Er is WiFi aanwezig, dus neem vooral je laptop mee! Instructies worden verder in de presentatie uitgelegd, dus mocht je iets moeten downloaden, kan dat daar nog.
Posts by Victor
-
-
Je kan de afbeelding als achtergrond van de body zetten. Dan zal hij het hele scherm vullen.
-
Beste ICT'ers,
Ik heb een stuk code geschreven dat dmv userinput 10 resultaten van soundcloud op moet halen. Hiervoor heb ik de volgende code gebruikt:
Code
Toon MeerSC.initialize({ client_id: '[KNIP]' }); search = function(value) { document.getElementById('search').innerHTML = ''; SC.get('/tracks', {q:value,license:'cc-by-sa'},function(tracks) { for(i=0; i<10;i++) { console.log(tracks); document.getElementById('search').innerHTML = document.getElementById('search').innerHTML + '<div class="songlist">' + tracks[i].title + '<br /><button onclick="set_panel2(tracks[i].uri)">Panel 2</button></div>'; } }); }
Nu krijg ik netjes een lijst met namen, maar op de een of andere manier kan ik tracks niet aanroepen binnen de button (onclick). Ik krijg hiervoor een reference error: Uncaught ReferenceError: tracks is not defined
Iemand een idee wat ik fout doe? -
Ik weet niet op wat voor termijn dat me gaat lukken.
Het is iets waar ik af en toe aan werk.
Maar mocht het me lukken, plaats ik hier de code! -
Bedankt Jeffrey!
Ga ik even naar kijken
-
Ik kan alleen vinden dat het beschikbaar is voor C++, python en java. Ik ben op zoek naar iets voor HTML5/javascript.
Ziet er wel leuk uit!
-
Beste ICT'ers,
Ik wil graag de bpm van een .mp3 kunnen zien via de html5 audio tag. Is dit mogelijk? Ik wil met die bpm een indicatie geven van de snelheid. Iemand die weet hoe dit moet?
Alvast bedankt!
-
Dit zit, zoals ik het begrijp, nog in alle usb's. Dit omdat deze gemaakt zijn naar de huidige usb-standaarden die niet veilig blijken.
-
Onderzoekers hebben een lek in USB's gevonden. De Badusb-hack zorgt ervoor dat een USB zich voor kan doen als elk apparaat. Zo kan een USB stick zich voordoen als een toetsenbord en zo codes uitvoeren.
Het lek zit in de firmware van de USB zelf. Zelfs als de USB stick geformatteerd wordt, blijft de kwaadaardige software bestaan. Het is zelfs mogelijk om de USB-poort te infecteren om vervolgens alle apparaten die eraan worden gelegd te infecteren.
Dit lek wordt door onderzoekers als onoplosbaar gezien. Het kan naar schatting nog zeker 10 jaar duren volgens Karsten Nohl, een onderzoeker. Nohl had dit lek al in juli ontdekt, maar heeft toen geen codes vrijgegeven om de lekken te misbruiken. Caudill en Wilson, twee andere onderzoekers, hebben wel een aantal codes vrijgegeven.
Inmiddels zijn er nieuwe USB-standaarden die waarschijnlijk volgend jaar worden verwerkt, maar of badusb-hack hier ook in zit is niet bekend.
-
De _once erachter zorgt ervoor dat het maar één keer in een bestand opgeroepen hoeft te worden. Dus als het ergens anders al opgeroepen is, wordt het niet nog een keer opgeroepen.
-
Je weet dat de code die ik gestuurd heb PDO is en geen Mysqli?
-
Heb je error reporting aanstaan en de code geïnclude in het bestand?
-
Allereerst, meteen met databases beginnen in OO is misschien niet erg verstandig. Zoals je zegt is dat redelijk gecompliceerd.
Om je toch verder te helpen, er zijn meerdere manieren. Ik maak zelf altijd een static class die ik overal aan kan spreken.
Ik heb nu even niet de tijd om je verder te helpen, maar hier de code. Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.PHP
Toon Meer<?php class DB { private static $_instance = null; private $_pdo, $_query, $_error = false, $_results, $_count = 0; private function __construct() { try { $this->_pdo = new PDO('mysql:host='.Config::get('mysql/host').';dbname='.Config::get('mysql/db'),Config::get('mysql/username'),Config::get('mysql/password')); } catch(PDOException $e) { die($e->getMessage()); } } public static function getInstance() { if(!isset(self::$_instance)) { self::$_instance = new DB(); } return self::$_instance; } public function query($sql,$params = array()) { $this->_error = false; if($this->_query = $this->_pdo->prepare($sql)) { if(count($params)) { $x = 1; foreach($params as $param) { $this->_query->bindValue($x,$param); $x++; } } if($this->_query->execute()) { $this->_results = $this->_query->fetchAll(PDO::FETCH_OBJ); $this->_count = $this->_query->rowCount(); } else { $this->_error = true; } } return $this; } public function results() { return $this->_results; } public function first() { return $this->results()[0]; } public function error() { return $this->_error; } public function count() { return $this->_count; } } ?>
Je gebruikt het door de database zo aan te roepen:
Daarna kan je met die $variabel verder werken. $variabel->query() .. Je kunt het in de code lezen.
Ik heb enkel wel mijn MySQL gegevens in een setup staan, dus die moet je nog even aanpassen.Bron: phpacademy
-
-
Bedankt voor de reacties!
Ik kon de CMOS batterij niet vinden.. zat waarschijnlijk wat dieper verstopt. Ik heb van de IT afdeling van school Hiren's boot gebruikt om een bios flash te doen.
-
Het is een laptop en de batterij is bij deze niet makkelijk te bereiken. Kan ik die erin laten zitten en de stekker eruit halen?
-
Ik heb de CMOS batterij inmiddels gevonden, maar ben een beetje bang dat er iets kapot zal gaan. Het is een rond batterijtje met een plug. Kan je die zomaar ontpluggen?
-
Beste ICT'ers,
Mijn probleem is wat moeilijker dan mijn titel zal doen vermoeden. Ik probeer van een USB te booten, maar ik heb een aantal problemen. De pc is namelijk een van de oude computers van mijn school. Deze worden nu door ons gebruikt, maar aangezien er een restricted user account opzit, kunnen we er heel weinig mee.
De problemen:
- Er zit een BIOS wachtwoord op die we niet weten (IT van school heeft ook geen idee)
- Er zit een Administrator account op waarvan we het wachtwoord niet weten (IT van school heeft ook geen idee)
- CMD is uitgeschakeld
- REGEDIT is uitgeschakeld
- GPEDIT.MSC is uitgeschakeld
- Task manager is uitgeschakeldIs er een manier om de windows 7 die er nu staat eraf te gooien en er een nieuwe op te zetten? Ik heb een bootable USB. Ik kan er alleen op dit moment niets mee.
Weet iemand wat te doen? -
Bij google drive kan je ook bestanden met iedereen apart delen. Kan je per bestand kiezen met wie je iets deelt.
-
@Stefan.J dat is natuurlijk zo. Misschien ideeën voor een wel-werkend systeem?