Rand werkt niet

• PHP
    <?
    $test       = rand(123456789,923456789);

mysql_query("UPDATE `tabelnaam` SET `tabelveld`=$test");

?>

De bedoeling is dat ik iedereen een uniek nummer van 9 cijfers kan geven maar hij zet bij iedereen dezelfde nummer neer. ontbreekt of mis ik iets waarom dit gebeurt?

ik upload het script en voer het vervolgens 1x uit.

bedankt always :)

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je moet een while loopje doen, want nu zeg je: 'Zet in tabelnaam, de tabelveld op $test. (dus bij iedereen zelfde)

$test = rand(100000000, 999999999); (deze lijkt me dan ook beter)

• Thx malik $test = rand(100000000, 999999999); doet het zelfde hoe moet ik de while maken?

PHP
    $test = rand(100000000, 999999999); (deze lijkt me dan ook beter)

$dbres				= mysql_query("SELECT `tabelveld`,` FROM `tabelnaam` ORDER BY `tabelveld`");
     while($test = mysql_fetch_assoc($dbres)) {

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 11.02.12 20:10:25:
    iSilverStar dus in database de veld op auto-incremt zetten en dan de cron weer uitvoeren?

• hoe kan ik het best dit omzetten in een while niemand heeft een nummer de veld is weer geupdate naar leeg.

PHP
    <? 
    $test       = rand(123456789,923456789); 

mysql_query("UPDATE `tabelnaam` SET `tabelveld`=$test"); 

?>

• Een simpel voorbeeldje, het kan zijn dat er fouten in zitten heb hem hier net snel getypt.

• UPDATE: nog steeds niet gelukt de manier van killingdevil werkt niet.

het systeem werkt met nummers die het systeem zelf genereerd heb een mysql_query update toegevoegd aan het voorbeeld van brokentrack maar dit is neem ik aan niet de juiste manier om dit zo in het script neer te zetten?.

en ik wil gewoon Max 9 uniek cijfers voor iedereen in het veld neerzetten moet ik dan bij 10000000 t/m 900000000 plaatsen of 0 t/m 900000000.

• Gebruik de methode van KillingDevil, dan heb je maar één regel code nodig: een mysql_query().

Waarschijnlijk heeft de error op regel 14 iets te maken met getrandmax(), maar dit boeit je nu niets meer omdat je maar een regel gaat gebruiken waar de php rand() functie niet in voor komt.

• het systeem werkt met nummers die het systeem zelf genereerd heb een mysql_query update toegevoegd aan het voorbeeld van brokentrack maar dit is neem ik aan niet de juiste manier om dit zo in het script neer te zetten?.

en ik wil gewoon Max 9 uniek cijfers voor iedereen in het veld neerzetten moet ik dan bij 10000000 t/m 900000000 plaatsen of 0 t/m 900000000.

• zoiets dus :)

Update lukt ook niet..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!