Aan de ene kant heeft de overheid natuurlijk ontzettend stom gehandeld en hadden ze kunnen weten dat er zoiets ging komen.
Aan de andere kant is Norma wel een beetje kinderachtig aan het doen. Klimmen we net een beetje uit de crisis, blijven we onder die 3% en dan willen ze miljoenen aan vergoedingen.
Posts by Victor
-
-
Volgens de auteursrechtenorganisatie Norma heeft de Nederlandse overheid jarenlang een te beperkte thuiskopieheffing gevoerd. Deze was tot nu toe alleen voor cd's en dvd's, maar er word ook steeds meer gedownload op harddisks en audiospelers.
Norma zegt zelf miljoenen te hebben misgelopen. Door het te beperkt houden van deze thuiskopieheffing "liepen musici en acteurs miljoenen euro's mis".
Wisso Wissing, directeur van Norma, heeft laten weten dat het bedrijf bereid is om over een schikking te praten.
Daarnaast loopt er een aparte zaak over de hoogte van de thuiskopieheffing. Geen heffing is voor Douwe Linders, advocaat van Norma, geen optie.Wat vinden jullie ervan? Alle rechthebbenden kunnen alsnog hun geld opeisen.
-
Leuk om te horen! Kunnen jullie laten weten hoe ze waren?
-
- (Tijdelijk) slotje op aanvraag TS -
-
Onderzoek gestart naar de rechten van de bijgeleverde layout.
Gelieve geen discussie van het verkoop topic te maken.
Verkoop zal openblijven, totdat bewezen is dat de layout niet verkocht mag worden. (Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.)
-
Een Belgische onderzoeksrechter wil de site van Apple blokkeren. Hij kwam tot deze conclusie na enkele klachten over de garantieperiode van Apple. Wettelijk gezien zou de consument minimaal 2 jaar garantie moeten krijgen in zowel Nederland als België. Apple bood zijn klanten enkel een jaar aan.
Het blokkeren van websites is toegestaan als de producent zich niet aan de wetten houdt. De onderzoeksrechter heeft een verzoek ingediend bij Belgacom en Telenet. Van dit verzoek is afgezien, aangezien de veelgebruikte dienst iTunes dan ook onbereikbaar zou zijn.Apple heeft nu op zijn site gemeld dat Europese klanten recht hebben op 2 jaar garantie.
-
-
Dat hoor je wel makkelijk aan te kunnen passen. Werk je niet met layers?
-
- Slotje op aanvraag -
-
Nu ook 20 gratis boeken over javascript: http://efytimes.com/e1/fullnews.asp?edid=127057
-
Beste ICT'ers,
Ik kwam vandaag een site tegen waar gratis 500 e-books over diverse programmeertalen te downloaden zijn. Mocht je even een kijkje willen nemen: http://www.efytimes.com/e1/creativenews.asp?edid=119319
Zelf heb ik ze nog niet bekeken, maar wilde hem wel even met jullie delen.
-
-
Nieuws met een hoog "Awhh" factor. Google is met zijn streetview apparatuur naar Churchill, gelegen in Canada, gegaan. Daar hebben ze de leefomgeving van de ijsbeer vastgelegd voor onderzoek.
Voor degene die niet weten wat streetview is. Streetview is een onderdeel van Google Maps. (maps.google.nl) Het laat je als het ware door de straten lopen. Google maakt hierbij gebruik van een wagen met 360* camera.
Ik heb even op Google Maps gezeten, maar heb geen ijsberen kunnen vinden.
Hier wel even een leuk filmpje over het maken van de beelden.
Kijk vooral ook naar de wagen, dan zie je de apparatuur die ze ervoor mee hebben gebracht. -
Na Ziggo en XS4All heeft nu ook KPN de blokkering naar 'The Pirate Bay' opgeheven. KPN heeft een schikking met Stichting Brein, de organisatie achter de blokkeringen, maar de precieze details daarover zijn nog onduidelijk.
Jullie kunnen nu dus gewoon weer via de normale site op The Pirate Bay komen. Downloaden jullie wel eens wat? Vind je het goed dat de blokkering is opgeheven of zie je het liever nog steeds geblokkeerd?
Ikzelf zie The Pirate Bay als een plaats om dingen uit te proberen. Als ik het echt leuk vind, koop ik het vaak ook nog achteraf.
Bron: http://www.nu.nl/tech/3714810/…-schikking-met-brein.html
-
- Slotje -
-
Ik heb zelf nog nooit gewerkt met arduino, maar ik weet wel dat een multimeter altijd handig is. Dan weet je of iets werkt of niet. Dus of het aan jou ligt of aan defecte apparatuur.
-
Let wel op bij het gebruiken van Anthony's code, het is namelijk SQL-Injection gevoelig.
-
Kan je de oplossing nog even plaatsen?
Dan hebben andere er misschien ook wat aan.
Daarnaast mis ik foutafhandeling! Erg belangrijk voor het debuggen en om ervoor te zorgen dat je gebruikers geen lelijke foutmeldingen krijgen. Ik heb een blog over foutafhandeling gemaakt, dus daar zou je naar kunnen kijken.
-
Zet die persoon in je contacten. Als diegene dan whatsapp heeft komt hij vanzelf in je lijst te staan.
//Swaffelaar was me voor
-