Of die CentOS link die ik gaf. CentOS kan ik je aanraden, en volgens een ander forum is de TS daar al mee bezig.
Posts by AarClay
-
-
Nee maar is misschien een voorbeeld!!!
Ik wil je in het vervolg toch even aanraden om eerst door te lezen of de TS er wat aan heeft. Want als ik dit lees:Ga hiervoor naar in het tabblad VPS naar 'OS installatie'. Kies achter het gewenste OS op welke VPS u dit OS wilt installeren. Middels de drop-down box kiest u hier de gewenste VPS. Klik vervolgens op 'Start installatie' om de Installer te starten.
...lijkt dit me zeer specifiek voor TransIP.
Een linkje opzoeken om iemand te helpen is niet altijd voldoende, hoe aardig het ook bedoeld kan zijn.
-
Weet je zeker dat hij bij TransIP zit?
Indien niet, dan kan je op http://www.howtoforge.com/perf…ache2-dovecot-ispconfig-3 een mooie tutorial volgen.
Het is wel bedoeld voor CentOs welke ik kan aanraden als Linux distributie.
-
Omdat iemand op het idee kwam voor de TS om direct te beginnen met OO, waarop anderen zijn advies vooral afraden.
Ik zie het nog steeds niet echt off-topic in, in mijn ogen. Wat moeten we anders antwoorden, Ja en nee, op de vraag of we hem via Skpye kunnen helpen?De vraagstelling over het onderwerp: Leren van PHP, wordt nog steeds besproken in dit topic.
Een discussie hoort uiteraard in een forum, als het nou gaat over de welke editor het beste is, of hoe FTP werkt, dan was het een ander verhaal....
Maar goed, ik heb de TS inmiddels een aanbod op de achtergrond gedaan, met de hoop dat hij erop reageert.
-
dan bestaat dat bestand niet, je gebruikte toch een paginascript? Dan moet je wel zo'n link gebruiken natuurlijk.
-
Je kan toch laten duursturen naar een andere pagina. De homepagina bijv, of een speciale pagina met een tekst die aangeeft dat je ingelogd bent.
-
Gezien, en uitgetest.
Op een 404 (menu.php bestaat niet) na gaat het inloggen en het uitloggen gewoon goed.
Niks mis.
Oh ja, het is Sponsoren, geen Sponsers
-
Dit werkt niet met Sessions.
Wat voor url heb je waar het script op draait?
Heb je anders een testcase die ik kan bekijken? -
Wat bedoel je met:
CitaatAlleen bereik ik de index zelf niet meer met mijn content
-
dan moet je daar de juiste url bij de action invullen.
-
Dan doe je iets fout. Check je webserver-errorlogs eens?
-
Het is een functie, die kan je toepassen op elke string die je maar wilt.
-
je kan toch die bestanden bovenaan de site includeren, en de checklogin() functie gebruiken, in je menu?
CitaatAls je met strings kan werken..?
Wat wil je ermee zeggen? -
Hoezo uitgebreid? Valt best mee, gebruikers willen nou liever op een manier hun sessies beheren, je kan e.v.t dit overzicht wel wegmoffelen op een andere manier....
Anders kan je ook kijken naar PHP Sessions, werkt ook wel goed. Genoeg tutorials....
-
Ben ik al tegen gekomen alleen werkt t niet:
index.php?p=inloggen zo zeg maar
Wat werkt er niet aan? Wees a.u.b. eens duidelijk?In een andere site met een pagina-script heb ik het gewoon in gebouwd.
Geef a.u.b. meer details..... -
Persoonlijk vind ik een paginasysteem niet echt handig werken Je moet je goed beveiligen tegen diverse XSS en file-include aanvallen.
Het beste is gewoon een include() boven en beneden.maar goed, dat was even mijn advies.
Over je inlogsysteem: Ikzelf heb ooit eens in een ver verleden van 2008 http://multisess.clayweb.nl gemaakt. Een leuk en veilig inlogsysteem met meerdere inlogsessies per gebruiker. Het is na die tijd niet bijgewerkt, maar je kan er vast wel wat mee. -
Als ik jouw was zou ik wel goede foutafhandeling inbouwen in je script.
Lees ook dit: http://www.phphulp.nl/php/tuto…fhandeling-query-sql/735/ -
VPS'sen worden ook vaak kant en klaar opgeleverd...
Ik denk zelf dat je met een normale webhosting al prima uit de voeten kunt. VPS'sen zijn leuk voor gevorderden. Je hebt dan wel de hele verantwoordelijkheid voer de hele server zelf, en bij een webhosting heb je dat niet.
Als je voor webhosting kiest, zorg er liever voor dat je Webhosting met Linux neemt. Hoewel 98% van de hostingsproviders dit wel draaien.
-
Euh, zo off-topic gaat het ook weer niet? Het gaat over PHP leren, of het nou moet beginnen met OOP of niet.
Anyway, het beste advies aan Menno is gewoon om op W3schools te kijken, en daar eerst HTML en CSS te leren, en dat onder de knie te hebben, waarna je PHP kan leren. Eventueel tussentijds JavaScript en jQuery erbij nemen....
Okee, het kost wel tijd, maar als je elke dag bezig bent kan je op 4 maanden wel een redelijke site bouwen en wat goede functionaliteiten.
Als je alles goed onder de knie hebt, kan je naar OOP gaan kijken.
Boeken lezen raad ik af, die missen vaak een hoop belangrijke informatie, waaronder goede foutafhandeling en andere zaken. -
Als eerste in OO leren? Lijkt me niet de beste stap....