveer 1 miljoen nieuwe gebruikers
    - 600 miljoen foto's per dag
    - 200 miljoen stemberichten
    - 100 miljoen vidoe's
    - Cijfers van foto's, stemberichten en video's nemen elk jaar met 100% toe.

Beste ICT'ers,

Ik was vandaag door middel van html5 canvas een kleine 2d game aan het maken.
    Nu had ik een idee voor een soort nieuw battle systeem voor 2d. In bijvoorbeeld browserquest wordt er door de game een willekeurig aantal damage punten aan je tegenstander gegeven. Mijn idee was om in een extra vak de player te zien en door een of ander mechanisme damage te bepalen.

Bijvoorbeeld;
    Hoofd/hart - Volle damage punten
    Longen - x aantal damage punten, maar lopen gaat moeilijk. (Misschien beeld ook slechter)
    Armen - x aantal damage punten, maar je kunt je wapens moeilijker gebruiken.
    Benen - x aantal damage punten, maar lopen gaat moeilijk.
    Buik - x aantal damage punten + zoveel damage per seconde.

Het moet alleen wel moeilijk zijn, zodat je niet telkens het hoofd of het hart raakt. Ik heb in de bijlages een soort schema toegevoegd. Je kan de enemy in het extra info vlak krijgen door erop te klikken. Iemand een idee om uitdagend de damage te bepalen? Het gaat hierbij trouwens wel om een topview game. Dus geen sidescroller.

Eigen ideeën:

- Een pijl die beweegt van onder naar boven en hit op de plek waar jij klikt.

De allernieuwste aanval van Samsung tegen Apple, de commercial van de galaxy tab pro 10.1.
    In deze commercial wordt de iPad Air belachelijk gemaakt. Samsung gaat in op het potlood dat Apple zelf gebruikt in hun reclame voor de iPad air, de kwaliteit van het scherm en het multitasken.
    Ze zijn alleen niet de eerste die de iPad Air belachelijk maakt. Nokia en Microsoft waren Samsung voor.

Wat vinden jullie hiervan? Grappig..? Kinderachtig..?

Als je de commercials nog niet hebt gezien:
    Samsung: http://www.nutech.nl/mobiel/37…helijk-in-commercial.html
    Nokia: http://www.nutech.nl/mobiel/36…e-reclame-lumia-2520.html
    Microsoft: http://www.nutech.nl/mobiel/35…ipad-mini-in-reclame.html

Dit kan je met $_GET variabeles doen.
    Je kan een link aanmaken door een simpele <a> tag te gebruiken:

Code
    <a href="index.php?id=1">Pagina</a>

Met php kan je dan middels $_GET dat id ophalen.

PHP
    <?php

$id = $_GET['id'];

?>

Let dan wel op dat deze $id variabele onveilig is! Een user zou deze input kunnen veranderen en zo binnen kunnen dringen in het script.
    Je kan dit oplossen door er htmlentities overheen te doen. (Dit is nog niet super veilig, maar het werkt wel)

PHP
    <?php

$id = htmlentities($_GET['id']);

?>

Daarnaast kan je ook nog controleren of de id wel voorkomt.(Het veiligst)

Hoop dat je hier wat mee kunt. ;)

Waarom, mag je maatwerk niet verkopen als het met een gratis programma wordt gemaakt? (dus een website gemaakt in notepad, mag het niet verkocht worden voor geld?)
    Een beetje raar...

De klant hoort hiervan te weten. Het is goed als deze informatie in een topic staat. De klant kan dan zelf bepalen of hij de dienst wil gaan gebruiken. ;)

In dit geval betaal je voor de tijd die Roel ermee bezig is geweest. Verkoop is dus toegestaan.