Problemen bij browsers/scripting

• Beste Criminalspoint leden,

Mijn ervaring is nog niet super hoog met javascript. Maar, zoals vele mensen wil ik ook weer is wat bijleren en bouw ik een mijn nieuwe systeem voor een klant een color chancher en een + - optie voor de grote van de pagina.

Vraag 1:
    Nu is mijn probleem dat bij de + - optie de mozzila firefox browser dit niet ondersteund? Licht dit aan mijn script of firefox zelf?

Script vraag 1:

Vraag 2:
    Met de color chancher kun je het achtergrond veranderen. Nu is mijn probleem dat de klant een groen menu wou en een groen achtergrond. + Een blauw menu en achtergrond. Maar, het menu is gewoon een afbeelding anders kon de border er niet goed om heen komen. Kun je met java ook zorgen dat de menu (afbeelding) ook verkleurd als ik op de groene/blauwe knop druk? [offtopic](ik snap dat ik hiervoor ook een blauwe menu plaatje moet hebben. Die heb ik al)[/offtopic]

Script Vraag 2:

Alvast bedankt voor jullie hulp/tijd:)

Groetjes,
    Franky

Internet explorer showt geen dropdown en zet het verkeerd neer. (komt nog wel goed)

[offtopic](niet klagen over de lay-out of andere dingen zijn gewenste dingen van de klant!)[/offtopic]

• Je haalt Java en Javascript door elkaar heen, terwijl dit toch wel twee gigantisch verschillende talen zijn...

Met javascript kun je inderdaad de afbeelding zelf niet wijzigen, wel kun je een andere afbeelding op zijn plaats zetten. Dat doe je ongeveer zo (denk wat je zoekt gezien je voorbeeld):

PHP
    document.body.style.backgoundImage

De camelCase ben ik niet geheel zeker over, maar dat is makkelijk op internet te vinden.

De in en de uitzoom functie wil ik je vooral afraden. Meestal vinden bezoekers het vooral irritant. Daarnaast is het moeilijk om werkend te krijgen in alle verschillende browsers zoals je al had gemerkt. Het beste kun je gewoon even zoeken met Google op een juiste oplossing.

• Excuses voor me fout, het is inderdaad javascript ja.

Back ontopic:
    Kan ik op de manier die jij meegaf de menu image te gelijk veranderen met de background color? Zoja, hoe zal dat moeten? Ik heb hier zelf helaas nog geen idee van. Heb het net wel even geprobeerd maar ik kom nergens op uit.

De inzoom functie is nodig omdat het voor een zorgboerderij is. Mijn klanten willen graag dat oudere slecht ziende mensen de pagina simpel kunnen vergroten.

• je kan de source van een image veranderen met javascript.

Hierdoor kan je andere plaatjes inladen in een img tag.

Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    Msn:** Stuur maar PM.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!