Leden lijst fout

  • Beste leden,
    ik probeer via een optie menu te regelen dat je via daar naar een andere lijst gaat.
    Net zo als wat yourcrime heeft en de ledenlijst van CF ooit had (heeft) maar nu zit ik met het probleem: wanneer je naar een andere ledenlijst gaat word deze weergegeven als lijst 1 dus dan kun je niet terug naar de echte lijst 1.
    Ik weet niet hoe ik dit oplos en hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.
    Verder is het zo dat wanneer er meer dan 30 leden zijn maar nog geen 60 hij geen lijst 2 aanmaakt in het option menu maar wel er is wanneer je op volgende drukt (gaat naar 2e lijst)


    Ik hoop dat iemand hier me hiermee kan helpen.


    dit is het script:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dus wat ik goed begrijp hij geeft meer dan 30 leden aan terwijl dit er geen 30 mogen zijn dus hij mag er niet meer als 30 weergeven?
    Dan is het kwestie van een limit in je query zetten.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Nee zo niet.
    Net als de gewone criminals, hoort er een 2e lijst te komen wanneer er 30 zijn.
    Deze nieuwe lijst word ook aangemaakt maar niet in het optie systeem.
    Vroeger kreeg je 1,2 naast elkaar en nu wil ik 1,2 onder elkaar via het optie menu.
    En dan wanneer je naar lijst 2 gaat er in het optie menu blijft staan dat je in lijst 2 bent.
    want dit verandert nu steeds naar 1 waardoor je nooiit via het optie menu terug naar lijst 1 kan.
    Ik hoop dat u het nu wat beter snapt.


    Mvg, Luc

  • Hij geeft nu 2 pagina's aan ja maar wanneer ik druk op pagina 2 lijkt het alsof hij naar pagina 3 gaat want wanneer ik dan gewoon op vorige druk (<<) dan zie ik de 2e lijst t/m 55. Ook wanneer ik op lijst 2 druk word deze wanneer dus lijst 3 geladen is aangegeven als lijst 1 in de select optie waardoor hij dus niet terug kan naar de echte lijst 1. Ik zal zo even een test account aan maken zodat ik jullie kan laten zien wat ik bedoel.

  • PHP
    echo "<option value=\"list.php?s=".$_GET['s']."&q=".$_GET['q']."&p=$i\">". ($i) ."</option>";


    is nu

    PHP
    echo "<option value=\"list.php?s=".$_GET['s']."&q=".$_GET['q']."&p=".($i-1)."\">". ($i) ."</option>";


    probeer zelf ook gewoon eens wat...
    maar zorg wel voor een backup...
    je leert veel meer wanneer je zelf iets doet

  • Ja ik probeer ondertussen zelf ook wat deze werkt nu. Maar ik ben zelf nog niet goed in zulke dingen goed aan te passen. Ik ga nu zelf ook even proberen om ervor te zorgen dat wanneer je in lijst 2 zit hij bij de option menu ook zegt dat je in lijst 2 zitzodat je via dat menu ook altijd terug kan naar lijst 1. Maar denk niet dat dit me gaat lukken.


    Mvg, Luc

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.05.09 10:49:37:
    Het is me nog niet gelukt om ervoor te zorgen dat wanneer je op pagina 2 zit hij in de optie tabel ook aangeeft dat je in lijst 2 zit.

  • Ik denk dat je er een selected aan moet toevoegen:

    PHP
    <option value=\"list.php?s=".$_GET['s']."&q=".$_GET['q']."&p=".($i-1)."\" selected=".$_GET['s']."">


    Verbeter me als ik het fout heb.

  • selected=\"".$_GET['p']."\" zal niet werken...
    selected="selected" wel...
    maar dit moet dat wel alleen bij de optie komen te staan die geselecteerd moet worden...
    maar erg moeilijk is dat niet (een ifje bijvoorbeeld)


    en ik wacht nog steeds op dat test account...

  • Dankje hij werkt nu best goed. Maar weet u of het misschien ook mogelijk is om wanneer je naar de 2e pagina gaat hij in de selectie vak aangeeft dat je op pagina 2 zit, en dat je dan niet kan drukken op pagina 2 maar wel op de rest. Maar dit hoeft niet persee hooor hoe het nu werkt is het ook goed.


    Iniedergeval hardstikke bedankt voor je hulp

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.05.09 12:07:14:
    ow ik zie dat het wel hoort te werken maar nog niet helemaal goed werkt. Ik zal zelf ook even kijken of ik het kan fixen.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.05.09 12:21:31:
    Het is me gelukt dit te maken. Hardstikke bedankt voor je hulpp er kan nu wel een slotje op ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!