Posts by Aaron

De laatste tijd zit iedereen meer en meer met zijn smartphone of tablet op het internet. Statcounter heeft in de maand oktober een piek gehad van 51,3 % wereldwijd internet verkeer via een mobiel toestel. Dit is de eerste keer dat het zoveel is. Statcounter liet wel weten dat dit ook wel scheelt per land. Helaas zijn we in België nog geen grootverbruikers via mobiel netwerk. België telt maar voor 22,86% aan mobiel verkeer. India is het zelfs meer dan 75% die surft via mobiel.

Uiteraard kunnen deze statistieken nooit 100% kloppen. Dit omdat statcounter niet op elke website staat. Tevens tellen zijn de bezoekers, niet de data die gebruikt wordt. bijvoorbeeld gaat statcounter de Youtube video's niet meetellen in data.

In theorie bekijken we dus meer en meer iets via mobiel of tablet. Het is daarom niet direct meer dataverbruik, maar juist meer bezoekers.

Ik gebruik alvast mijn tablet heel veel voor iets op te zoeken of s'avonds bij de tv op te surfen. Mijn PC gebruik ik steeds minder en minder. Maar ik zou toch niet zonder kunnen. Mijn grootste verbruik is nog steeds de Netflix series bekijken :D

Dus je hebt in feite iemand zijn Creditcard gegevens ondanks dat dit uitstaat? Denk niet dat iemand dit voor je opzet, je hebt overigens prepaid creditcards tegenwoordig.

> https://prepaid.yourmastercard.nl/

Daar heeft WMCSAddons wel gelijk in. Je vraag iemand om zijn creditcard gegevens te geven aan je in vetrouwen. Eenmaal je die gegevens hebt gekregen kan je veel aankopen doen waar de eigenaar dan moet voor opdraaien. Wat geef je aan ons als zekerheid dat er niets misgaat met die gegevens?

Als je in belgie woont kan je de mastercard van de bpost aanvragen. Kost 1€ per maand en je moet er eerst geld op storten voordat het geld er af kan gaan.

Veel sources downloaden met bugs erin. Foutmeldingen die je krijgt in google ingeven en je komt zelf veel te weten. Zo leer je ze oplossen...

Het beste is uiteraard dat je met 1 iets begint te leren en niet allemaal tergelijk. Eerst leer je best html en css omdat dit de basis is. Daarna best php en mysqli (oop). Als laatste de jqeury en java enz...

Victor,

Je was vanaf het begin voor mij een voorbeeld. Je hielp mij als ik in een dipje zat. Je hielp mijn ideetjes uitwerken. Er was altijd een moment waarbij je mij hielp.

Nu verlaat je het team en neem ik de fakkel over, ik weet nu al dat ik het nooit zo goed zal kunnen doen zoals jij het deed!

Hopelijk zien we je nog regelmatig hier terug, zodat we nog eens gezellig kunnen babbelen.

Veel plezier alvast in het verder leven. Moest je ooit hulp nodig hebben of in de problemen zitten. Weet dat je mij altijd mag contacteren om je te helpen!

Aaron

Paypal is een geregistreerd merk, dit domein is daarom waardeloos aangezien Paypal dit domein op kan eisen.

Zolang ze het niet willen. Is het niet waardeloos. Stel dat ze een aanvraag indienen om het op te eisen kan je proberen te onderhandelen toch?....

Leer het dan? Ik heb je gezegd hoe. Dan moet je mijn inbox er niet voor spammen. Wat jij wilt is zeker niet moeilijk en basis. Dus zoek het even op ja?

@Ferhat.Remory Hou het vriendelijk a.u.b..

@junkyspecial
    Je kan het zelf al doende leren. met de hulp van ons en van Google...
    Of je kan het door iemand anders laten doen maar dan zal het waarschijnlijk geld gaan kosten. (voor niets gaat de zon op uiteraard)

Maar het beste is dat je de code eens leest en even opzoekt wat je zou moeten doen. Eenmaal dat je weet wat je moet doen kan je informatie zoeken wat je zou kunnen nodig hebben van code. Dan kan je dit proberen te maken en ons eventueel om hulp vragen. Dat is de beste leerschool.

is niet speciefiek voor een source ik heb een site http://www.afk-fgp.tk en daar heb ik gewoon een auto installer op los gelaten maar dat is een foto source dus nu opload ik telkens vanuit exel printscreens alleen dat werkt niet echt fijn . dus vandaar mijn vraag

wil je verder werken vannuit deze bestande source? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Ik denk dat het in dit geval beter is dat je de code van het upload script hier even post. En ons vertelt wat je zelf al geprobeerd hebt.

Wij kunnen je dan op weg helpen zodat je dit zelf kan leren aanpassen. Zo leer je ook iets;)

Hallo allemaal!

Ik schrijf af en toe eens een blogje of IT nieuws! Maar soms weet ik niet wat jullie interesseert :p.
    Nu is dus mijn vraag:
    Waarover lezen jullie graag IT nieuws?
    - Grote bedrijven (Apple, Samsung, Microsoft,...)
    - Nieuwe hardware / software
    - Gebeurtenissen,....
    - ....

Welke blogs interesseren jou het meeste?
    - Tutorials (welke)
    - Tips
    - Reviews
    - ...

Hoe meer antwoorden ik hier krijg, hoe meer blogs je kan krijgen die voor jou of andere leden interessant kan zijn! Dit van mijzelf, het team en vele andere leden!

Vol je vrij om zelf blogs te schijven! Per blog verdien je 30 IT coins VIP leden krijgen 60 IT coins. Die je kan laten omzetten naar geld. Geef toe! Geld verdienen door blogs te schrijven..... Is een toffe bijverdienste....

Maar als je dan wel Facebook en Whatsapp op je telefoon hebt, wordt je net zo goed gevolgd als de rest toch?

klopt niet helemaal. Je kan op je smartphone locatie uitschakelen. Ik doe dit met veel apps die ik installeer. Ik blokeer de locatie en andere items.

Bijvoorbeeld kan facebook geen locatie, microfoon, camera en dergelijk gebruiken.

Whatsapp kan enkel internet gebruiken en microfoon bij mij.

Ik weer ook wel dat je met een smartphone gevolgd kan worden. Maar ik kijk maandelijks naar de privacy instellingen. Hoe minder ze krijgen hoe beter.:)

Beste,

Voor mij is het belangrijk dat een criminals deze punten heeft:

- gemakkelijk te begrijpen (bijvoorbeeld met tutorial)
    - moet gratis zijn (er mag wel een betalend gedeeelte bijzitten. Maar ik vindt het nooit leuk dat je bij sommige dingen moet betalen. Ik vindt dat je van alles de basis moet kunnen)
    - de punten van tegenspelers mogen niet te gigantisch hoog zijn. Het moet bijvoorbeeld gemakkelijk zijn om er ook te geraken (of toch doen lijken). Als ik als beginner er na enkele dagen niets zie stijgen in punten. Spreekt mij dit al minder aan.
    - beschikbaar op elk toetel. Tegenwoordig werkt iedereen responsive. Zodat het op mobiel ook gemakkelijk te spelen is.
    - ...

Het aantal 3D printers die dit jaar verkocht zijn ligt al 108 procent hoger dan vorig jaar. Dit blijft uiteraard toenemen. En dit in verschillende sectors.

De grootste reden van de groei is door de betaalbare printers. De goedkopere liggen onder de 2300 € Dit is in sommige gevallen interessanter om te kopen dan een volledige productie op te starten. Denk maar aan Producten in lage volumes (prototypes)

Ik heb mijzelf al eens kunnen laten maken in 3D dankzij een webstrijd van Coca Cola. Zie:
    Foto

Heb jij al een 3D printer? Voor wat gebruik je die?

Als ik geen Netflix abonnement zou hebben is dit zeker een goed alternatief. Alleen voor abonnement houders is het natuurlijk dubbelop, lekker thuis kijken dan een goede oplossing. En mensen die geen abonnement wensen kunnen evengoed naar de bioscoop om de film te zien.

Al met al een goede oplossing dus :)

als ze nu eens de mensen met een abbonement van netflix gratis laten gaan?:p

Sorry maar proxy's worden niet geblokt én ik wil gene proxy gebruiken. Ik zou graag op ene website kunnen gaan zonder error. Nu verlies je veel mensen.
    Kan het niet opengezet worden dat Ipv6 ook toegelaten wordt want ik snap niet dat je zoveel moet aanpassen aan het spel om het compatible te maken..

En hoezo zou je cheaters kunnen blocken door een IPv6 block erop te zetten..

het is inderdaad raar.

Het enigste wat ik kan denken waarom ipv6 niet toegelaten is, komt denk ik doordat de mysql database enkel ipv4 velden aanvaard (te kleine velden dus). Wat gemakkelijk is om aan te passen.

Mag ik de reden weten waarom proxys niet geblokkeerd worden? Ik zou persoonlijk juist dat blokkeren....

beste, bedankt voor je bericht maar de site is niet in mijn beheer. Ik weet dus niet hoe het zit met beveiliging. Andere browsers heb ik nog niet geprobeerd ik ga daar nog naar kijken, dank je wel

als je naar de website surft kan je al zien of de site draait op http of https.

Bijvoorbeeld als je naar www.google.be gaat dan zal hij je automatisch op https zetten.
    Als de webite van jou op http blijft kunnen we dit probleem al uitsluiten en zoeken naar iets anders...

De fout is gekomen doordat google de site als niet prive ziet omdat er een onveilig script is geladen. Hierdoor werkt het script dus niet meer naar behoren. Dit is sinds een dag of 5 geleden, daarvoor werkte het gewoon wel.

ik zou eerst een vooral denken aan https. Dat het probleem daar ergens is. Is je website beveiligd met https?
    Als dat zo is, moet je in de code kijken dat alles ingeladen word via https. En niet via http. Daardoor krijg je foutmeldingen dat ze niet inladen.

Heb je andere browsers geprobeerd en heb je daar dezelfde problemen?

Beste ICT'er

Heb je soms last van een laptop, smartphone of ander digitaal toestel die niet correct functioneert? Van zodra er een computerchip in zit kan je het probleem simpelweg oplossen door het toestel te herstarten.

Waarom?
    Heeft meestal te maken met de software, als je een toestel aanzet controleert hij de bios, moederbord, ram, randapperatuur, ect....
    Eenmaal alles gecontroleerd is word het OS in het geheugen geladen en wordt het toestel dus functioneel.

Fouten?
    Een toestel dat altijd aanligt moet steeds processen starten en sluiten en/of wijzigen. Meestal loopt alles correct en functioneert het steeds. Soms blijven processen of bestanden in het geheugen geladen (of deels), waardoor het dan eens mis kan lopen als het proces de volgende keer wilt laden in het geheugen. In de meeste gevallen zal je dat niet merken maar het laden kan langer duren, reageert traag of blokkeert soms.

Oorzaak?
    Dit kan door verschillende oorzaken gebeuren. Een korte greep van oorzaken kan zijn:
    - Update's
    - Multitasking
    - Het verkeerd afsluiten van een programma of proces
    Dit ligt in de meeste gevallen NIET aan jou (gelukkig). Maar aan het proces of OS.

Voorbeelden
    App die traag reageert op je smartphone, modem van het internet die traag internet doorgeeft, Webhostingserver (ja die ook), domotica, digioder, surroundsysteem,...

Moderne Tijd?
    vandaag is heropstarten minder nodig, de modernere toestellen zijn tegenwoordig goed "geïsoleerd" tegen dergelijke fouten. Waardoor zij zelf het proces of programma kunnen afleggen zonder een herstart van het toestel (denk aan bv Chrome die crasht en niet geheel je Windows). Maar toch is het soms nog nodig.

Conclusie?
    Ervaar je problemen met een elektrisch toestel waar er een processor in zit? Probeer het toestel op een veilige manier te herstarten en meestal zal het probleem opgelost zijn. Blijft hij daarna toch nog kuren vertonen? Kijk of je ergens updates gemist hebt. Lukt het daarna nog niet? Dan zal je moeten dieper zoeken wat er mis mee is (of een IT'er contacteren)

Bron

@Aaron
    Is er al iets bekend of dit probleem opgepakt zou kunnen worden met eventueel de nieuwe syntaxhighlighter?

@MOnkNL
    Klopt dat heb ik ook een aantal keren gehad, als je even snel iemand wil helpen met een probleem onleesbare tekens resulteren in een onbeantwoorde vraag. Niet iedereen is zo, maar denk wel dat hier rekening mee gehouden moet worden voor de overige leden.

we zijn de mogelijkheden aan het bekijken. Alsook aan het zoeken of dit misschien al bestaat (soortgelijks). Indien we dit al vinden als plugin kunnen we die eventueel aanpassen en installeren.

Ik zoek hier zoiezo naar en hou jullie op de hoogte!

Apple toestellen met de nieuwste software kan ook vertragend worden :). Vriendin van me heeft dit ervaren, ze had de software ge-update en de telefoon was hierop aanzienlijk trager dan voorheen.

Anyhoe:
    Mooie updates, vindt het zelf ook wel apart dat ze versleuteling niet standaard aan hebben gezet. Denk dat iedereen dit tegenwoordig wel wenst binnen de App zodat alles veilig verzonden wordt.

dat klopt ivm apple. Maar daar hebben ze geen lite versie voor (althans niet dat ik gevonden heb op mijn iphone). Moest je hem vinden mag je mij dit zeker laten weten! Mijn zus zal tevreden zijn met haar iphone 5 en de lite app