Posts by Aaron

Hello,

I've been thinking about making a new basic crime with extensions.

To develop my knowledge about PHP and MySQL. But I would like to publish it in a later stage on ICTS

What do you think a basic crime source should have? Which basic components should I make? like hijacking cars or other crime jobs.

Best regards

A.Tytgat

Hallo,

versie 1.0 kan beginnen met pdf, maar je kan bij versie 2.0 een uitbreiding maken waarbij je kan kiezen naar waar je zal exporteren?

het is misschien verstandig om versie 1.0 niet echt extreem uitgebreid te maken. Maar wel zorgen dat hij 100% werkt.

pas later extras in plaatsen...

Heb het al gemaakt is misschien niet het netste wat er is en is simpel in elkaar gezet.

De zins opbouw is niet deftig omdat het vrij snel getypt is en ik geen tijd had om daar op te letten

Hallo,

Zou je het zien zitten op de oplossing hier te plaatsen, zo hebben anderen er ook wat aan.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

A.Tytgat

Hallo,

Werkt je hosting met DirectAdmin? Indien ja kan ik je al helpen met het volgende;

Om een subdomein aan te maken via PHP scripts heb je een API nodig van DirectAdmin:
    http://forum.directadmin.com/attachment.php?attachmentid=189&d=1115758911

Daarna kan je een extra code plaatsen bij het registreren van je gebruikers dat er een subdomein wordt aangemaakt.
    Dit gebeurt met deze commando's:

Link: DirectAdmin Web Control API
    Tevens vindt je daar nog meer infomratie omtrent de API

Je kan de bestanden die je wilt copieren al in de FTP plaatsen en deze door onderstaande code copieren & veranderen van naam indien gewenst.

PHP
    <?php
    copy('testbestand.php', 'test/index.php'); 
    copy('testbestand2.php', 'test/testbestand2.php');
    ?>

Eerste is de naam en plaats van het originele bestand, vervolgens de plaats & veranderde naam van waar het moet. Het originele blijft staan.

Indien je nog iets niet snapt of het lukt niet, laat het maar weten!

Met Vriendelijke Groeten,

A.Tytgat

Hallo,

Je kan met CSF Firewall een land blokkeren.
    Misschien kan je op die manier Rusland weigeren om je server te bezoeken?

A.Tytgat

Ook wanneer dit via PHP gedaan zou worden, waarom zou het via root moeten? Het is uiteraard wel het beste om geen shell uit te laten voeren middels PHP en deze functie standaard uit te hebben.

@Topic,
    Er zijn genoeg scripts, maar heb er geen ervaring in, waarbij je een actie kan laten uitvoeren indien je een mail ontvangt (en zodra dit gebeurt kun je weer kijken naar de inhoud, even opzoeken dus). Vervolgens kijk je hoe CSF in mekaar zit. Uit mijn hoofd houdt deze ergens gewoon een hardcoded lijstje bij (allow / deny) waar je deze dus gewoon aan kan toevoegen.

het opslaan in csf is inmiddels al gelukt met enkele codes. het enige wat ik zoek is dus iets die de mail kan lezen.
    Bedankt voor de info!

Zal nog eventjes verder zoeken.

Je gaat dus root gegevens in een php script plaatsen, op het moment dat je FTP gehackt wordt kunnen ze letterlijk en figuurlijk overal bijkomen...

Mijn bedoeling is om dit niet in php te maken, maar een sh script die draait op de server.

mijn bedoeling:
    geblokkeerde gebruiker / gebruiker die zijn IP in de veilig lijst wilt plaatsen moet een mail sturen met als onderwerp zijn ip
    en in de mail gebruikersnaam, wachtwoord ( gegevens van directadmingebruiker op de server zelf).

Ik had in gedachten om een script te laten draaien op de server die naar 1 specifiek e-mailadres luistert.
    dat script zou dus moeten controleren of de gebruikersnaam en wachtwoord correct is en dan pas het ip bant.

Dan hoef ik enkel een root script te draaien die de directadmin gegevens leest. Volgens mij is dit veilig genoeg.

Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om een IP adres automatisch te laten deblokkeren in CSF.

De gebruiker die geblokkeerd is of de gebruiker die zijn IP op de veilige lijst willen plaatsen zouden moeten een mail sturen naar [email protected].
    Waarbij de server dus het IP adres laat deblokkeren en veilig plaatst.

Ik had gedacht aan een sh script die start als er een mail ontvangen wordt op dat email adres.
    Het script mag het IP pas blokkeren als er enkel een IP in het onderwerp staat en niets in de mail.

En eenmaal klaar hij een mail terug krijgt.

Weet er iemand hoe ik dit zou kunnen waarmaken?

ik draai:

Code
    Centos 6
    CSF
    DirectAdmin
    exim4

A.Tytgat

Ik ken iemand die een laptop heeft gekocht 2 maand geleden,
    hij heeft zijn laptop laten scannen met 3 verschillende antivirus scanners en heeft niets gevonden.

Misschien heeft hij geluk, misschien vonden de antivirussen het nog niet?

Hallo,

Ik heb dit ook eens geprobeerd! 1 vaste PC met alles op geïnstalleerd en daarna mijn netwerk geconfigureerd dat ik via extern bureaublad er aan kon. Dit gaat allemaal super. Maar grafisch is dat mindergoed,soms zelf trager en haperend.
    (De Pc waar ik alles op draai kan het zeker aan qua snelheid enz)

Ik heb nu al mijn programma's dubbel geïnstalleerd ( diegene die ik toch op beide PC's gebruik).
    Daarna heb ik OneDrive geïnstalleerd en deze zodanig ingesteld dat al mijn documenten, fotos, favorieten,bureaublad,..
    Gesynchroniseerd worden tussen alle Pc's

Dit gaat voor mij stukken beter.

Ik gebruik bijvoorbeeld Microsoft Visual Studio 2013 op mijn laptop (in de avondlessen),
    Als ik thuis ben kan ik gewoon verder werken met hetzelfde programma. ik hoef enkel het programma te openen en naar mijn documenten te gaan. Openen en voila!

Dit geld ook voor mijn 'save game' van mijn spelen die ik soms nog speel. gewoon spel starten en voila!

Soms moet je eventjes geduld hebben zodat hij alles kan synchroniseren.

Met Vriendelijke Groet,

A.Tytgat

De mix is inderdaad goed!
    ik luister bijna dagelijks verschillende mixen van anderen in mijn auto, de jouwe zal er dus bij komen ;)

Ik heb enkele foutjes gehoord, maar je moet er echt wel naar zoeken. Dit vindt ik niet zo erg, ik heb namelijk al slechtere gehoord.

Doe zo voort zou ik zeggen!

Hallo,

Dit komt waarschijnlijk omdat het ip dat je gebruik van de server nog niet te vertrouwen is.

Je kan dit snel oplossen door je mails te sturen via DKIM (bijvoorbeeld Mailjet)

Bij onze blogs kan je een handleiding vinden

Met Vriendelijke Groet,

A.Tytgat

Hallo,

Bij een nieuw script die je gedownload hebt is het verstandig om de volgende pagina's te zoeken en in te stellen:
    - Index pagina
    - install pagina ( indien die er is)
    - config pagina
    - mysql(i) pagina
    - registreer pagina
    - main pagina
    - MySQL database
    - ...

Het is handig om deze eens op het gemak te overlopen om te zoeken naar sitenaam, e-mailscript, instellingen ect...
    Meestal als een script niet werkt nadat je het hebt geüpload zal daar ergens de fout liggen.

Vergeet ook niet je rechten van je mappen correct te plaatsen indien dit nodig is ( denk bijvoorbeeld aan cache map,...)

Indien je iets niet lukt om in te stellen, je nog tegen een probleem aanloopt horen we dat wel!

Met Vriendelijke Groet,

A.Tytgat