Posts by Aaron

Beste ICT'er

Facebook heeft onlangs 2 nieuwe aanpassingen aangekondigd.

Ten eerste hebben ze EINDELIJK Facebook Messenger versleutelt. Voorheen kon dit wel al, maar dan moest je dit zelf inschakelen. Absurd toch?
    Met de laatste nieuwe update wordt dit automatisch aangezet. Bizar dat ze dit nog nooit eerder hebben gedaan.

Ikzelf dacht dat Messenger al versleuteld was, blijkbaar dus niet. Maar gelukkig is dit nu standaard wel...

Als laatste heeft Facebook ook messenger Lite uitegbracht. Dit voor toestellen die iets trager werken. denk maar aan oudere Android's.
    De standaard app werkt perfect op de nieuwste toestellen maar werd sloom op de oudere toestellen. Dit vindt ik echt een pluspunt! Je hebt dan wel niet alle functies beschikbaar maar je kan tenminste chatten en bellen via de app. en dit relatief terug rapper.

Bron 1 & Bron 2

Beste ICT bezoekers,

Na iets meer dan 2 maanden testen zou ik graag jullie mening willen weten i.v.m. de homepage. 2 maanden geleden hebben we enkele aanpassingen gedaan zie Homepage aanpassingen. Wij willen er uiteraard van alles aan doen om jullie een betere ICTS ervaring te geven. Daarom vraag ik jullie om even te stemmen op onderstaande poll.

De pol eindigt binnen 3 weken. Dan zullen wij dit aanpassen naar wens.

Bij voorbaat dank!

ICT Scripters Team

ik ben mijn database kwijt geraakt (gestolen van mij) dit om dat ik de website aan een maatje van mij heb geleend naam en ww door gegeven aan hem jij heeft de gehele map van het spel uit de server gehaat en de wat daar alles bij hoort dus heb ik nu niets meer.

Meestal hebben webhosting bedrijven backups staan. Kan je hun eens niet vragen om de bestanden terug te laten zetten?

Dit heeft meer te maken met de pagina breedte denk ik, 2 sidebars zijn gewoon niet handig. De kleuren stoor ik me niet echt aan.

Het is inderdaad soms smal, zoals op mijn laptop...
    Maar vanaf dat je een groter scherm hebt stoort dit niet meer (mijn vaste pc)

Maar ik denk persoonlijk dat het handig zou zijn moest er een knop zijn om de code te kunnen openen in een in een extra popup in de website. Maar die dan de hele ruimte inneemt (bovenop icts bv). Dan zal het persoonlijk makkelijker zijn om te helpen oplossen.

@MOnkNL Met SyntaxHighlighter ben je gewoon instaat om theme's te gebruiken, dus de Dreamweaver kleuren zijn geen enkel probleem.

Ik kopieer wanneer de code erg lang en slecht te zien is gewoon naar mn eigen text-editor voer een format-code actie uit en alles staat goed en in PSR-2+, ik zie dus niet echt de meerwaarden hiervan.

ik kopier dit ook praktisch altijd in mijn editor haha!

met afronden lukt het wel, dan kan ik mijn formule maken.
    Maar ik zoek nog een preciezer iets, waar je zoals bij afronden de eerste cijfers kunt gebruiken.
    Hij gaat nu bijvoorbeel 4,54 afronden naar 5 (ik ben al bij dat het 5 is bij de volgende formule dat ik gebruik)
    maar ik zou het graag 4 houden in dat geval. Kan dit ook?

Beste ICT'ers

Ik ben bezig met en verkoopsberekening in Excel,
    Echter lukt er mij 1 iets niet.

ik geef even een voorbeeld (formule en uitkomst heb ik even apart geplaatst):

A1B1FormuleUitkomst
    10071=(A1/B1)1,408451

Nu wil ik van die 1,408451 daar bijvoorbeeld * 50 mee kunnen doen.
    Hoe zorg ik ervoor dat hij enkel het eerste cijfer gebruikt (alles voor de komma) en niets erna?

Is dit (gehele bedrag) trouwens wel een boete? Was het niet voor het grootste deel achterstallige belasting die (alsnog) betaald moest worden, mogelijk met interest, en mogelijk nog met een toeslag (en die toeslag kun je dan wellicht zien als boete)?
    Typisch gevalletje oneerlijke concurrentie op macroschaal, net als StarBucks.

Gelukkig zijn er twee zekerheden in het leven :).

ik had dit bericht geschreven, maar met uitgestelde publicatie. Intussen is er inderdaad wel gebleken dat het deels de boete is en deels achterstallige betaling. Bedankt om mij te corrigeren!

De Europese Commissie heeft besloten dat de Ierse fiscus 13 miljard euro van het technologiebedrijf (Apple) moet terugvorderen. Volgens hun heeft Apple jarenlang geprofiteerd van de ongeoorloofde staatsteun van ierland. Ze moesten daardoor minder betalen dan andere bedrijven?

Zelf begrijpen ze niets van de beslissing bij Apple. Zelf beweren ze dat ze nooit om belastingvoordelen hebben gevraagd.
    Ierland en Apple gaan beide in beroep. Want Ierland wordt gedwongen om vele miljarden aan achterstallige' belastingen te vorderen van Apple.

Door dit nieuws is Apple direct 0.8 % gezakt in aandelen

Ik vindt dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet, aangezien ze minder moesten betalen, moet dit rechtgetrokken worden. (mijn mening uiteraard)
    Bron: http://datanews.knack.be/ict/n…rticle-normal-746629.html

Wist je dat de helft van de computergebruikers zomaar op links klikt zonder maar te weten wat er achter zou zitten?
    Links van onbekenden of van ongewenste reclame....

Onlangs hebben ze op FAU's Computer Science faculteit tests gedaan waaruit bleek dat 56 % van de e-mailgebruikers en 40 % van Facebook gebruiker zomaar op een link klikt die hun werden toegestuurd door onbekenden. Meeste reden is door nieuwsgierigheid. Maar de meenste van hun (78 %) waren bewust dat dit een virus kon zijn.

Klik jij wel eens op een onbekende link? Ikzelf probeer dit te vermijden. Heb ooit 1 keer een groot probleem gehad en dit wil ik gene 2de keer.

Bron:http://datanews.knack.be/ict/n…rticle-normal-747153.html

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem. Alles is up-to-date en ik krijg volgende foutmelding bij het aanmaken:

Mijn server specificaties zijn als volgt:

Apache 2.4.23
    DirectAdmin 1.50.1
    Exim 4.87
    MySQL 5.5.31
    Named 9.8.2rc1sshd
    dovecot 2.2.25 (7be1766)
    pure-ftpd 1.0.42
    Php 5.5.38

Het beste wat ik je zou kunnen aanraden is systeemherstel. Daar kan je de Windows terugzetten naar de standaardinstellingen.
    Dit kan je vinden door de combinatie Windows toets + i en daar kies je voor Bijwerken en beveiliging links kies je Systeemherstel.
    Dar kan je "aan de slag". dit is volgens mij de beste manier om het op te lossen.

Ik meen mij te herinneren dat ik op dit topic had gereageerd, maar kan mij vergissen.

Misschien kunnen er wel wat quick fixes uitgevoerd worden zodat het forum voor nu in ieder geval weer werkt (en daarvoor zou een analyse moeten plaatsvinden naar wat er nu precies misgaat) maar ik denk dat ik bij mijn stelling blijf die ik volgens mij eerder plaatste: indien bovenstaande code representatief is voor hoe de site in elkaar zit zou ik sterk overwegen om iets nieuws te maken of eens te kijken naar alternatieve bulletin boards oid.

Graag ontvang ik (en anderen met mij waarschijnlijk ook) van moderators een bericht indien berichten worden verwijderd met een reden voor verwijdering. Of op zijn minst een verzoek om een antwoord wat verder uiteen te zetten ofzo. Het siert deze site niet als er te pas en te onpas zomaar reacties worden verwijderd (als hier sprake van is).

ik kan u alvast garanderen dat hier niets verwijderd is geweest door een moderator.

Indien dit wel het geval is bij een ander topic gaan zij steeds een bericht sturen naar de desbetreffende persoon met de reden.

Beste Aaron,

Voor het admin account heb ik dat niet gedaan.
    SNI heb ik enkel in php.ini aangezet en in directadmin.conf

Mijn kennis reikt niet zo ver zou u me misschien kunnen ondersteunen via teamviewer?

Ik wil u gerust helpen. U kunt mij contacteren via PM.
    Hoogstwaarschijnlijk zal uw SNI die aan staat niet gecompild zijn met httpd

heb je sni met httpd geinstalleerd? Of enkel de optie sni aangezet? Want als ik naar je maffiawolf domein ga via https krijg ik het localhost certificaata van de server.

Heb je voor het admin domein ook het CA root certificaat geinstalleerd?