dat werkt ook niet als ik in de veld 123456789 zet en dan update met + 1 dan krijgt iedreen +1
Posts by SanderPHP
-
-
omdat zo het systeem werkt met uniek nummers controle uit de veldnaam daarom moet iedereen een uniek nummer hebben.
-
zoiets dus
Update lukt ook niet..
PHP
Toon Meeromdat zo het systeem werkt met uniek nummers controle uit de database op veldnaam daarom moet iedereen een uniek max 9 cijfer nummer hebben hoe zou de query wel kloppen? zodat ik mischien met dit script het probleem kan oplossen? <? string $uniq = rand(000,999) . rand(000,999) . rand(000,999); mysql_query("UPDATE `tabelnaam` SET `tabelveld`=$uniq"); ?>
-
het systeem werkt met nummers die het systeem zelf genereerd heb een mysql_query update toegevoegd aan het voorbeeld van brokentrack maar dit is neem ik aan niet de juiste manier om dit zo in het script neer te zetten?.
en ik wil gewoon Max 9 uniek cijfers voor iedereen in het veld neerzetten moet ik dan bij 10000000 t/m 900000000 plaatsen of 0 t/m 900000000.
PHP
Toon Meer<?php /* A uniqid, like: 4b3403665fea6 */ printf("uniqid(): %s\r\n", uniqid()); /* We can also prefix the uniqid, this the same as * doing: * * $uniqid = $prefix . uniqid(); * $uniqid = uniqid($prefix); */ printf("uniqid('php_'): %s\r\n", uniqid('php_')); /* We can also activate the more_entropy parameter, which is * required on some systems, like Cygwin. This makes uniqid() * produce a value like: 4b340550242239.64159797 */ //hier moet dus een update komen maar op welke manier zo ? //mysql_query("UPDATE `tabelnaam` SET `tabelveld`=$uniqid"); // printf("uniqid('', true): %s\r\n", uniqid('', true)); ?>
-
UPDATE tabel SET veld=100000*RAND();
maar dan heb je *GEEN* unieke getallen.maar zo kan ik niet iedreen in die veld een uniek nummer geven volgens de oplossing die killingdevil zij?
-
ik vraag mij af waarom het script op regel 14 een error geeft wat er niet zou kloppen aan het script
-
UPDATE: nog steeds niet gelukt de manier van killingdevil werkt niet.
het systeem werkt met nummers die het systeem zelf genereerd heb een mysql_query update toegevoegd aan het voorbeeld van brokentrack maar dit is neem ik aan niet de juiste manier om dit zo in het script neer te zetten?.
en ik wil gewoon Max 9 uniek cijfers voor iedereen in het veld neerzetten moet ik dan bij 10000000 t/m 900000000 plaatsen of 0 t/m 900000000.
PHP
Toon Meer<?php /* A uniqid, like: 4b3403665fea6 */ printf("uniqid(): %s\r\n", uniqid()); /* We can also prefix the uniqid, this the same as * doing: * * $uniqid = $prefix . uniqid(); * $uniqid = uniqid($prefix); */ printf("uniqid('php_'): %s\r\n", uniqid('php_')); /* We can also activate the more_entropy parameter, which is * required on some systems, like Cygwin. This makes uniqid() * produce a value like: 4b340550242239.64159797 */ //hier moet dus een update komen maar op welke manier zo ? //mysql_query("UPDATE `tabelnaam` SET `tabelveld`=$uniqid"); // printf("uniqid('', true): %s\r\n", uniqid('', true)); ?>
-
-
Thx malik $test = rand(100000000, 999999999); doet het zelfde hoe moet ik de while maken?
PHP$test = rand(100000000, 999999999); (deze lijkt me dan ook beter) $dbres = mysql_query("SELECT `tabelveld`,` FROM `tabelnaam` ORDER BY `tabelveld`"); while($test = mysql_fetch_assoc($dbres)) {
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 11.02.12 20:10:25:
iSilverStar dus in database de veld op auto-incremt zetten en dan de cron weer uitvoeren? -
PHP
<? $test = rand(123456789,923456789); mysql_query("UPDATE `tabelnaam` SET `tabelveld`=$test"); ?>
De bedoeling is dat ik iedereen een uniek nummer van 9 cijfers kan geven maar hij zet bij iedereen dezelfde nummer neer. ontbreekt of mis ik iets waarom dit gebeurt?
ik upload het script en voer het vervolgens 1x uit.
bedankt always