Internet valt weg

• Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik maak gebruik van kpn adsl (voorheen hetnet).
    Het modem is een kpn experia box.

Maar sinds gister valt het internet soms enkele seconden weg.
    Dit is bij het browsen niet erg maar wel erg vervelend bij het gamen waar ik dan disconnect.

De bekabeling is al gecontrolleerd en zit geen breukje of dergelijke in.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of hebben meer gebruikers van kpn dit probleem?

Pekeltje

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als het vaak gebeurd heb je een klapperende lijn van kpn.

Je moet de support van kpn bellen en vragen of hun een lijntest willen uitvoeren. Daaruit kan komen dat de verbinding te hoog kan staan voor je lijn naar je huis. Er wordt teveel verkeer over je lijn gegooid wat je lijn niet aan kan. daardoor disconnect je modem constant.

Download ook even een tcp dumper of een network traffic analyzer. zodat je zeker weet dat je niet een slave van een botnet ofzo bent.

Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    Msn:** Stuur maar PM.

• Misschien woon je te ver van de DSL centrale, dan, zoals Extreme al zegt, wil het wel eens fout gaan. Maar het kan ook je router zijn, die niet helemaal lekker werkt. Of een splitter, indien aanwezig, kan voor problemen zorgen.

• Ik gebruik nog dezelfde computer(s), internet abonoment, modum enzovoort.

Ook lijkt het me geen software/hardware matig probleem aangezien het op 2 computers en de laptop van me kameraad is.
    Die er thuis geen last van heeft.

Nu heb ik enkele dingen gevonden op het internet over reset/hard reset van kpn experia box.
    En het aanzetten van upnp (Wat dat precies is moet ik nog even googlen).

Deze opties zal ik morgen eerst even proberen.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 08.08.10 18:48:41:
    Het lijkt nu opgelost te zijn door een hard reset.

Oplossing:
    Schakel alle computers uit (Of in elk geval verbreek de verbinding met internet en netwerk.)

de reset aan de achterzijde 20 seconden (Niet korter dan helpt het niet!) inhouden met een naald/passer/pincet of dergelijke.

2 uur geen computers met het internet verbinden.

Hierna kunnen de computers worden verbonden met het internet en is ongeveer een 30 minuten erna alles weer correct ingestelt.

Bedankt voor de hulp.

Pekeltje

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!