Posts by Tim

Dat wat ik zei werkt gewoon in principe. Enkel de variabelen en table benaming kan ik fout hebben opgeschreven.

Die van jou is inefficiënt aangezien je daar extra load vraagt dankzij de "ORDER BY".

Citaat van zwpgangster

of de functie pakken zoals ze vaak bij de top 100 hebben staan.. order by power!

Mijn oplossing die gelijk is aan de oplossing van KillingDevil blijft nog wel het meest optimale voor de load.

Citaat van Nillas

Een hoster is pas illegaal bezig op het moment dat diegene begint met verkopen.

Maar volgens mij mag het wel, als je goed je boekhouding bijhoud.

Hosting zonder KvK mag niet. Ook al doe je de boekhouding goed bij. Dat staat er volledig los van.

Een hoster zonder KvK is illegaal. Dus het maakt wel uit op "welke wijze je het doet".

Neem je een hosting af bij een bedrijf of persoon zonder KvK? Dan ben je zelf ook illegaal bezig.

PHP
    $result = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT COUNT(*) AS plaats FROM `[users]` WHERE eerpunten>'".$data['eerpunten']."'")) or die(mysql_error());
    $plaats = $result['plaats'] + 1;

Ik heb het niet getest.

In de meeste gevallen is het allemaal amateuristisch en gewoon een reseller. Weinig mensen hebben ook echt daadwerkelijk een server die ze zelf fysiek (kunnen) beheren. Daar bedoel ik mee, ook dus usb toegang hebben. Dat ze zelf bijvoorbeeld een dedicated server kunnen aanbieden.

Dat is mogelijk. Heeft gewoon dezelfde input uitgang. Ik heb hier een Externe schijf liggen met een 3.0 versie. Werkt gewoon op een 2.0 poort.

Dat is natuurlijk niet optimalistisch. Zeker niet als ik moet kunnen ordenen.

Echter is het wel gelukt dankzij de hulp van een vriend.

Uitkomst:

PHP
    SELECT DISTINCT (nickname), 
    SUM( `type` = 'warning' ) AS warnings,
    SUM( `type` = 'bann' ) AS banns
    FROM log
    WHERE id >0
    GROUP BY nickname
    ORDER BY warnings ASC
    LIMIT 0 , 30

Mag op slot :slotje:

Ik heb tot nu toe dit:

PHP
    SELECT DISTINCT nickname,COUNT(type) AS ammount,type FROM log GROUP BY nickname,type ORDER BY ammount ASC LIMIT 0,30

Tot zover dankzij een vriend.
    Nu enkel nog het probleem van dat als je ordend dat je niet bann en warning apart kan ordenen.
    type='ban' of type='warning'

Hallo,

Ik zit een met een probleem.
    Ik wil uit een tabel een naam "Distincten". Maar ik wil wel tellen hoevaak die naam voorkomt met `waarde`='1'. En ook apart tellen hoevaak de `waarde`='2'. Ook wordt deze geordend op OF de naam OF aantal van waarde=1 bij die gebruiker OF waarde=2 bij die gebruiker. Er zit een LIMIT in!

Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt!

Ipv een hele if else te maken kan je gewoon zeggen $classkeuze = $resultaat :) Of nog beter, deze gewoon direct in de klasse naam zetten zonder een variabele er voor aan te maken.

Indien de klassenaam niet gelijk is aan de naam van de resultaat zou ik voor een switch gaan.

PHP
    switch($resultaat) {
    case 'win': $class = 'won'; break;
    case 'loss': $class = 'lose'; break;
    default: $class = 'error'; break;
    }

Ik zou min. 1 GB ram nemen en een Intel i3 processor. Videokaart is niet van belang. Meer dan dat heb je niet nodig.

Ik zal later even wat laptops voor je zoeken, ben nu aan het barbequren :)