PHP Probleem [OPGELOST]

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ten eerste,
    mysql_num_rows geeft een integer, dus je hoeft die 1 niet als een string te zetten.


    Voorbeeld

    PHP
    if(mysql_num_rows($query) < 1)


    Ten tweede, die if/else structuur ziet er niet uit, zelf zou ik het zo doen:

    PHP
    $Hl = addslashes(htmlspecialchars($_GET['hl']));


    Maar, dan is het niet helemaal goed beveiligd.


    Verder komt hij in het engels uit door die else, om een of andere reden (die hier niet zichtbaar is) sprint hij naar de else.


  • 1. Wat heeft dat met het topic te maken?


    2. Waarom zou het beveiligd moeten zijn als het niets uit de database haalt,..?


    3. :/




    Dankje

  • Citaat van Alex


    1. Wat heeft dat met het topic te maken?


    2. Waarom zou het beveiligd moeten zijn als het niets uit de database haalt,..?


    1. Is het verboden mensen te laten weten dat het een verkeerde manier is van programmeren?


    2.
    Het zegt No news has yet been posted.. Dit betekend dat het een nieuws systeem is, daarvan uitgaande word het nieuws in de database gezet. Meestal is het dan ook het geval dat je dus je nieuws berichten in engels en belgish hebt.


    Ik kan niet opmaken uit 9 regels code of jij wel of niet een database hebt. Stel jij had het wel, en ik zei niets dan was het ook weer gedonder, hm?

  • Je kan het ook zo doen.



    Edit: mysql_real_escape_string ook niet nodig in dit stukje omdat de keuzes hardcoded staan :$
    Scheelt weer onnodige code.

  • Citaat van Xaphire


    1. Is het verboden mensen te laten weten dat het een verkeerde manier is van programmeren?


    2.
    Het zegt No news has yet been posted.. Dit betekend dat het een nieuws systeem is, daarvan uitgaande word het nieuws in de database gezet. Meestal is het dan ook het geval dat je dus je nieuws berichten in engels en belgish hebt.


    Ik kan niet opmaken uit 9 regels code of jij wel of niet een database hebt. Stel jij had het wel, en ik zei niets dan was het ook weer gedonder, hm?


    ik probeerde je niet af te breken, bedankt voor je reactie, maar,
    ik heb idd een database
    maar kijk nu
    ik heb twee tabellen, nieuws-be en nieuws-eng dus er gaat niets in de database van $_GET['hl']

  • Citaat van pekelterror

    Je kan het ook zo doen.



    Edit: mysql_real_escape_string ook niet nodig in dit stukje omdat de keuzes hardcoded staan :$
    Scheelt weer onnodige code.


    wat heeft dat voor nut,
    dat is onnutige code,


    je zegt als h1 gelijk is aan BE dan h1 is gelijk aan BE

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 04.09.10 20:58:03:
    heb het opgelost;


    PHP
    <?php
    function Print_Language($ENG, $BE, $HL){
    	if($HL == 'ENG'){
    		echo $ENG;
    	}elseif($HL == 'BE'){
    		echo $BE;
    	}
    }



    :slotje::slotje:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!