Posts by Joker

Nee, helaas. Het is wel ongeveer hetzelfde idee. De game die ik bedoel had een donker/groen thema, en je verplaatste jezelf in de wereld door op een 3x3 grid met plaatjes te klikken. Op dat grid zag je dan plaatjes van het gras in een bos, een kasteeltje, bomen, etc.

Offtopic eigenlijk op reactie van Twan:

Ik ben tijdelijk bezig geweest met een eigen project gebaseerd op de Dragon Source.
    Een eigen gemaakte source maar niet volledig uitgewerkt.
    De source heeft altijd een uniek karakter gehad en veel plezier aan beleefd toen het daadwerkelijk online stond.

Je had bijvoorbeeld ook nog Legend of the Green Dragon en een ander waar ik de naam nu niet van kan vinden.

Battles zagen er volgens mij een beetje hetzelfde uit als ze hier doen in Lancer's game.

Dag scripters,

Zo'n 10 a 15 jaar terug, zeg maar de hoogtij dagen van de Criminals websites, ging er een source code de ronde van iets compleet anders. Het was een soort High-fantasy RPG, waar men aan de hand van een image-grid van 3x3 door de wereld trok en op verkenning uit ging. De source code heb ik destijds hoogstwaarschijnlijk of van CriminalsPoint, Crime-Scripters of een van de destijds andere hulp-fora gehaald. Het had wat weg van Tibia, maar in Tibia loop je realtime rond, waar je bij deze game dus op een van de gridcellen moest klikken om van positie te veranderen.

Ik ben al een tijdje opzoek naar deze oude source-code, maar ik kan mij niet meer voor de geest halen wat de naam was. Heeft iemand hier enig idee waar ik het over heb, en zo ja wat misschien de naam van die game/source-code was? Ik ben van plan iets soortgelijks te maken, maar met de tools van nu. Het zou echter handig zijn als ik het weer eens kan zien, en niet uit ga van herinneringen van vele jaren terug.

Vriendelijke groeten,

Joker

+ vroeger heb je er voor 50 verkocht. Is dit wel eerlijk tegenover hen?

Hoe moet hij dat bewijs aantonen? En is het niet een beetje een vreemde vraag of het 'eerlijk' is dat hij iets opnieuw verkoopt? Je gaat MediaMarkt toch ook niet opbellen met het verhaal dat het niet eerlijk is dat de USB stick die je 2 maanden geleden had gekocht voor 10 euro nu opeens 5 euro is.

Citaat van BrokenTrack

Het heeft niks te make met tragere PCs, aangezien hier een I7 in zit.

Dat is opmerkelijk, aangezien ik het op meerdere pc's uitgeprobeerd heb en deze fout alleen ontdekt heb op mijn zwaar verouderde laptop. Ik zal ernaar kijken.

Ik ben op de hoogte van het feit dat het spel niet optimaal werkt op tragere PC's. Het spel heeft moeite met het verwerken van alle commando's binnen 1/24e van een seconde waardoor onder andere collision-detection niet erg soepel werkt en het binnenlopen van een nieuw gebied lag kan veroorzaken.

Wat betreft het vreemde loop-patroon van de zombies. Zombies zijn hersendode mensen en hebben geen duidelijk pad. Wanneer een speler echter te dichtbij komt merkt de zombie dit op en rent hij op de speler af. Dit houd hij vol tot hij te ver van de speler verwijderd is, of als er een muur tussen hem en de speler staat.

arendjee

Inderdaad, zijn je kogels op en je doel is niet bereikt ben je op dit moment nog 'de sjaak'. Het is dan ook de bedoeling voor de toekomst dat je kogels opgeslagen worden en dat je die meeneemt naar je volgende game. De spelwereld word automatisch gegenereerd, dus er is een kans dat de secret-room niet in elk nieuw potje zit.

Tip: Er is een secret-room verborgen in het spel met een ammobox bestaande uit 10 kogels. De ga

Beste CP'ers,

Ik doe sinds kort de opleiding Game Technology & Producing aan het Saxion in Enschede. Voor mijn opleiding moet ik in flash een spel maken. Dit heb ik gedaan en vraag om jullie hulp. Zouden jullie mijn spel uit willen proberen en indien mogelijk mij willen attenderen op eventuele fouten/glitches?

Hier mijn link; http://www.ddstudios.nl/projects/flash/demo
    Alvast bedankt.

Groeten,
    Joker.

Citaat van giotjuh

Hey, ik vind je site wel gaar.
    Ik denk als je kleine clans laten komen en die kunnen bijvoorbeeld eigen domein (.tk) erop doen (Nameservers etc) dat er dan ook grotere clans zullen komen. Dat je bijvoorbeeld een template shop kunt beginnen met premium templates en ook meerdere opties kunt kopen.

Zoiets is inderdaad één van de mogelijkheden, mits we een beetje behoorlijke userbase hebben. Wat als voornaamste punt op de to-do list staat is een tournament-gedeelte. Dat clans zich kunnen opgeven voor kleine tournaments waar ze ook prijsjes mee kunnen verdienen.

De doelgroep is wereldwijd, dus websites als Dutchleader zijn helaas te klein. Google Ads ga ik binnenkort gebruiken

Hey CPers,

Ik wou graag weten of hier nog veel mensen zijn die in een clan zitten (voor bijvoorbeeld COD, battlefield, halo, etc.)? Ik heb namelijk net mijn website af,http://www.myclanwebsite.net, en weet niet waar ik kan adverteren. Iemand enig idee?

Groeten,

Joker.

Citaat van NielsB

wanneer je een primary key + auto_increment doe is het niet eens verstandig om dit te gaan doen, aangezien je niks voor niks een id mee geef!

Denk is even aan je koppeltabellen waar je die id gebruikt, die moet je dan ook veranderen, te veel querys te veel load, website sloom.

Je hoeft niet altijd koppeltabellen te hebben bij primary keys met een AI. Denk aan een simpele verwijzing als de volgende; profiel.php?id=4

Citaat van Malik

Volgens mij wel...

PHP
    $id = 0; 
    while ($a = $v->fetch_array(MYSQLI_ASSOC)) 
    { 
     $id++; 
     // overigen en id = $id 
    }

Niet precies wat ik bedoel maar toch bedankt.

Citaat van Jannick

Als je een ID hebt met een unsigned BIGINT, dan kan je maximaal 18446744073709551615 records toevoegen. Zegge 18 quintiljoen, 446 quadriljoen, 744 triljoen, 73 biljoen, 709 miljoen, 551 duizend en 615 eenheden. Ik denk niet dat je daaraan in normale gevallen komt.. Fouten voorbehouden btw ;)

Nooit aan gedacht. In principe moet je altijd uitgaan van een oneindig aantal leden, maar 18 quintiljoen, 446 quadriljoen, 744 triljoen, 73 biljoen, 709 miljoen, 551 duizend en 615 komt voor mij dicht genoeg bij oneindig.
    Bedankt voor de tip ^^

Citaat van Jannick

Voor zover ik weet is dat er niet. Wat je kan doen, is een script schrijven die alles behalve het ID ophaalt, en die zonder ID (dus met auto-increment) weer toevoegd in dezelfde tabel nadat je deze hebt leeggemaakt. Maar wat is wijsheid...

Waarom zou je dat willen overigens? Als er andere tabellen naar een gebruiker_id verwijzen, moet je die ook aanpassen. Dan blijf je aan de gang, daar kom je gewoon simpelweg niet doorheen.

Als je een database hebt met enorm veel waardes is het handig alles op volgorde te hebben. Het is namelijk mogelijk het maximum aantal characters of de maximale waarde te behalen. Als dat het geval is in een database dan kan hij geen nieuwe rijen meer toevoegen.

Beste CPers,

Ik heb een vraag over een eventueel bestaand MySQL command. Stel ik heb een tabel waar ik een hoop waardes uit heb verwijderd. Bestaat er dan een MySQL command die er voor zorgt dat al mijn key-waardes weer op volgorde staan?

Voorbeeld:

ID Naam
    1 Joep
    2 Klaas
    3 Henk
    4 Piet
    5 Jan

Nu verwijder ik klaas en piet en krijg ik dus het volgende;

ID Naam
    1 Joep
    3 Henk
    5 Jan

Bestaat er dan een MySQL command waarmee ik het volgende voor elkaar krijg;

ID Naam
    1 Joep
    2 Henk
    3 Jan

Groeten Joker.

Citaat van FrankY

Zet eens achter elke link een [L] dan ?

Veranderd ook niets. Ik snap ook niet waarom het bij het ene stukje code wel werkt en de ander niet.

Edit:
    Oke, hele domme fout, ik had het adres volledig uitgeschreven en dat moest gewoon index.php?... zijn.

Het probleem waar ik nu op stuit echter, is dat alle css files en images niet meer geladen worden.

Enig idee wat er nu weer fout gaat en hoe ik dit kan oplossen?

Edit 2:
    Laat maar, opgelost. Gewoon een base in de header gezet.

Voor mensen met dezelfde vraag maar die een ander antwoord nodig hebben: http://www.sitemasters.be/forum/10/21038

Citaat van FrankY

Je moet de onderste twee RewriteRules omdraaien en achter de laatste link [L] doen.. Wel bij allebei Rules hea.

Werkt ook niet.

Ik heb trouwens een fout gezien in mijn uitleg. Die eerste regel werkt bij mij ook niet, dezen echter wel:

PHP
    RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_-]+)$ index.php?pagina=6&extra_x=$1

RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_-]+)/$ index.php?pagina=6&extra_x=$1

Nu heb ik mijn htaccess aangepast en er alleen dit ingezet:

PHP
    RewriteEngine On

RewriteRule ^pagina/([a-zA-Z0-9_-]+)/$ http://www.mijnfotoshootwinnen.nl/index.php?pagina=$1

En nog doet hij het niet correct. Hij linkt wel door, maar veranderd nog steeds de url in de browser.

Citaat van Luc

de [R] niet gebruiken dat is de redirecting. Geen letter gebruiken en het moet werken. Verder staat de [L] voor laatste van deze pagina reeks.

Voor de een of andere reden werkt dat af en toe niet...

Hier een voorbeeld van mijn code:

PHP
    RewriteEngine On

RewriteRule ^pagina/([a-zA-Z0-9_-]+)/$ http://www.mijnsite.nl/index.php?pagina=$1

RewriteRule ^pagina/([a-zA-Z0-9_-]+)/([a-zA-Z0-9_-]+)/$ http://www.mijnsite.nl/index.php?pagina=$1&extra_x=$2

De eerste opdracht doet hij correct, zonder de link te veranderen. De 2e echter, veranderd hij wel.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Hallo allemaal,

Na veel gezoek op het internet en ook de db van deze site geef ik de moet op en vraag ik om jullie hulp. Ik ben met een website bezig waar ik met htaccess graag mijn urls wil versimpelen. Dat is mij al aardig gelukt, maar het vervelende is dat hij steeds de url boven in de adres balk terug veranderd in de 'echte' en ook ingewikkelde url. Dat wil ik niet. Welke letter of code moet ik hiervoor gebruiken?

Om even wat duidelijker te zijn, ik werk met .htaccess

Hieronder een lijstje met letters en codes die ik al gebruikt heb:

PHP
    [R]
    [L]
    [R=301]
    [R=302]
    [R=301, L]

Weet iemand wat ik fout doe en wat ik moet veranderen?

Groeten,

Joker.

Citaat van Joshua

Tegenwoordig heb je hier toestemming voor nodig, hierbij is alsnog de toestemming gegeven.

Ik ben vergeten te melden dat ik toestemming had ontvangen van R-Mijnten. Toch bedankt.