Posts by ismail123

Iedereen is weleens bezig met een project, de ene maakt een maffia game de ander een app en ga zo maar door.

Meestal heb ik zelf ook van die ideeën/projecten die ik wil maken.
    Ik vind het dan super awesome om het dan te maken en direct aan de slag te gaan,
    Maar na een maand of 2 wanneer het net wat te lang duurt begin ik af te kraken en heb ik weinig motivatie om nog door te gaan.

Uiteindelijk zit ik opgeschoten met bijna afgemaakte projecten :P

Waar of hoe vinden jullie motivatie om een project af te maken?
    Als je een project volledig hebt afgerond waar je ook trots op bent, hoe heb je dit van 0 tot een applicatie gekregen?

We moeten elkaar motiveren!

Hallo,

Als je toch al wilt overstappen naar mysqli, doe het dan gelijk juist en stap over naar PDO.
    Daar zitten vele voordelen bij, is overal te vinden op internet.
    Verschilt niet zo veel qua de OOP versie van mysqli.

Met vriendelijke groet,
    Ismail

Je hebt geen unieke column/kolom aangemaakt of aangegeven,
    waardoor phpmyadmin de row/rij niet kan identificeren.
    Voeg de kolom 'id'
    datatype: int
    lengthe 1-255 (tussen 1 en 255)
    vink de optie A_I aan oftewel auto_increment
    Phpmyadmin zal dit identificeren als primary key, oftewel een soort unieke waarde

Normaal gezien gebruik je de width en height attributen bij de <canvas> element.
    Daarmee geef je de afmetingen aan.
    Als je dit met css doet, maak je een soort van zoomlevel ervan. Als de css afmetingen hoger zijn dan de attribute afmetingen dan zal het kleiner lijken op de canvas. Zijn de css afmetingen kleiner dan lijkt het veel groter op de canvas.
    Dus tip! Gebruik altijd de height en width attributen om de afmetingen neer te zetten, en geen css.
    code:

Code
    var canvasWidth = "500px"; //Canvas width in pixels
    var canvasHeight = "500px"; //Canvas height in pixels
    $('#canvas').attr("width",canvasWidth).attr("height",canvasHeight);

Type & omschrijving werk:
    Vind je het leuk om te gaan werken aan een 2D topdown browser game?
    Dan ben jij wel misschien diegene die ik zoek!
    Ik ben opzoek naar een betrouwbare partner op langere termijn, iemand die er van houdt om (2D) games te designen.

Tijdsduur / Periode:
    Het zal wel aantal maanden duren voordat we wat moois hebben om te presenteren.

Je partner:
    Ik zal me even voorstellen, ik ben Ismail ben student en volg de opleiding applicatie ontwikkelaar.
    Ik ben al een aantal maanden bezig met de game, daar besteed ik mijn vrije tijd vooral aan.

De game:
    Er is al een leuke naam voor de game.
    Een x aantal functies zijn al mogelijk, bijvoorbeeld: lopen over het veld, praten tegen personages, game levels aanmaken etc.

Voorbeeld(en):
    Vanwege dat het nog volop in productie is, en we bekendheid later willen hebben wordt er alleen op verzoek wat getoond.
    Soortgelijke voorbeeld: browserquest van mozilla

Verdiensten:
    Hopelijk zullen we er wat uit kunnen halen, maar dat is nu puur afhankelijk van het succes die we zullen boeken!
    Laat dit niet de reden zijn dat je voor de game gaat werken. Ik ben opzoek naar een partner met passie voor games!

Extra informatie:
    Liefst iemand die een x aantal uur vrije tijd per week heeft en makkelijk bereikbaar is.
    Voorbeelden van eerder gemaakt werk is welkom! Het hoeft niks spetterends te zijn, als je maar ervaring aantoont.
    Specifieke vragen gelieve via pm, algemene vragen kun je in dit topic kwijt :)

Thanks voor het lezen! :)

Dit zou volgens mij zelfs voor de ABN AMRO medewerkers niet genoeg informatie zijn om dit te bevestigen.
    Websites kunnen gebruikers gemakkelijk aanpassen met bepaalde tools, plugin's, extensies.

Let er wel op dat wanneer je van ABN AMRO naar een andere bank/land een bedrag overmaakt dit wel een paar uren tot paar dagen kan duren.

Mijn manier van werken is meestal beginnen bij de front-end opmaak, zodat ik weet waar ik op bouw/programmeer.
    Zodat ongevallen als deze niet voorkomen, maar wel script ongevallen die duidelijk op te merken zijn.

Misschien dat je daar iets nuttigs uit kan halen.

Succes bro :thumbup:

Probeer je titel naar iets specifiekers te hernoemen. Help een error kan van alles zijn

En probeer eens Tim zijn vragen te beantwoorden.

Er zijn simpele procedures die je kan nemen voordat je een topic start, het doen van research kan je daarbij veel helpen!

Daar ben ik volledig mee eens!

Voornamelijk zijn die scripts wel meer dan 3 jaar oud of langer, en dat zorgt voor veel errors, slechte code opmaak en deprecated (afgekeurde) functies.
    Jeroen
    Learn by doing. Probeer zelf wat dingen uit, iets op te maken.
    En zoek de functies op in php.net indien je er niet uit komt, elders google je het. Als je er dan helemaal niet uit komt, kan je hier een topic starten en heb je genoeg mensen die je kunnen helpen.
    Hiermee haal je het meeste uit jezelf, en leer je ook hoe je zelf kan schrijven en niet met "verouderde zijwieltjes" schrijven. If you know what I mean

Ik zelf ben echt geen fan van internet explorer geweest, en dat was onder meer door performance, slechte debug tool, en niet goed functioneren van een aantal functies bij html,css,javascript.
    Maar heb besloten om toch weer te kijken wat de performance is qua laden van html5 games etc. jsperf.com, gebruikt voor aantal testen.
    Ook heb ik browser benchmark tools (http://en.wikipedia.org/wiki/Browser_speed_test) gebruikt.

Ik was wel verbaasd van de resultaten ;o

op een aantal aspecten was IE10 beter dan chrome 31.
    Laden is sneller, nieuwe tabblad openen is ook sneller, site laden is ook sneller! gaat goeie kant op met IE.

Op gegeven moment valt er bijna niks meer te vergelijken en is het puur een persoonlijke keuze welke browser je gebruikt, maar ikzelf zal wel vaker gebruik maken van IE. IE 11 is al uit, maar vind IE 10 al prima :)

Zien jullie ook verbeteringen? Iedereen kent IE's geschiedenis, maar probeer het een keer uit.

Miisschien dat het bij de vorige versies wel kon, wanneer microsoft er niet aan begon te kloten.
    maar nu denk ik niet, want zoals je bij je eerste url leest:
    Wissen van de chatgeschiedenis in Skype

Klik bij Bewaar historie op Wis historie om de gehele chatgeschiedenis te wissen. Het is niet mogelijk om alleen bepaalde chats te wissen.

@terror
    bedankt voor je hulp ten eerste

er is geen rechtsklik optie voor gesprekken verwijderen, je kan alleen gesprekken verbergen : (

Die antwoord dat de forum beheerder geeft is ctrl+f4 indrukken in een gesprek, maar dat is gesprek verbergen.
    En niet verwijderen. Wel jammer dat dit niet kan

Hallo ICT scripters :)

Weet iemand hoe je bij skype van specifieke gebruikers de geschiedenis kan wissen?

Van enkele gebruikers vind ik de geschiedenis niet nodig om te houden, maar van andere weer wel.
    Bij skype heb je wel de optie om alle gesprekken te verwijderen, maar ik wil het van specifieke gebruikers.