@Lars dan kan je bijvoorbeeld $_SESSION['aanwezig'] aanmaken, en tijdens het uitloggen unsetten, of op 0 zetten. Op de manier hoe jij zei - wegklikken - kan je vrij weinig iets aan doen. Of elke 10 seconden een ajax-request naar een bestand doen die de status bijhoudt, en dus in de database (of sessie) de timestamp toevoegd. Als het langer dan 10 seconden geleden is, dan is het venster dus waarschijnlijk gesloten en dus iemand offline. Alleen om ethische redenen raad ik je af om dit te doen, niet iedereen vind het leuk dat zoiets gebeurd, en het zorgt voor meer load
Posts by Jannick
-
-
Houd je al bij in je database, dat als iemand een pagina oproept, dat er dan een veld word bijgewerkt in de database?
Hier een stukje van FBIwars.nl:
PHP$tijd = time() - (_MINUTENONLINE * 60); $resultaat=mysql_query("SELECT id, name, level, contant, laatstonline, bank, power FROM `users` WHERE `laatstonline` >= '" . $tijd . "' ORDER BY `id` DESC LIMIT 20") or die(mysql_error());
De constante MINUTENONLINE staat bij mij op 30, dus 1800 seconden in het verleden. Kolom laatstonline word continu bijgewerkt als de gebruiker is ingelogd, bij elke pagina word de huidige unix timestamp weggeschreven.
Als je uitgelogd bent, zou je een extra kolomnaam erin kunnen zetten. Bijvoorbeeld "status" of "online". Bij het uitloggen zet je die op 0, wat dus offline is, en bij het inloggen weer op 1.
In de query doe je dan zoiets als dit:PHP$tijd = time() - (_MINUTENONLINE * 60); $resultaat=mysql_query("SELECT id, name, level, contant, laatstonline, bank, power FROM `users` WHERE `laatstonline` >= '" . $tijd . "' AND `online` = '1' ORDER BY `id` DESC LIMIT 20") or die(mysql_error());
Hoop dat je hiermee iets verder komt
-
Al een keuze kunnen maken?
Ik heb zelf de Epson Stylus Photo PX700W. Voor een euro of 150, leuk uiterlijk, kan volgens mij alles wat je wilt:
http://www.letsgodigital.org/n…pson-stylus-photo-px700w/
Ik weet niet wat je bedoeld met "dubbelzijdig printen". Als in automatisch, of semi-automatisch? -
Ik heb het een jaar of 3 geleden ook gehad. (3de toch?). Viel me eerlijk gezegd best mee, word nogal moeilijk over gedaan, maar had er ruim voldoende voor, en talen zijn niet echt mijn beste vak. Duits heb ik zeker weten gehad, Engels weet ik niet meer zeker, volgens mij wel.
[offtopic]Overigens zuigt het talensysteem op in ieder geval het VMBO, stond in de 4de afgerond gemiddeld een 5 voor Duits, en met het eindexamen had ik een 7,4... [/offtopic]
-
@Larsisgoed9 Niks tegen jou of Willem, maar het is wel dat de meesten hier totaal niet serieus mee bezig zijn. Waar zeg ik dat dan? Nergens, correct. Ik suggereer alleen maar dat men hier wel met iets meer respect mogen reageren. Wie klein begint...
-
Kunnen we eventjes ophouden met het opscheppen over eigen zolderkamer-hostingbedrijven die "veel beter zijn", meer ruimte of meer bandbreedte hebben? Lekker gezellig gaan zeiken over lage bandbreedte, geen wonder, het is voor kleine criminals, en ook nog gratis! Top Tukkie dat je dit doet. Helaas appreciëren sommigen dit niet.
-
Handig is om ook een height en width (of tenminste een min-height en min-width) toe te voegen.
Dit is - persoonlijk - mijn footer van een website van me:
Vooral de margin etc. bepaald goed waar ie staat.Anyway, ik neem aan dat je het element (waarschijnlijk een div) op de goede plek in de layoutcode staat? Niet dat je een footer in de content of zo zet
-
Daarentegen, Lars, de meeste *grote* stripwebsites (XDCD, cyanide&happiness, etc) staan hotlinken gewoon toe. Heel clich?matig kun je natuurlijk net als de voorgenoemde strips contactgegevens rechtsonderin zetten. Mocht ie groot worden, dan heb je daar nog wat aan. Het is een goede vorm van marketing.
Edit by Killingdevil: Dankjewel voor de mededeling. Maar zou je het de volgende keer even willen reporten? Dankjewel!:cheer:
Jannick: Er is geen report-functie voor reacties, helaas... Alleen voor topic. Of ik zie 't over het hoofd.
-
Wat ik weleens gebruik voor grote afbeeldingen:
Hotlinking met .htaccess:PHPRewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(.+\.)?jannickbolten\.nl/ [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$ RewriteRule .*\.(jpg|gif|bmp|png)$ http://www.jannickbolten.nl/oud.png [L]
Verder ben ik het niet zo van de rechtsklik bescherming, zo kan je ook geen links in tabs openen (ja, met control kan het ook, maar dat haat ik). En inderdaad, watermerk als het om belangrijke bestanden gaat waarbij je de copyright wat hoger neemt
-
Weet je zeker dat het op 25 mei er ook écht opstond? Het ligt eraan waarmee je betaald heb, met PayPal en bankrekening heb je vaak - tenminste, ik wel - een vertraging, waardoor het erop kan lijken dat het er zo snel doorheen is gegaan.
-
Webtalen:
PHP
MySQL
CSS
Javascript (voornamelijk jQuery)
(x)HTMLOverige talen:
C#
AS3 (Flash) -
Cijfer: 5/10
Prijzen cijfers: 7/10
Uiterlijk: 7/10
Texten: 5/10
Vind de teksten niet echt heel erg sterk. Uiterlijk lijkt zo meteen van een template, de prijzen kunnen wellicht iets meer naar beneden voor wat men krijgt. En inderdaad, thumbnails kunnen wat groter.Daarnaast vind ik het wel apart dat je een naam voor een criminals website gaat gebruiken als webshop... Bij 'Crimeway' denk ik niet aan een plek om dergelijke spullen te kopen...
-
Thomash I didn't ask for comments about the design. It's temporary.
I shall translate it for you:PHP[b]Rating 0/10[/b] [b]Pros: [/b] [b]Cons: [/b] [b]Other tips or information: [/b] [b]Comparison between this [CHECK]-topic and the first one :[/b]
Thanks in advance. -
JoellekeB Moet nou echt alles in twijfel getrokken worden? Tig mensen zeggen dat FBIwars.nl een sterk omgebouwde Vendetta-source is, of zelfs Banditi. Ook vanaf 0 gescript, maar weinig mensen geloven het omdat 95% van de mensen hier te lui zijn of over te weinig kennis beschikken om zoiets te volbrengen
-
Site: http://www.smashingmagazine.co…n-patterns-sign-up-forms/
Categorie: AlgemeenHet heeft eigenlijk een aparte categorie nodig in de vorm van "Gericht webontwikkelen" of zo, maar dan maar Algemeen
-
Wouter
Perfect voorbeeld van toegankelijkheid voor zowel eindgebruiker als zoekmachine. Ik ben ook niet echt tegen Flash, maar het heeft voor mij als webprogrammeur nadelen. Met jQuery/etc kan je ook interactief zijn, alleen dat word helaas niet altijd gebruikt. En dat 't niet mogelijk is, daarom word HTML5 geïntroduceerd -
Wouter Het zijn wel "festivals". Je kunt hoog of laag gaan springen, maar veel zal je er niet mee bereiken. Ik bedoel, waarom nog Flash gebruiken? Die 3 sites (met name de eerste 2) zijn een perfect voorbeeld van EN gebruiksgemak EN het word makkelijk(er) geindexeerd. En tsja, dat Adobe alles op alles wilt zetten om Flash zoveel mogelijk te laten ondersteunen, dat is hun keuze. Er is ook zoiets als een community, die voor of tegen keuzes zijn. Interactieve flash-websites zullen, zoals voorspeld, minder worden, maar Flash zou zelf niet verdwijnen. Javascript/CSS3 en eventueel HTML5 zullen en kunnen niet interactieve Spellen maken op het niveau van Flash.
Wat ook een mogelijkheid is, is script.aculo.us, gewoon javascript, maar veel visueler dan de "normale" jQuery/MooTools libraries.
-
Wouter Dat is nou ook niet echt meteen waar... Om maar meteen met wat vooraanstaande festivals te beginnen: Pinkpop is jQuery, Lowlands 2010 is MooTools, Sziget Festival is veel meer HTML.
totaal geen flash, op wat banners na. En HTML5 zal nog wel ff wachten voordat 't compleet word. Ik verwacht zelf dat xhtml nog een stadium verder gaat, en met een JS-Framework en CSS3 erg interactief gaat worden.
-
Citaat
Srry mens ik ben dronken dus daarom
Bieren tieten
Laatst gewijzigd door stanyy op 2010-05-21 23:53:03..
CitaatBeste leden
Doen jij nog geen verstand had van scripten
wat wou je altijd al maken ??Ik
Maffia game
hosting
dealergame
zaken websiteEn meer
Gr Stanyy
Laatst gewijzigd door stanyy op 2010-05-21 23:55:07We zouden eigenlijk gewoon een hall of shame moeten maken...
-
Hoeveel heb je geblowed? "Doen jullie nog niet scripten", "wat wou je doen altijd alle maken". Kom morgenmiddag na je kater maar terug, misschien dat we er dan wat van snappen :p