Posts by djordyh

Citaat van L.Groot

Ik denk dat dat met de PHP GD library gaat.
    Daar kun je een achtergrond afbeelding inladen en er vervolgens tekst op plaatsen e.d.
    Ik heb zoiets vergelijkbaars ook gemaakt als een statusbalk.
    Zie daarvoor: http://www.criminalspoint.com/…/601/GD-statusbalkje.html.

Informatie over GD vindt je hier: http://php.net/gd

Bedankt ik ga even een kijkje nemen.

Je link http://www.criminalspoint.com/…/601/GD-statusbalkje.html. werkt niet, er word niks gevonden.

Hey cp,

Ik heb laatste een leuke functie gezien op een site. Ik vroeg me af hoe je dit maakt.

Het ging als volgt:

Je kiest een plaatje uit die er stond, en dan als je er één koos kwam automatisch je in-game naam erop en wat andere dingen.

Ik vroeg me af, hoe maak je zo'n script?

Groetjes,

Klopt. Volgens de OPTA wet mag een MSN invite wel, maar er zijn voorwaarden! Zo mag je geen beloning geven bij het gebruik van de MSN invite!

En er moet inderdaad een afmeldingsmogelijkheid zijn.

Ik gebruik momenteel zelf een msn invite, bij interesse kan je me altijd een bericht sturen.

Sorry dat ik het er niet bij vermeld hebt, maar dit is alleen het stukje php, de html staat er nog boven etc. Helemaal bovenaan staat de include maar ik dacht die zet ik er zo even bij

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 25.07.11 16:12:03:
    Niemand? :S

Ik vind het echt vaag het kwam ineens zomaar, ik ben nu ook bijna klaar met mijn project en dan krijg je dit. IK kom er echt niet uit.

Beste cp,

Ik heb op mijn site een login script, deze deed het gewoon de heletijd. Maar nu sinds vandaag, als ik inlog word ik ook gelijk weer uitgelogged automatisch.

Ik log dus in, de menu's komen te voorschijn en dan als ik ergens op klik komt er te staan dat ik niet ingelogged ben. Hij logt mij dus vanzelf uit.

Dit is mijn login script:

functies.php

PHP
    <? error_reporting ( 0 );
      session_start();

?>

en voor als het nodig is, mijn logout.php:

Ik snap het echt niet, ik heb er niks aan veranderd maar ik word gewoon gelijk weer uit gelogt. :S

Citaat van BrokenTrack

Betekent dat je een "dupicate", een dubbele, record in de database wilt doen. Wat betekent, er is al een record dat precies hetzelfde is voor een bepaalde column. Dat moet je even uitzetten of je moet iets uniek gaan maken.

Maar dat snap ik niet, ik heb niet 2x de zelfde record in de database.

EDIT:

Ik zag net dat er een primary sleutel was opgegeven (weet niet hoe dat komt)

die heb ik nu verwijderd en nu is de error weg, MAAR bij gebruikersnaam staat nog steeds helemaal niks. Hij pakt de gebruikersnaam maar niet uit de database.

Citaat van BrokenTrack

Ik zou maar gauw een streepje weghalen bij SQL op je profiel.

Moet natuurlijk INSERT INTO worden.

Wow, krijg nou wat.

Ik heb zitten slapen denk ik. Maar er is nog steeds een error:

PHP
    Duplicate entry '' for key 'PRIMARY'
    Citaat van Lancer

ID is goed,
    Codes zoals HQG (is geen integer, cijfers) = Varchar (10-11, wat je wilt.)

Gebruik ook even een mysql_error, zie je wat er fout gaat.

PHP
    mysql_query("INSERT INTO bestelling (id, orderid) VALUES ('".$ID."', '".$unieke_code."')") or die(mysql_error());

Bedankt, ik had dat stukje weggehaald eerst omdat ik echt van alles aan het proberen was.

Toen ik het vandaag invoegde en weer teste werkte het opeens, ik zat gisteravond nog wat ermee te 'spelen' en ik heb toen denk ik blijkbaar de fout onbewust weggehaald.

Iedereen bedankt!

Beste cp,

Ik heb een bel script van ringtonio gemaakt, hierin slaat hij 1 belletje op in de database.

Echter slaat hij de naam van de speler niet op, ik krijg de volgende error:

PHP
    You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INTO bestelling (gebruikersnaam, orderid) VALUES ('Resource id #11', 'TVO836')' at line 1

Het gaat hier om het stukje:

PHP
    Resource id #11

Het stukje code:

PHP
    $unieke_code = chr(rand(65,90)).chr(rand(65,90)).chr(rand(65,90)).rand(0,9).rand(0,9).rand(0,9);

$id = mysql_query("SELECT id FROM `gebruikers` 
                                    WHERE gebruikersnaam = ".$_SESSION['gebruikersnaam']);

mysql_query("UPDATE INTO bestelling (gebruikersnaam, orderid) VALUES ('".$id."', '".$unieke_code."')") or die(mysql_error());

Weet iemand wat er mis is?

edit:

PHP
    Duplicate entry '' for key 'PRIMARY'

Citaat van BrokenTrack

Betekent dat je een "dupicate", een dubbele, record in de database wilt doen. Wat betekent, er is al een record dat precies hetzelfde is voor een bepaalde column. Dat moet je even uitzetten of je moet iets uniek gaan maken.

Maar dat snap ik niet, ik heb niet 2x de zelfde record in de database.

EDIT:

Ik zag net dat er een primary sleutel was opgegeven (weet niet hoe dat komt)

die heb ik nu verwijderd en nu is de error weg, MAAR bij de id staat nu 0, terwijl mijn id 1 is.

hij zet dus nogsteeds mijn id er niet in.

Bedankt! Hij werkt.

Nu is er echter weer een probleem ;(

Mijn account is id 1 en hij gaf me de code HQG506.
    Nu staat er echter id 0 en code 0

dat moet id 1 en code HQG506 zijn.

Of ligt dit aan de sql?

id = int 11
    code = int 11

klopt dit?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 23.07.11 17:48:08:
    Begin post even aangepast

Kan je hem mischien iets anders zetten, door die smileys. Ik heb hem zo gekopieerd en die ;) staat voor ; en een )

dus dat deed ik en toen kreeg ik:

PHP
    Parse error: syntax error, unexpected ';' in ** on line 275

EDIT:

Na wat aanpassen is de error eindelijk weg, alles word in de database opgeslagen, MAAR

Mijn account is id 1 en hij gaf me de code HQG506.
    Nu staat er echter id 0 en code 0

dat moet id 1 en code HQG506 zijn.

is het de sql of het script?

SQL

id = int 11
    code = int 11

Het stukje script:

de id en orderid word nu dus niet in de database gegooid

Groetjes,

Het is toch gewoon een soort script, zoals een activeringscode script. IK weet alleen niet hoe die in elkaar steekt.

Zie het als een webshop, je krijgt daar bij je factuur een bestellings ID ofzow. Zo'n soort script heb ik nodig, omdat ik een wat betere beveiliging wil gaan gebruiken bij mijn site.

Nee, het is geen wachtwoord. Zie het als een activeringscode, je krijg dan een automatische gegeneerde code, bijvoorbeeld B1A16 dat in de database word opgeslagen.

Citaat van L.Groot

In dit geval gaat hij alle rijen in de tabel speldata langs. Daar zijn 104 rijen, dus word de code 104x uitgevoerd. Gewoon de loop verwijderen en klaar.

Bedankt L.Groot en BrokenTrack! Ik snap hem nu, het scriptje werkt nu ook! :slotje:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.05.11 11:59:16:

Citaat van NielsB

Haal die regel weg :

PHP
    $select = mysql_query("SELECT * FROM `speldata` WHERE leven>'0'"); 
                    while($listm5 = mysql_fetch_object($select)) {

Het scriptje kies een willekeurige lid uit de db, als ik deze regel weghaal kan hij dus ook een verbannen lid of een dode lid pakken. Dit stukje is dus zeker nodig.

Citaat van BrokenTrack
    PHP
    $select = mysql_query("SELECT * FROM `speldata` WHERE leven>'0'"); 
                    while($listm5 = mysql_fetch_object($select)) {

Zorgt voor een loop he?

Wat is er dan fout aan? Ik snap het niet precies.