Posts by Jannick

Hee!

Hier ben ik weer... Eindelijk. ;)
    Zoals sommige hier wel weten, ben ik nog altijd bezig met fbiwars.nl.

Voor degene die niet weten wat FBIwars.nl is:
    FBIwars.nl is een project waarmee ik enkele jaren geleden mee gestart ben, omdat ik mijn PHP-vaardigheden omhoog wil schroeven. Daarbij heb ik veel geleerd, en leer ik nog steeds veel.

Ik heb voor Criminalspoint een testaccount aangemaakt:
    Gebruikersnaam: Criminalspoint
    Wachtwoord: Crimi123 (hoofdlettergevoelig)

Graag zou ik 't volgende willen weten:

PHP
    [b]Cijfer 0/10: [/b]
    [b]Pluspunten: [/b]
    [b]Minpunten: [/b]
    [b]Overige informatie/tips: [/b]

[b]Eventuele vergelijking met laatste CHECK-topic :[/b]

Ik vertrouw op jullie dat 't in dit topic geen zooi word... ;)

Link: www.fbiwars.nl.

Nog even ter herinnering: Het is dus geen kant- en klaar script, er ontbreken opties en er zijn nog enkele kleine schoonheidsfoutjes. Desondanks mag je wel alles opnoemen wat je tegenkomt.

Binnenkort zal ik nog een TODO lijst posten.

Groet,

Jannick

Dat script is echt ontzettend slecht en onoverzichtelijk gemaakt... SELECT [user] FROM login?! Bedoel je niet andersom? damn...

Waar het om gaat is dat je LIKE gebruikt, en geen " WHERE `name` = 'var' ", maar zoiets als dit:

PHP
    <?php
    $query = mysql_query("SELECT id, name, etc FROM `tabelnaam` WHERE `gebruikersnaam` LIKE '%"  . mysql_real_escape_string($_GET['naam']) . "%' LIMIT 1"); 
    while($fetch = mysql_fetch_assoc($query))
    {
        echo '<pre>';
        var_dump($fetch);
        echo '</pre>';
    }
    ?>

$query is een mysql_query (neem aan dat je al een connectie hebt) die 3 velden (id, name, etc) opvraagt uit de tabel met `tabelnaam`>. Hij selecteert maximaal één lid. Stel je voor dat je iemand hebt genaamd "Henk", en je vult "He" in, dan zal die die vinden. Limit kan je uiteraard nog instellen naar wat je wilt. Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Oftewel: `tabelnaam` veranderen naar `[users]`, en overige informatie aanpassen (bijv. de 3 kolommen waar hij de waardes uit op haalt, etc.)

Ehm ja, heel leuk, maar dacht dat het ging over een suicide verkeersdeelnemer zonder ID, die zich afvraagt hoe hoog de boete is, in plaats van een algemeen "show je skoetah"-topic... :/

Hmm, als het is om te leren hoe je een website moet opbouwen en zo, doe dan alles in xHTML 1.0 Strict, het liefst... Dus externe stylesheet, geen hoofdletters als tags, gebruik indenting, eventueel commentaar in je HTML.

Denk dat je daarmee een heel eind komt :)

- SEO geoptimaliseerd.
    - Praktijkvoorbeelden
    - Waar haal je je informatie vandaan?
    - Zorg voor een sterke domeinnaam, indien je nog niet voorzien bent.

Wil je de site commercieel opzetten, of puur informatief zonder er winst uit te (kunnen) halen?

Waarom New York? Australië is een ontzettend mooi land, aardige(re) mensen dan Amerikanen, en je hebt veel, veel meer ruimte.

maar goed, als je die kans hebt, aannemen! ;) Mijn baas heeft een tijd in Amerika gestudeerd, maar kreeg daar gewoon op college rijlessen, hoort er gewoon bij.

Geen dank, maar zoek de volgende keer eventjes op Google, MySQL is open, snel, en een van de meest gebruikte databasemanagementsprogramma's ;) Er is echt veel over te vinden. Zorg dat je, als webmaster, deze commando's uit je hoofd kent. Je zult ze later ook nodig hebben :)

Sorry.... Maar wat denk je? "Should be repaired".

Wat ik dan zou doen, is naar "Repair MySQL table" zoeken op Google als ik niet wist wat ik ertegen kan doen. Of voer "REPAIR TABLE `messages`;" uit.
    En uiteraard eerste resultaat uit Google: Klik.

Tot ziens. Iemand met 36 berichten, en "Ik haal al mijn posts maar weg: met dank aan klasje (Koen Ren)! :@" staat niet echt... professioneel. Denk dat je er het zelf naar gemaakt hebt.

En ga nou niet lopen f*cken hier, je zegt toch dat je weg gaat? En in welke belevingswereld is iemand die banpunten geeft een oplichter?

gamecontrol

Bron (Banditi.nl)

Kort gezegd; een script waarbij je belasting moet betalen, zodat je niet gepakt word als ze jou controleren. ;)

Nog een vraag - niet geheel ontopic maar vooruit:
    Is het niet mogelijk om BETWEEN te vervangen door bijv. "WHERE `datum` >= '2010-03-01' AND `datum` <= '2010-03-30'", of zou dat juist slomer werken, of niet compatible met datums?

Het ontgaat me waarom in bovenstaand voorbeeld if { staat... Het zal in ieder geval slecht, of niet werken. Tevens is het niet handig om elke keer een banner toe te voegen, en voor mensen die zoiets zelf niet kunnen scripten is het uitbreiden lastig.

TS, als je me PM't, kan ik wel een systeem zonder Javascript in elkaar knutselen, net zoals wat ik op FBIwars.nl gebruik.

jemajeroen Java heb je helemaal niet nodig, misschien dat je javascript bedoeld? :)

Edit: Ze moeten wat aan deze emoticons, zo lijkt het net alsof ik 50% van wat ik zeg sarcastisch bedoeld is >.<"

Hmm, aan de reacties te zien was dat ene topic op /b/ een succes...
    Ik zelf vind het ook aardig nutteloos om er een lied van te maken, wat ook nog eens compleet random in elkaar zit (net zoiets als; iedereen met een platenspeler en stereo is nu DJ).. Jammer, heel jammer dat ze gestorven is maar zoiets is echt overdone. Rouw in rust, en niet in idiote beats.