Posts by Aaron

Dat zou inhouden dat een cronscript in de publieke webdirectory staat wat eigenlijk nooit een verstandig idee is. Tenzij je deze tijdelijk verplaatst hebt voor test-doeleinden.

Als je goed kijkt naar het pad van het script staat hij nu bereikbaar voor iedereen...

Of het nu wel of niet verstandig is, is zever...
    Je kan genoeg veiligheid inbouwen dat enkel de server aan het bestand kan. Het wordt aangeraden om het inderdaad buiten de site te plaatsen Maar het hoeft daarvoor niet.

Kan ik meer info krijgen via PM ivm:

PaidVids systeem:
    Voorbeeld: preview.codecanyon.net/item/pa…l_screen_preview/16458604
    Prijs: € 20.00
    Incl: Domeinnaam convertvids.nl - kan je je eigen site opbouwen en geld verdienen mensen moeten video's kijken om geld te verdienen (leuk adverteer systeem)

Ik heb interesse maar wil graag meer info over de werking ervan. Alsook eventuele stats als die er zijn. Je kan mij eventueel ook bereiken via skype.

Nee ik wou dat alle spellen zelf een ssl kunnen krijgen, stel dat ze een domeinnaam kopen dat die ssl ook daarop toegevoegd worden.

een apart domein kan je steeds met letsencrypt gratis laten beveiligen. Het is echter lastiger als je dit wilt doen met je subdomeinen en letsencrypt.

2)
    Je dient met de api van DirectAdmin een subdomein te laten maken. Waarin je vervolgens de bestanden in plaatst. Werk je met namservers? Dan moet je via DirectAdmin de subdomein wildcard invoeren of steeds automatisch laten toevoegen. Werk je met externe dns, dan vraag je het best aan hun, het kan soms verschillen. Indien het bij versio kan ik je die geven.

3) domeinen kan je laten registeren bij transip of versio bijvoorbeeld. Je kan met hun api een domein aanmaken als ze hun punten/betaling hebben ingevoerd. Deze daarna niet vergeten toe te voegen in DirectAdmin.

4) letsencrypt laat toe om eenmalig de domein te beveiligen en subdomein. Heb je later een nieuw subdomein heb je 2 mogelijkheden. Of je voert letsencrypt opnieuw uit (er staat wel een limiet op het totaal aantal subdomeinen) of je koopt een wildcard ssl. Die beveiligt alle subdomeinen direct zonder iets extra te doen na installatie.

Voor de koper wat extra informatie:

Sommige afbeeldingen komen van Google, let er dus op dat je na het kopen ook wel de rechten van de foto's hebt om die online te houden. Sommige foto's zijn namelijk verboden om op uw website te plaatsen . Ik heb de website niet geheel bekeken, ik kan niet zeggen of er foto's bijzitten die niet of wel mogen. Dit is een verwittiging voor de koper zelf.

Door foto's zomaar van het internet af te halen, moet je opletten of deze niet copyright beschermd zijn. Indien dit wel zo is, kan je ooit wel eens problemen krijgen met de eigenaar van de foto's.

Wat maakt het uit welke OS je eerst installeert..

ubuntu zal windows herkennen waarmee je dan gemakkelijker je boot file kunt aanpassen om een dualboot te geven. Windows doet daartegen iets moeilijker. Maar moeilijk gaat uiteraard ook.

@ts als je wilt kan ik je wel even helpen bij de config van de dualboot als je bij het installeren het ander OS "verliest".

Super, alvast bedankt. Ja ik heb ook zoiets gehoord. Omdat Windows Boot Manager 'dominant' wil zijn.

Volgens mijn collega is het beter dat je 2 schijven in je pc hebt. Waarop dat windows eerst geinstalleerd staat en waar je dan via usb of cd ubuntu op de 2de plaatst. Dan kan je je bootfile instellen dat ze beide schijven kunnen lezen en klaar...

Hij wist mij ook te zeggen dat hij niet wist of het zou lukken met 2 partities op 1 schijf. Windows zou kunnen moeilijk doen. Maar hij wilt dat niet met 100% zekerheid bevestigen

Ik vraag hier bij dan ook aan het beheer hier iets aan te doen anders moeten we gerechtelijke stappen ondernemen .

Graag krijg ik van u een bericht met de redenen en bewijzen dat dit van u is en niet verkocht kan worden. Alsook wens ik graag te weten hoe hij dan aan de source/licentie geraakt is.

Beste ICT Scripter bezoeker,

Na enkele maanden stil te hebben gezeten hebben we terug enkele nieuwe updates klaar! Hieronder een overzicht van wat we veranderd hebben.

ICT Scripters Reclame
    Vanaf vandaag starten we met een extra mogelijkheid voor VIP leden. Elk VIP lid mag 1 topic aanmaken in het VIP Reclame forum om zijn of haar bedrijf te promoten waar andere leden kunnen in kijken en/of recensies plaatsen. De regels worden geplaatst in hetzelfde forumgedeelte.

IT Talk
    Wie interessante filmpjes ziet i.v.m IT(op bijvoorbeeld YouTube) mag dit daar posten en delen met andere leden. Denk maar aan tips/tutorials/tools/...

Winkel
    Door blogs te schrijven verdien je ITcoins, die kan je inruilen voor VIP en vanaf nu ook voor een .com/.be/.nl domeinnaam. Waarom nog domeinnamen kopen als je ze hier gratis kan verdienen door blogs te schrijven?

VIP Voordelen
    Om de VIP wat aantrekkelijker te maken, hebben we enkele aanpassingen bedacht. Momenteel start dit in een testfase waarbij elk VIP lid Koen of mijzelf dient te contacteren om de extra's te krijgen. Indien er veel vraag naar is gaan we dit inbouwen.
    De extra's zijn als volgt:
    + 30 ITcoins bij het maken van een nieuwstopic
    + 60 ITcoins ipv 30 bij het maken van een blog

Overige
    Verder hebben we nog enkele logo's toegevoegd of aangepast bovenaan in de menu. Dit om de lijst te vervolledigen.

Met vriendelijke groeten,

ICt Scripters Team

Waarom? Stel als je GSM plat is of je even geen verbinding hebt. Gewoon lekker "ouderwets".

lijkt me handig. Ik hen wel enkele systemen gevonden. Met wifi en gewone bel indien er geen verbinding is. Maar die kosten nogal rap +500€ jammergenoeg

Beste bezoeker van ICT Scripters,

Vanaf nu mogen VIP-leden reclame maken voor hun eigen bedrijf. Voordat het aangemaakte topic zichtbaar wordt, zal het eerst gecontroleerd worden door een van onze teamleden. Bekijk de voorwaarden zorgvuldig om goedkeuring te verkrijgen:

• Elke gebruiker mag slechts één topic aanmaken.
    • Voor elk bedrijf mag slechts één topic worden aangemaakt.
    • Het geven van een BUMP (Bring Up My Post) aan een topic is niet toegestaan. Reacties zijn echter welkom wanneer iemand feedback of commentaar geeft over het bedrijf.
    • Het in een kwaad daglicht stellen van een bedrijf is niet toegestaan. Kritiek is toegestaan, maar reageer altijd respectvol en beleefd.
    • Net als in alle andere forumsecties is het reglement van ICT Scripters hier van toepassing.

Met vriendelijke groet,

Team ICT Scripters

Kryptowire heeft tijdens een onderzoek naar beveiliging ontdekt dat sommige smartphone's voorgeïnstalleerde spyware hebben. Spyware die elke 72 uur gegevens doorstuurt naar China.

Het gaat voornamelijk om goedkope Android smartphone's die rond de 50 dollar kosten. De Chinese fabrikant die de spyware geschreven heeft (Shanghai Adups Technology Company) zegt dat ze de code hebben gemaakt voor meer dan 700 miljoen toestellen. Bij sommige fabrikanten van het toestel (bijvoorbeeld BLU) hebben al laten weten dat ze een update klaarhebben om de spyware te verwijderen.

Uiteraard is Google hier niet blij mee. Want zij ontwikkelen Android en fabrikanten kunnen die software gratis gebruiken op hun toestellen. Google liet alvast weten dat deze "monitoring" moest ophouden.

Heb jij zo een goedkoop toestel? Zeker updaten!