Posts by Aaron

Hallo,

Ik heb thuis een PC staan die 24/7 aan staat, op die PC draait Domoticz, Raidrive, Onedrive en nog enkele andere synchronisatie programma's. Deze waren steeds bezig met de data de downloaden en te uploaden. Maar ik ben sinds vandaag verander van Provider.

De provider waar ik voorheen bij zat had onbeperkt internet (zonder limiet), maar de snelheid was maar 200 MB download en 20 upload. Ik ben sinds vandaag veranderd en ik heb nu 400 download en 40 upload met onbeperkt internet. maar de kleine lettertjes daar zeggen 750 GB tijdens de piek uren max. Indien ik er over zit zal het internet nog gaan, maar traag.

En dat wil ik uiteraard vermijden omdat we geen distributie hebben, we streamen alles naar de TV waardoor het kijken via te trage snelheid niet optimaal is.

Bestaan er programma's op internet toegang tijdens bepaalde uren te blokkeren (voor bepaalde programma's)? Of kan dit met de windows Firewall?
    Ik wil wel nog steeds zelf op internet kunnen op de PC, dus het internet mag niet volledig geblokkeerd worden.

Ik heb Windows 10 PRO
    TP Link Deco M9 plus

Aaron

Dit is enkel op de mobiele versie?
    Ik zal dit onderzoeken en aanpassen!

Beste leden & bezoekers,

Naar aanleiding van mijn vorig topic (We vliegen er in!) , gaan we alvast wat wijzigingen doorvoeren.
    De eerste wijziging is in het team. Maar: Nieuwe ideetjes zijn nog steeds welkom!

Teamversterking

We zijn terug op zoek naar enkele nieuwe Teamleden. Leden die zich willen inzetten om ICT Scripters terug actiever te maken. Je hoeft hiervoor geen specifieke IT kennis het hebben en/of vaardigheden, uiteraard is dit wel een pluspunt als je dit hebt!

Waarbij kan je ons helpen?
    - Het modereren van het forum
    - Uitwerken ideetjes
    - Tussenpersoon bij problemen
    - Achter de schermen (ICT Scripters) helpen programmeren / verbeteren van de website
    - Marketing

Heb je ervaring in één of meerdere van deze punten? Heb je andere kennis maar denk je ons te kunnen helpen? Stuur mij een Privé bericht met uw gewenste functie, sollicitatie + motivatie (+ eventuele referenties). Samen met uw gegevens naar @Aaron. (Voor het einde van de maand)

laten we samen ICT Scripters terug beter maken!

Aaron

Kan, persoonlijk vind ik de text makkelijker, maar misschien kun je het beide doen. Of iemand die de text tuts uitwerkt naar een video die er dan bij geplaatst kan worden?

We kunnen beide toegankelijk maken, maar ik stel me dan de vraag of leden dit dan ook gaan gebruiken?

Zeer regelmatig nieuwe content te plaatsen met het laatste (web)nieuws, bezoekers lezen dit graag en zijn langer online. Nieuws wat er nu is valt te verwaarlozen, welgeteld 2 berichten in 2020 en 6 totaal vanaf januari 2018.. Neem een voorbeeld aan bijvoorbeeld phphulp.

Misschien is het handig om op zoek te gaan naar iemand die op (freelance) basis nieuwsartikelen schrijft?

Ik zal alvast regelmatig nieuws content trachten te posten. Want er moet inderdaad op de homepage van ICTScripters meer leven zitten om leden aan te trekken. Ik bekijk ook de mogelijkheid om leden te zoeken die content wensen te schrijven.

Beste leden,

Allereerst heb ik reeds enkele kleine aanpassingen gedaan in de code, waaronder:
    - Google+ en Messenger verwijderd van het profiel
    - Delen op Google+ verwijderd onderaan elk topic
    - Kleine Bugs opgelost

Daarna heb ik de inactieve Teamleden terug lid gemaakt. Meer info volgt binnenkort.

Zelf barst ik van de ideetjes die ik nu aan het uitwerken ben, maar ik ben zeker dat jij ook wel ideetjes hebt die interessant kunnen zijn voor de community! Heb je zelf ideetjes? Laat ze hieronder horen met een korte omschrijving!

Het lid met het beste idee mag een cadeau kiezen uit deze lijst:
    - raspberri Pi
    - Philips Hue starterspakket
    - Coolblue of Bol.com waardebon van € 50
    - Kodi media speler

Zoals je ziet is er genoeg keuze, voor elk wat wils!
    Eind deze maand wordt het beste idee uitgekozen.

Binnenkort volgt er meer!

Aaron

Op dit moment zoek ik nog een scripter of iemand die een source van hier heeft liggen.

Heb je reeds iets online/offline staan waarop verder kan gebouwd worden? Of dient men zelf van 0 te bouwen? Of een bestaande source downloaden en verder op bouwen? Tussen onze download staat er heel wat materiaal die gebruikt kan worden als basis. (Let wel, sommige zijn niet bugvrij)

=O =O =O

Na het lezen ben ik direct ingelogd op het DirectAdmin controlepanel van mijn server.

Ik heb het betalende plugin "Installatron". waarbij ik nu voor de eerste keer snel gebruik heb kunnen van maken. Ik heb alle Wordpress websites laten back-uppen en daarna alles automatisch laten updaten van al mijn klanten. Tevens wist ik zo wie Wordpress gebruikte en heb hun direct telefonisch gecontacteerd.

Zo hebben ze ofwel zelf ingelogd en de plugins zitten updaten, ofwel gaven ze mij toegang.

Bedankt voor de tip Koen!

Wil je ze enkel in je browser zien op je eigen pc?
    Dan kan je xamp of usbwebserver gebruiken. Beide programma’s moeten blijven draaien om de pagina te kunnen zien via de browser (localhost)

indien je je scripts online wilt voor iedereen heb je een webhosting nodig en een domeinnaam.

Bedankt allemaal voor de tips, reacties en suggesties!
    Volgende code heb ik in de website verwerkt en dit werkt zoals de klant het wenst.

Bezoeker komt op de website. Hij vult ene formulier in en "post" de data op dezelfde pagina. In de PHP code roep ik echo '<body onload="submit()">'; aan. Hiermee komt de popup tevoorschijn. (Er zijn meerdere popup's, maar dit is een voorbeeld.)

Javascript:

JavaScript
    <script type="text/javascript">
        function submit()
        {
            document.getElementById("hover_bkgr_fricc").click(); 
    document.submitForm.submit(); 
        }
    </script>

html:

Code
    <a hidden="hidden" id="hover_bkgr_fricc" class="trigger_popup_fricc">popup</a>
    <div id="hover_bkgr_fricc" class="hover_bkgr_fricc">
    	<span class="helper"></span>
    	<div>
    		<div class="popupCloseButton">×</div>
    		<p>Uw jaarlijks verbruik is te laag om in aanmerking te komen.<br /><br /> Bedankt voor uw bezoek aan *******!</p>
    	</div>
    </div>

Zoals FangorN reeds zei. Bekijk het regustratiebestand en volg de code. Met wat geluk is het eerste bestand dat je opent de juiste file.

Anders verder zoeken in je includes en config files.

Om te testen of je mails kan versturen kan je een testbestand aanmaken met volgende code:

PHP
    <?php
    mail(“emailadres”,”onderwerp”,”bericht”);

?>

Plaats uw email in de “”. Daarna uploaden en even naar surfen. Je zou binnen de minuut een email moeten ontvangen. Indien je die niet ontvangt dan is deze functie niet actief.

stuur me maar een priveberichtje indien je nog hulp nodig hebt.

Hallo,

ik ben aan het experimenteren met javascript.

ben bezig met en formulier in PHP waarbij ik in een if else statement maak waarin ik graag een popup wil tevoorschijn "toveren".
    Het klikken op tekst of op een button lukt om de popup te tonen. Heb ik Google reeds gevonden dat dit mogelijk is met javascript. maar weet niet hoe

Iemand een idee waar ik moet zoeken of hoe ik dit kan verwezelijken?

dit is mijn code:

script.js:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een backup voor mijn VPS server. Ik ben nog op zoek naar de goedkoopste / zuinigste (stroom) manier om te backuppen.

Mogelijkheden die ik in gedachten heb:
    - NAS (synologie)
    - Raspberry pi + externe schijf
    - PC draaiend houden met FTP software

Wat verkiezen jullie? Welke oplossing is het beste qwa stroomverbuik en stabiliteit?
    Indien een NAS, welke NAS?

Mvg,

Aaron

Ik heb een miniwebshop. Dit voor 1 product en ook voor enkele producten. Gekoppeld met ene betaalprovider.

enkele mogelijkheden:
    - productbeveiliging ( als de download er niet meer is, geen verkoop)
    - nieuwbrief
    - promos
    - productdetails met fotos
    ...

laat maar weten bij interesse, dan zet ik een demo online

Beste,

Ik verkoop een domeinenset, dit was bedoel om een forum op te plaatsen. Dit voor alle browsers + mobiele app's.
    Echter doordat ik geen mede "helper" vond is dit project blijven stilliggen.

Wie geïnteresseerd is in de domeinen mag ze overkopen.
    Als iemand geïnteresseerd is in het project, mag hij dit overnemen (webhosting en domeinen hou ik dan wel voor mijn rekening).

Develop.nu
    icthelpers.nl
    icthelpers.be
    icthelpers.website
    icthelpers.nu
    icthelpers.com
    icthelpers.me

Samen mogen ze weg voor 50 €

Met vriendelijke groeten,

Aaron

Beste,

Ik verkoop bij deze lotusje*be
    Deze mag weg voor 10 €

Werd gebruikt voor hand & voetverzorging.

Interne Push via Versio is mogelijk.