Script fout > str_ireplace

• Door dit script kiest hij een woord uit een tabel (SQL) wat dus automatisch ge'replaced' wordt met:

PHP
    Link verwijderd ;)

Maar het komt er heel vaak te staan, als je dat 'slechte' woord uit het (SQL tabel) post:

PHP
    Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)Link verwijderd! :)

Script:

PHP
    $getWrd    = mysql_query("SELECT * FROM `filter`");

while ($object = mysql_fetch_assoc($getWrd))
        {
            $message->message   = str_ireplace($object['woord'], str_replace('<b>Link verwijderd!</b>', strlen($object['woord'])), $message->message);
        }
  • Komt door [func]str_repeat[/func], toch wel leuk he mijn script je ziet dat het werkt :$

Je kan hem beter in * houden dan wordt criminals.nl veranderd in ************ en zie je hem niet meer.
    Kan je dus met elk woord doen zoals schelden ;)

Indien je dit niet wilt zal je de [func]str_repeat[/func] moeten wijzigen in [func]str_replace[/func] ;)

• Maar met de str_replace werkt hij niet.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.04.10 14:00:58:
    Nee de $object functie is dat gene wat uit de db woord gehaald, $object['woord'] (woord) is rechtstreeks uit de db gehaald..

Dus het klopt wel degelijk, alleen dat str_repeat is iritant.

Citaat van Cruelty

Als je mysql_fetch_assoc gebruikt moet je wel bijvoorbeeld $object['message'] en moet $message niet $object zijn?

• Reverb
    Waarom wil je ergens anders gebruik van maken als dit in principe makkelijker is?

Stel:

Ik ga schelden en reclame maken, als je die allemaal moet toevoegen ben je wel ff bezig hoor.
    En als ik 4 links plaats krijg je als nog hetzelfde resultaat als nu.

Vandaar dat ik bij die functie ook voor [func]str_repeat[/func] gekozen heb.
    Scheelt je onnodige en overbodige tekst, je voert geeft gewoon * terug naar dat woord en hij is aangepast.

• En het is veel netter als je het via *** vervangt i.p.v tekst;)

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!