Posts by Tim

    Wat betaalde je dan voor Rackspace?


    Ik vind de verschillen vaak zo miniem, daar moet je eigenlijk niet voor gaan tobben. Een slechte service en trage website is zo verschrikkelijk irritant.


    Het bedrijf betaalde dacht ik zo'n 100 pond (130 Euro?) per maand. Weet het niet meer zeker. Weet de specs ook niet meer uit mijn hoofd die we kregen voor die server. Je kan kijken bij Kostencalculator voor cloudcomputing | Rackspace Hosting Maar die pagina ziet er heel anders uit dan die ik bij het bestellen kreeg, daar had je namelijk toen ook kant en klare oplossingen.

    Dat iets goedkoper is betekent niet dat het beter is. Net zo min dat duurder meteen beter is.


    Zelf zit ik bij TransIP, zij zijn goedkoop maar leveren voor die prijs zeker goed spul en goede service.


    Versio daarintegen is nog goedkoper maar levert niet altijd goed spul of service. Als ik alle ervaringen lees van mensen en kennissen dan moet je geluk hebben qua hardware. Maar de service ben zelf ook in contact mee gekomen en dit was onbegrijpelijk dramatisch klantonvriendelijk. Wil je een gokje wagen en heb je een beperkt budget dan zou Versio een goede optie zijn. Wil je weinig kwijt maar goede kwaliteit voor de prijs dan moet je kijken naar TransIP, DigitalOcean en ik meen CloudVPS, voor VPS hosting. Wil je goede kwaliteit en service, dan wordt het denk ik wat duurder, heb in die prijsklasse geen ervaring.


    Behalve dan, heb eens gewerkt met Rackspace op mijn stage. Daar zit een stevig prijskaartje aan (naar mijn mening) maar de kwaliteit en service is dan ook wel top.


    Mvg,
    Tim

    @K.Rens heeft samen met Lars bij de ICTSMeeting hier aandacht aangegeven. Samen met L.Groot heeft hij het onderwerp eigen bedrijf behandeld. Koen ging in op hoe je dit kon doen in België.


    Misschien dat Koen zijn deel van de presentatie kan delen.


    Mvg,
    Tim

    Beste leden,


    Hierbij wil ik jullie verscheidene nieuwtjes mededelen. We blijven namelijk streven naar vooruitgang en dit willen we ook laten zien. Dus hier gaan we:


    Nieuwe hoofd-moderators
    Per vandaag zullen @Victor en @J.Rijdes promoveren tot hoofd-moderator! We vinden dat beide collega's goed actief bezig zijn met ICTS en streven naar vooruitgang. Er is ook geruime tijd een leegte op de positie van hoofd-moderator, voorheen super-moderator. Wens ze succes!


    Wat betekent dit voor jullie?
    Vanaf heden betekent het dat jullie naar hen kunnen toewenden indien jullie problemen ondervinden met één van de andere moderators.


    L.Kok en Cas zullen het team verlaten
    Wegens opgegeven privé redenen kunnen beide leden helaas niet actief meer hun verantwoordelijkheden op zich nemen als moderator. We zijn blij dat we alsnog een tijd goed hebben kunnen samenwerken en zien dan ook met spijt toe dat ze vertrekken. Het ga ze goed!


    Als dank voor hun inzet ontvangen beide ook de status van elite-lid.


    Nieuwe regels:
    Vandaag of morgen zullen nieuwe regels in werking treden. We hebben soms gemerkt dat enkele regels mogelijk te streng of juist te vrijgevig zijn. Niet specifiek genoeg of juist te breed. Ook hebben we regels toegevoegd en verwijderd. Allemaal om voor een betere sfeer te zorgen waar iedereen zich prettig in kan voelen zonder zich onjuist bejegend te voelen.


    Samengevat bevatten de wijzigingen voor het grote deel verfijningen om tot een meer professionele reglement te komen. Een zo'n volledig en billijk mogelijk reglement zonder de leden te benadelen of te overspoelen met regeltjes.


    Hou daarom de regels in de gaten en neem alles nogmaals goed door. Het kan nooit kwaad om goed de regels te bekijken.


    Dislikes is afgeschaft
    We hebben ervaren dat men soms misbruik maakt van de dislike functie. Dit komt niet altijd positief over bij mensen en we willen uiteraard een positieve community zijn. Om die reden is dan ook deze functie eruit gehaald. Nu kun je enkel en alleen nog aangeven hoe positief je iemand zijn of haar bericht vind!


    We zijn op zoek naar nieuwe moderators!
    Vanwege het vertrek en de promotie van enkele collega's achten wij genoodzaakt te zijn om nieuwe moderators aan te stellen. Wij willen namelijk voldoende kracht hebben om het forum te handhaven en voor een gezellige sfeer te zorgen. Wij zullen daarom dan ook binnenkort een sollicitatie ronde houden. Iedereen zal de mogelijkheid krijgen om zich aan te melden. Hoeveel wij zullen aannemen zal afhangen van hoeveel wij nodig achten in combinatie met de kwaliteit van de sollicitanten. Binnenkort zullen jullie hier meer over horen. Bereid je in ieder geval alvast voor!



    Hartelijk dank voor het lezen en nog veel plezier hier! Laat gerust je mening of feedback achter, dat wordt altijd wel gewaardeerd!


    Met vriendelijke groet,
    Tim
    Namens het ICTScripters team

    Hallo,


    Zal allereerst ingaan op de gegeven comments om de posts te verbeteren of om juist te zeggen dat dit volledig klopt. Vervolgens zal ik je vraag beantwoorden.

    Het beste is en blijft uiteraard alles op papier zetten, zo dek je jezelf in voor eventuele toekomstige schade wat op jou neer kan komen. Je zou met de klant kunnen afspreken dat jij geen fouten expres in de programmering hebt achtergelaten en dat je voor overige fouten niet aansprakelijk bent.


    Uiteraard moet je klant wel akkoord hiermee zijn, anders heb je een waardeloos contract wat niks indekt.Hoe het qua wetgeving in elkaar zit durf ik niet te zeggen, ik werk zelf ten alle tijden met contracten om beide partijen in te dekken.


    Met contracten heb je inderdaad meer zekerheid. Let er alleen wel op dat de contracten inhoudelijk wel in orde zijn, anders kunnen deze vernietigd worden. Indien er sprake is van een wilsontbreken kan een contract worden ontbonden. Let er dus op, met een contract zul je echt niet alles kunnen indekken.


    Het klopt volledig dat "gratis" niet belangrijk is bij een overeenkomst. Het zou eventueel wel worden meegewogen, maar dat iets gratis is betekent niet dat je je verbintenissen niet hoeft na te komen.


    Dat een afspraak niet op papier staat betekent niet dat deze niet rechtsgeldig is. Een mondelinge overeenkomst of een overeenkomst via Skype, privé bericht of Whatsapp zijn allemaal rechtsgeldig. Sterker nog, uit het feit dat hij dingen heeft gemaakt wordt bekrachtigd dat er sprake is van een overeenkomst.


    Qua wilsovereenkomst zit je zeer dichtbij waar het om gaat. Het is enkel net niet goed. Er is sprake van een overeenkomst wanneer er een aanbod en aanvaarding heeft plaats gevonden. Over het algemeen gebeurt dat bij een wilsovereenkomst. Maar het kan ook gebeuren bij een wilsgebreken of wilsontbreken. Hierdoor is de overeenkomst vaak vernietigbaar, maar er zijn uitzonderingen.


    Vind het wel grappig dat iedereen zegt dat je aansprakelijk bent voor alles wat je doet zolang er niks op papier staat zal een rechter nooit kunnen veroordelen dat je iets in dienst van de persoon hebt gedaan. Dit vanwege dat er geen fysiek bewijs aanwezig is.


    Of je aansprakelijk bent kom ik zo op. Maar dat er niks op papier staat betekent niet, zoals ik al eerder zei, dat er geen overeenkomst heeft plaatsgevonden. Er is wel voldoende bewijs nodig uiteraard. Maar, als er gesprekken zijn maar geen contract, dan zal de rechter alsnog zien dat er sprake was van een overeenkomst. Een contract is vanuit beginsel absoluut niet nodig. Fysiek bewijs is daarom ook niet altijd nodig. Digitaal bewijs, aannemelijkheid en getuigen zijn ook vormen van bewijs.


    Voor een gratis dienst kan je inprincipe niet snel aansprakelijk gesteld worden, maar de wet bepaalt dat degene wie een ander schade bezorgt bij een wanprestatie uit een contract, deze moet vergoeden. Dit kunnen allerlei dingen zijn als bijv: downtime of gemiste omzet maar soms ook het inhuren van een externe reparateur om maar wat geks te zeggen.Verder is het aan de rechter om te bepalen of die schade met opzet of grove nalatigheid zijn gemaakt. Een belangrijke factor wat je schade enorm kan beperken wanneer jij dit kan aantonen dmv e-mail verkeer etc.


    Ook voor een gratis dienst kan je aansprakelijk worden gesteld. Er is vanuit beginsel geen contract voor nodig om dit te regelen. Het probleem met iets gratis is, wat is billijk en welke schade heb je opgelopen, aangezien het gratis was, en hoe kun je dit bewijzen? Dat is het grote probleem in dat geval.


    Om de vraag te beantwoorden:
    Er kan sprake zijn van dat je schadevergoeding dient te betalen. Maar dat hangt af van verscheidene aspecten. Allereerst, tot in hoeverre zijn er afspraken gemaakt en tot in hoeverre is dit na te trekken? Let er op dat ook digitale teksten als afspraak gezien kunnen worden. Heb je er aan gewerkt? Weet diegene dit en kan diegene dit bewijzen? Want dit zal het aannemelijker maken dat er sprake is van een overeenkomst.


    Als ik je tekst zo lees dan was er in het begin sprake van een dienst tegen betaling. Maar door vertraging heb gezegd dat je dit kosteloos zult doen. Dat je het kosteloos zult doen doet niks af aan je verplichting om de overeenkomst na te komen en er in tekortkomen.


    Het heeft schijnbaar lang geduurd. Als er na de deadline gevraagd is om nakoming van jullie overeenkomst en heeft hierbij een nieuw redelijk termijn opgegeven, dan betekent het dat je in gebreke bent gesteld. Of dit gebeurd is of niet is heel belangrijk! Want indien je in gebreke bent gesteld en je hebt daarna weer niet je afspraak nagekomen betekent het dat je in verzuim bent.


    Je kan ook in verzuim treden indien er sprake was van een zogeheten fataal termijn. Dit houd in dat er sprake is van een deadline waarna nakoming eigenlijk niet meer mogelijk is. Dan ben je rechtswege ook in verzuim. Een andere manier om in verzuim te raken is door te hebben gezegd dat je de overeenkomst niet meer zult kunnen nakomen of hier in zal tekortschieten.


    Indien je in verzuim bent heeft de andere partij recht op een ontbinding (dus het stoppen van de overeenkomst) en schadevergoeding, indien er schade is en als deze bewijsbaar is.


    Of er schade is en of deze bewijsbaar is weet je zelf uiteraard beter.


    Maar dit is hoe het wettelijk geregeld is. Het is aan de rechter om alles af te weten naar redelijkheid en billijkheid aan de hand van alle bewijzen.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Ben ook uiteraard blij met dit nieuws! Ben er weliswaar niet vanaf het begin bij geweest, ben er zelfs ook een tijd van weggeweest, maar heb me erg vermaakt en ben ook blij dat ik sinds geruime tijd deel mag uitmaken van het ICTS team.


    Om even de onduidelijkheid uit de wereld te helpen die Joshua per ongeluk heeft geschapen:
    Van oudsher is Koen begonnen met webscripters.be op 3 november 2005. Dat is 9 jaar geleden, zoals Lars ook aangeeft. Daaropvolgend heeft er een fusie en een naamsverandering plaatsgevonden wat het plaatje wat onduidelijk maakt en wat waarschijnlijk voor deze verwarring zorgt.


    Want in 2005 was dus webscripters.be opgericht. Koen heeft echter op 15 april 2009 CriminalsPoint overgekocht. Koen is vervolgens doorgegaan onder de naam CriminalsPoint. op 14 oktober 2009 heeft Koen ook nog eens een fusie gedaan met Criminals Fanaat. Toen bleven we lang onder CriminalsPoint bestaan tot op 1 september 2012, sindsdien zijn we bekend zoals we nu zijn, ICTScripters.


    Dit alles, en veel meer, was ter sprake gekomen tijdens onze ICTS Meeting. Jammer dus voor diegene die dit gemist hebben! Was namelijk erg leuk en leerzaam. Deze informatie is ook terug te vinden in het topic Community meeting: succes


    Met vriendelijke groet,
    Tim

    Voor loondienst zal men vermoed ik zeer veel meer waarde hechten aan de studie. Dit bewijst namelijk dat je een bepaald niveau van denken/intelligentie hebt. Dan kan je al zoveel kennis hebben door middel van certificaten en dus kennis hebben, als je die niet op een hoogwaardige manier kan toepassen heb je er niks aan (of minder).

    Ik denk dat dit toch wel zeer afhankelijk is van de branche waar je het registratie script voor schrijft.


    Zo kan het voor een online vakantie boekingswebsite interessant zijn om de vakantie voorkeuren van de bezoeker te registeren, maar zal dit voor een maffia game totaal irrelevant zijn.


    Dat klopt zeker. Maar, over het algemeen heb ik het dan ook. Zoals de gegeven voorbeelden. En de vraag is dan nog steeds, wat verzamel jij?


    Indien je facebook login toestaat, heb je meteen alle informatie.
    Is een heel envoudige manier van registreren.
    Alleen het email adres moet je dan nog vragen, want dat deelt fb niet.


    Verder best niet te veel vragen, want hoe groter een formulier, hoe groter de kans dat men afhaakt.
    Nu als het voor een bestelling is bij een bedrijf kun je meer vragen dan bv voor een computer game. Alles hangt af van de context hoeveel men bereid is om te geven.


    Volgens mij ondersteunt FB dat wel maar moet je dat activeren. Maar, de gegevens krijg ik enkel als de persoon met FB connect, dit is niet verplicht.


    Land waar de persoon vandaan komt?


    België, Nederland?


    - Nationaliteit ;)


    Bedankt voor de reacties tot dusver!


    Mvg,
    Tim

    Hoi iedereen,


    Ben sinds kort weer bezig met programmeren. Momenteel werk ik aan een registratie script. Maar, ik zit te denken, wat zal ik allemaal van de gebruiker vragen?
    Wat is nuttig? Wat is functioneel? Wat is handig voor later?


    Functioneel heb je heel weinig nodig. Maar zo is het vaak wel interessant om te weten welk geslacht de persoon is (en in mijn situatie ook deels relevant).


    Nu ben ik benieuwd, welke gegevens leggen jullie allemaal vast en hebben jullie nog tips om vast te leggen?


    Mijn lijstje tot zover:

    • Voornaam
    • Achternaam
    • E-mail
    • Leeftijd
    • Nickname
    • Nationaliteit
    • Geslacht
    • IP
    • Wachtwoord
    • Datum van registratie

    Hallo,


    Doe gewoon dat. het vereist iets meer processor gebruik en dataverkeer. Maar beide zijn niet noemenswaardig. Je hebt enkel profijt van https (Google, veiliger en klant vriendelijker)


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Ben zojuist de trein in gestapt na een naar mijn mening leuke en succesvolle meeting! Weer veel opgestoken. En dankzij Koen zal ik ook zeker mijn huis automatiseren middels NFC chips! Was het zeker dus wel waard (los van dat ik nu ook gezellig met het ICTS team kon praten en leden kon ontmoeten).


    Er zal vanuit onze kant vast en zeker nog bericht over de meeting verschijnen. :) Wil wel alvast de leden bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt, mijn leuke collega's en het college waar we mochten presenteren.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Onderweg naar de ICTS meeting kan ik natuurlijk hier goed antwoord opgeven.


    Ik heb binnen 24 uur reactie gekregen op de actie. Dat je al een coupon gebruikt hebt is geen probleem. Je moet dan even een ticket schrijven met daarin je coupon en de vermelding dat het via Github is.
    Ik kreeg binnen 3 uur een reactie op mijn ticket.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Zelf gebruik ik nu al een aantal jaar TransIP. Ben zeer tevreden :) Zeer goede prijs/kwaliteit (want ze zijn namelijk redelijk goedkoop maar je krijgt veel!) met goede service naar mijn mening.


    Mvg,
    Tim

    Had het gezien en me ook zeker aangemeld! Mooi actie!


    Edit: ennnnn heb toegang gekregen!

    Citaat

    We've upgraded you to a Micro plan, which will be free for the next two years. After that, you'll get an email saying that your coupon is expiring. You can reapply for another coupon if you still have academic status. We don't have any collaboration limits, so any group projects you may encounter can be hosted via your account. If you need help getting started with Git and GitHub, check out:

    Het is een laptop en de batterij is bij deze niet makkelijk te bereiken. Kan ik die erin laten zitten en de stekker eruit halen?


    Bij een laptop kan je inderdaad ook gewoon de stekker eruit halen. Maar dan moet je wel zoals Lars zei de accu eruit halen.


    Vergeet niet om daarna nog even op de aan en uit knop te drukken (met batterij eruit en de accu) zodat je zeker weet dat alles ook ontladen is.


    Mvg,
    Tim