Wat bedoel je met veilig? Veilig is maar een klein woord wat veel kan betekenen.
Posts by Tim
-
-
Citaat van Malik
bboy kan je met sql/xss injecties ook de php script achterhalen? want volgens mij was alleen database leegmaken.
@BrokenTrack Persoon heeft van niks de inlog of bedoel je iets anders?
Want ik ken wel een paar mensen die me gewoon letterlijk een script van me hebben laten zien...
Je site is gehost op een server. Een server heeft een OS, zoals Debian, CentOS of Windows. Je kan dus ook op de server inloggen met alle bestanden op. Als de hacker als root inlogd (dus administrator) dan kan hij natuurlijk bij alle bestanden. Dus ook je scripts. -
-
Zet het op cd.
Dat van het laden kan denk ik aan twee dingen liggen.
De rotatiesnelheid is zo laag dat het dus traag is.
Dat je een betere processor nodig hebt.En doe wat Peet zegt.
-
Citaat van stan
Ok nouja jammer dat ik geen bericht heb gehad
Maar ik wens de drie die wel gekozen zijn enorm veel succes met door de proefperiode door te komen.
En ik ga zeker nog wel eeventjes in de zon liggen.
Dat je geen bericht hebt gehad betekent volgens mij nog niet dat je er niet mee in aanmerking komt.
Als ik me niet vergis worden deze drie nu in de gaten gehouden en worden pas wanneer ze zeker zijn uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. -
Zijn er ook specifieke dingen?
-
Waar kan ik het artikel lezen?
-
Cijver: 6/10
Cijver lay-out: 6/10
Beleefheid: 8/10
Tips: Neem een ander logo. Ziet er amateuristisch uit en past totaal niet bij de layout.
Pluspunten: Overzichtelijk
Min punten: Zodra je de algemene layout verlaat kom je op een heel ander soort pagina. Je ziet dan duidelijk dat er gebruikt is gemaakt van verscheidene sources. Verder zitten op veel plekken een fout in de layout en word je doorgestuurd naar pagina's die er totaal niet doe doen. Verder is deze layout dacht ik open-source. Dan hoort er denk ik een verwijzing naar de maker bij.
Meer info: Maak eerst de site af! Dit is nog maar het halve werk! -
Hallo,
Ik ben op het moment bezig met een "mini-framework".
Ik gebruik het al voor twee projecten waarbij ik het steeds beetje bij beetje beter maak. Ik heb wel gemerkt dat ik het voor een groot deel moet herschrijven maar dat de basis hetzelfde blijft. Het neemt al enkele taken uit handen en versimpelt taken met minder tekst.Ik ben van plan om deze later mogelijk open-source te maken. Maar deze moet dan natuurlijk wel goed in mekaar zitten.
Mijn vragen zijn daarom ook:
Wat verwacht jij van een framework?
Welke taken moet hij kunnen? Wat moet automatisch gaan?Wat zie jij graag terug in een framework?
Welke functies zie je graag in een framework? Welke taken moeten versimpelt worden.Het gaat hierbij dus om een simpele "mini-framework" die zelfs een beginnende php'er redelijk goed moet kunnen begrijpen. Het is volledig OOP gemaakt.
Wat ik al heb:
- Beveiliging gaat automatisch
- Template systeem
- Error systeem
- Bij redirect (bijv. na een succesvolle post) kan een bericht worden doorgegeven
- Een plek waar je algemene variabelen moet neerzetten
- Een teksten pagina waarin je je teksten moet neerzetten (zodat je eenvoudig naar een andere spreektaal kan overstappen)
- Database connectie
- Beveiligde sessies/logins
- Goede mailing
- Nette (dmv htacces en een script)
- Voor een nieuwe pagina moeten twee bestanden aangemaakt worden. Model en view. Één van deze kan een lege klasse bevatten. De ander moet twee functies hebben. Ééntje die alle functies aanroept en uitvoert en een output functie die naar de browser gaat.Wijzigingen in dit ontwerp kan gemaakt worden en zal gemaakt worden. Maar graag zie ik tips en ideeën hierover en een mening.
Alvast bedankt!
-
Hallo,
Ik had eerder een topic gestart over wie er allemaal aan OOP deed. Ik vond dat het uiteindelijk een interessante topic werd.
Nu wil ik een discussie starten rondom de Join functie van MySQL.
Wat doet deze functie?
Hierbij kan je informatie ophalen uit meer dan één tabel tegelijk en/of een bepaalde row selecteren aan de hand van één of meerdere tabellen in één query.
Het voordeel? Minder werk en minder load voor de database aangezien je maar één query doet in plaats van meerdere.Ikzelf heb vandaag het eens geprobeerd na lange tijd. Het werkt erg fijn. Het scheelt inderdaad extra werk. Maar ik vind de documentatie wel lastig en niet overzichtelijk. Ik ben zelf dus eigenlijk ook een beetje "nieuw" op dat gebied al ken ik de functie wel.
Nu is dus mijn vraag:
- Gebruik je het?
- Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom wel?
- Kende je deze functie?
- Indien je deze niet kende, ga je er naar kijken? -
Ik hoop dat hieruit een goeie les getrokken kan worden.
In al mijn jaren ben ik nog nooit gehackt en ik heb ik nog nooit mijn wachtwoord moeten veranderen. Desalniettemin gebruik ik wel meerdere wachtwoorden op verschillende plekken. Sommige hergebruik ik.Het is dus een kwestie van goed uitkijken. Als je dat doet zal zoiets niet gebeuren en hoef je je wachtwoord niet te veranderen.
Wat kan je hiertegen doen?
1. Kijk in wat voor veld je typt. Indien deze input geen wachtwoord veld is kunnen omstanders dus meekijken.
2. Pas op voor omstanders die kijken naar je toetsenboord.
3. Pas op voor onbeveiligde wifi verbindingen. Vermijd deze. Indien je die gebruikt log enkel in op sites met ssl beveiliging. Dit tegen hijacking.
4. Zorg voor een goeie firewall en virusscanner. Dit voorkomt keyloggers.
5. Bekijk je processen regelmatig. Kijk of je iets verdachts ziet.
6. Scan je computer regelmatig met goeie software. -
Ik vind het er nog amateuristisch uitzien.
Kijk eens naar kleurenschema's. Ik vind de kleuren namelijk niet allemaal zo bij elkaar passen. Wat ik tegenwoordig ook merk is dat er veel gebruik wordt gemaakt van gradients. Soepele overgangen en kleine effecten. Het ziet er nu erg standaard uit en erg strak. Te strak. Probeer ook meer gebruik te maken van verscheidene kleuren.
-
-
Easyphp werkte ook voor mij erg fijn.
Ik heb helaas geen ervaring met Greasemonkey.Wat je ook kan doen is een IDE nemen en het daarmee lokaal kunnen runnen and testen.
Ikzelf doe alles direct op mijn host. Dan weet ik zeker dat het daar werkt.
-
Ik zou geen van allen verder afmaken.
http://www.sitedeals.nl/websit…-maar-weet-niet-veel.html
Bekijk die pagina. Iemand vroeg daar om tips. Ik en een paar anderen hebben daar waardevolle links neergezet voor een beginnende designer. Mogelijk dat jij daar ook veel uit kan halen.Ik kreeg voor de hulp daar zelfs positieve feedback! Dus ik neem aan dat het heeft geholpen voor die persoon!
-
Ik kende het al. En ik zal het gaan gebruiken samen met Facebook like. Dit is SEO gezien zeer goed om te gebruiken!
-
PHP
Cijfer layout: 4 Opmerking layout: Uit de tijd. Ziet er ouderwets uit en goedkoop naar mijn mening. Cijfer handigheid: 7, is overzichtelijk en eenvoudig. Opmerking algemene site: De pagina heeft veel content nodig om het er degelijk uit te laten zien vind ik. Ook snap ik dat oranje ding niet aan de linker kant. Wat is de toegevoegde waarde daarvan? De pagina vind ik wat te breed ogen op mijn laptop. Alles is te verspreid vind ik. Was de site handig te gebruiken? JA, maar mooi en fijn is anders.
-
Heel simpel.
new Config() betekent dat hij de klasse Config aanroept samen met de hoofdfunctie. De klasse Config bestaat dus niet. Mogelijk moet deze gemaakt worden of gerequired.
-
Dit mag.
Er is geen sprake van een afspraak tenzij dit te bewijzen valt. Msn is geen bewijs en bij de mail moet naam + adres en bedrijf gegevens zitten. Zolang dit dus niet het geval is samen met dat er niks op papier staat is er geen afspraak. Hij kan dan ook de afspraak niet verwaarlozen aangezien er geen afspraak is.
Netjes, vriendelijk en vertrouwelijk is iets anders.
-
Of bij elke time() 60*60*2 erbij optellen.