Posts by Aaron

Bij mijn CentOS werkt de 'sudo' commando niet ?

Bash
    [root@server /]# sudo update
    sudo: update: command not found

Installeren kan je met:

Code
    Yum install sudo

Daarna dien je nog enkele aanpassing te doen in de config om alles juist te zetten.

@D.Oomens
    Volgens mij is de commando per OS weer anders, CentOS heeft bijvoorbeeld 'yum install' terwijl Debian volgens mij 'sudo' heeft..

yum install & make install werken beide op Centos. Alsook de commando Sudo.
    Waarschijnlijk werken ze ook op andere OS systemen, maar dat kan ik niet bevestigen.

Als ik mij niet vergis, kan je APC ook installeren via deze manier:

Code
    yum install php-pear php-devel httpd-devel pcre-devel gcc make
    pecl install apc
    echo "extension=apc.so" > /etc/php.d/apc.ini

Daarna je apache herstarten.
    Dit moet werken op een Centos instalatie 5 of 6. Over andere instalaties kan ik je geen zekerheid geven.

Ik heb de Bringr app eens geïnstalleerd. maar na 24u zie ik nog steeds geen pakketjes die ik kan ophalen om te vervoeren.
    Er zijn dus nog geen personen in mijn regio die dit gebruiken.
    Spijtig, Wou dit wel eens uittesten om pakketjes rond te voeren XD

ik kan je niet direct zeggen wat je moet doen om het spel beter te maken. Anders zou ik het zelf even kunnen doen en concurrentie worden...

Je moet eens goed nadenken en jezelf afvragen: waarom moet een speler bij jou terugkeren? Zoals het nu is, ben ik na 5 minuten weg omdat er niets te doen is. Ik zou het ook leuker vinden moest er een tutorial zijn. Nu moest ik alles zelf zoeken.

Je kan bijvoorbeeld iets maken met garage en mecaniciens die voor je werken. Waar je veel kan aanpassen of je kan kijken voor meer doe training. Nu kan je laten trainen en is hij bezig. Je kan iets inbouwen waar de gebruiker online moet blijven ofzo....

Dit zijn maar wilde ideetjes die natuurlijk kunnen uitgewerkt worden.....
    Denk er eens goed over na zou ik voorstellen...

het ziet er wel een tof spel uit, maar ik heb momenteel het gevoel na het kiezen van een sponsor, auto onderdelen, bieden van transfer dat ik nu niets meer kan doen. Tenzij ik het mis heb uiteraard. Naar mijn mening is dit wel een spel dat ik zou spelen. Maar dan zou ik meer opties willen.

Ik kijk nog even verder en ik wacht nog mijn transfer af. Misschien zie ik iets "over het hoofd".

Je hoeft hier geen ajax request voor te creëren. Gewoon simpele JS/jQuery code die de waardes pakt en ze met elkaar vermenigvuldigd. Ik kan een voorbeeldje maken. Maar dan is het wel handig om de HTML structuur te weten die je nu gebruikt.

Dom van mij dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Bedankt alvast voor 'de voorzet" Ik zal eens zoeken in Google of ik enkele voorbeelden kan vinden. Als je mij opweg kan helpen, kan ik het zelf implanteren in mijn HTML. Kan je mij eventueel een voorbeeld geven?

In wezen heb je maar twee berekeningen/handelingen nodig:
    - een berekening die een vermenigvuldiging in een rij uitvoert (productprijs x aantal)
    - een berekening die de totalen in de laatste kolom optelt (en na afloop hier BTW over berekent)

Zover was ik namelijk ook ;)

Let er wel op dat het decimaal scheidingsteken normaal een punt is, en geen komma.

Dat is mijn fout, ik heb te weinig informatie gegeven. In mijn voorbeeld staat het getal met een komma, maar die wordt omgezet naar een punt. Het maakt in mijn structuur niet uit of het een punt of komma is. Dus zou daar ook mee moeten rekening gehouden worden.

Zo, nu heb je min of meer een functionele spec, nu is het slechts een kwestie van code kloppen :p.

Help je mij hier dan even bij? Of geef je enkel maar commentaar? :)

Volgens mij werden SSD's ook steeds slimmer in die zin dat schrijfacties over alle beschikbare fysieke ruimte worden verspreid wat er voor zorgt dat alle ruimte "gelijkmatiger" beschreven wordt wat op zijn beurt weer kan zorgen voor een langere levensduur. Maar goed, als je een wat oudere SSD hebt gaat die vlieger wellicht niet op. Daarnaast, als wat hierboven gesuggereerd wordt klopt, lijkt het mij niet de bedoeling dat een idle programma zoveel herrie maakt :).

Ik hoop dat iedereen ondertussen wel geleerd heeft om applicatie-data niet op de systeemschijf te zetten :p.

als iets iets installeert op een andere schijf dan je systeeschijf staat er nog steeds data van het programma op je systeemschijf. Dat kan je nooit 100% vermijden. Maar ik vermoed dat juist dat bestand wel op die andere schijf zou staan.

Ik ben voor mijn facturatie opzoek naar een manier om mijn berekeningen live te zien gebeuren. De bedoeling is dat alles van wat ik invul in mijn formulier dat het direct al de uitkomst toont zonder de pagina de vernieuwen. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met ajax of javascript dit kan doen?

Ik heb nu dus enkele velden waar je het bedrag moet invullen en het aantal. daarnaast moet er een onwijzigbaar input field komen met de uitkomst.
    op het einde van de rij moet er een totaal uitkomen van alle lijnen. En moet er nog een veld zijn waarin hij de btw apart rekent en als laatst de uitkomst. even een schets van wat ik nu heb:

OmschrijvingEx BTWAantalUitkomst
    omschrijving 10,99010,990
    omschrijving 22,55025,100
    omschrijving 33,21013,210
    UitkomstEX BTW9.300
    BTW1,953
    Totaal11,253

Zoals je ziet zou ik graag alles dat schuin en onderlijnd is automatisch direct laten rekenen. Dit moet in een input veld zijn, maar mag niet door mij gewijzigd kunnen worden. enkel door de berekening ervoor.

Heeft er iemand een idee waar ik dit kan vinden? Of iemand die mij opweg kan helpen?
    Ik ben niet zo goed in Javascript of ajax. Liefst zou ik het willen met ajax

Ik ben op zoek naar een dubbele deurbel. Als de persoon aanbelt (1 knop) dat de bel afgaat op 2 plaatsen. Ik heb al 1 hangen die bedraad is. Maar die hoor ik niet boven als alle deuren toe zijn. Is er iemand die een oplossing weet waar ik zo een extra stuk, of een dubbele bel kan kopen? ( ik heb er wel al enkele gevonden, maar wil graag eens jullie mening weten of tips van jullie)

Ik had ook gedacht aan een wifi deurbel waar er binnen een intercom hangt en dat die ook werkt op de Iphone, maar die zijn ofwel heel duur of te goedkoop maar geen goede kwaliteit.

Er is onlangs iets aan het licht gekomen op het forum van Spotify. Enkele gebruikers hebben ontdekt dat Spotify de SSD's aan het kapot maken zijn. Blijkbaar schrijft Spotify elk uur gemiddeld 10GB op je SSD. Zels al is het programma niet geopend, gaat het toch deels schrijven. Je schijf geraakt er niet door vol want het wordt ook steeds gewist. Dit komt door een databasebestand Mercury.db. Er zijn handmatige oplossingen maar het spreekt voor zich dat ze de bug moeten oplossen.....

Een SSD heeft maar een bepaald aantal schrijfcapaciteit. Bij de SSD is dit gemiddeld 2 petabyte. Na dit kan het zijn dat schrijven/opstarten van Windows onmogelijk tot heel moeilijk wordt.

Het probleem bestaat al sinds half juni 2016. Spijtig dat ze er nog niets aan gedaan hebben. Momenteel gaan de SSD's rapper stuk door hun. Spotify zelf geeft geen reactie. Maar sommige forumgebruikers zeggen dat de laatste nieuwe versie (1.0.42) het probleem oplost. maar dit is niet bevestigd.

Ik heb dan maar direct Spotify verwijderd van mij computer. Eens er een officieel nieuwsbericht is dat dit zou opgelost zijn zal ik dit misschien terug installeren. Intussen heb ik genoeg alternatieven.

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, dat waardeer ikzeer. We zullen zeker meer Nederlandse en Belgische betaalmethoden toevoegen enwe zullen de fouten die zijn genoemd door jullie nakijken. :)

“Responsive” website design staat gepland voor volgendjaar :)

hou ons maar op de hoogte ;)
    Als je wilt kunnen we na de aanpassingen het nogmaals bekijken...

Waarom een plotse upgrade naar centos 7.1? Heb je het kunnen testen met een testomgeving?

Draai je DA met costumbuild? Indien ja kan je die even allemaal herinstalleren of updaten.

Popb4smtp is iets wat gebruikt wordt samen met exim. Let er wel op dat die configs goed staan of anderen kunnen dit misbruiken.

Indien je lfd faalt, is het best dat je de logs eens bekijkt van je firewall. Daar kan je meer te weten komen. Indien je de logs niet begrijpt kan je ze posten en we kijken er gezamelijk naar.

Zoals ik al eerder zei op Skype. Is het beter om eerst je firewall en verdere "standaard" programmas op je VPS terug in orde te zetten en dan pas te kijken voor je Letsencrypt. Misschien gaat die vanzelf terug werken als al de rest terug in orde staat.

Als je in google php ebook ingeeft vindt je betalende en gratis ebooks. Zo heb ik het steeds opgezocht. (Altijd handig met de zoekfunctie als je iets specifiek zoekt).

Je kan verschillende ebooks downloaden en ze vergelijken met elkaar. Let wel dat je zoekt naar een recente PHP versie. Geen oudere versies die binnenkort niet meer worden ondersteund.

Ik bekijk de website via mijn ipad.

Het eerste wat mij opvalt is dat het tabje met het aantal items in het winkelmandje wat in de weg hangt. Momenteel hangt hangt het voor contact. Ik ben dus verplicht om te scrollen als ik het knopje contact wil gebruiken.

Zoals Ferhat al zei, het is beter voor alle betaalmythodes aan te bieden voor NL alsook BE.

En persoonlijk is het wat te druk voor mij. Soms klopt de lettertype groote ook niet. Hier is ze bijvoorbeeld te groot: https://www.ruitenwissers.com/category/ruitenwissers/page/7/

Anders denk ik wel dat je er een klant bij hebt! Eenmaal mijn ruitenwissers bijna kapot zijn zal ik er wel kopen (mits mrcash erbij zit uiteraard)

@ts als je wilt leren programmeren is het altijd beter om 1 taal te doen per keer. Anders ga je verschillende code met elkaar kunnen verwarren.

Als je iets leert en probeert toe te passen ga je regelmatig foutmeldingen krijgen van je code. Dit is normaal, een gevorderde programmeur moet ook nog regelmatig foutmeldingen oplossen. Laat je dit alvast niet afschrikken om te stoppen programmeren.

Ah, de boel is weer teruggedraaid. Wel vreemd dat dit na directe klachten 3 maanden heeft moeten duren. maar oké.... Ik ben weer tevreden.

Er waren inderdaad ledn die dit niet leuk vonden. Anderen wel.

We hebben dit 3 maanden laten testen omdat je altijd eerst even moet wennen aan "het nieuwe".

Maar uit statistieken en commentaar van leden, hebben we besloten dit terug naar het oude te plaatsen. Binnenkort volgt er nog meer nieuws over enkele aanpassingen die al geweest zijn en/of nog moeten komen.

Ideetjes/tips/commentaar (positieve & negatieve) zijn steeds welkom!