• Hallo allemaal,

Ik zat laatst te kijken naar dat er zoveel sites zijn zoals MijnMaffia en Owncrime. Nu kwam ik zelf op het idee om zo'n soort gelijk systeem te maken voor een ander doeleinde. Maar nu is mijn vraag hoe ik dat nou het beste moet aanpakken.

Dus dat je bijvoorbeeld in elke tabel in de database game_id of iets dergelijks er bij te zetten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met ideeën.

Met vriendelijke groeten,
    Descoo

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als je hier met zo'n vragen komt moet je aan zoiets niet beginnen ;), aangezien het zeer complexe systemen kunnen worden.

Maar als je standpunt niet verandert kan ik je maar 1 tip geven, gebruik dedicated servers of een eigen server, anders ligt je source met een aantal games plat, en dat kun je als 'bedrijf?' niet veroorloven tegenover je klanten. Kvk e.d zijn dan ook zeker aangeraden, als je dit systeem voor jezelf bouwt.

• Eigenlijk gaat het er alleen maar om dat je een goede databasestructuur opzet. En dat betekend niet overal een game ID bijzetten. Dat betekent de goede relaties leggen. Je zult dus een tabel game krijgen die in ieder geval users gekoppeld heeft. Maar dingen die van users zijn (auto's bijvoorbeeld), koppel je niet aan de game, want die is indirect al gekoppeld.

Hoeft echt niet zwaar te zijn z'n systeem. Gewoon goed programmeren.

• Dan deel je de users tabel op, een tabel voor de algemene informatie - gebruikersnaam, wachtwoord, email etc - en dan een andere die weer gekoppeld is aan een user die alle informatie per game kan bevatten...
    Dan koppel je die auto aan de laatste tabel.

Of je zet een lelijk game_id bij de auto's... (ik kan even niets anders bedenken)

• eigenlijk is het niet zo moeilijk als je maar weet hoe je een profiel moet maken dan weet je al 50% er van hoe je het moet maken

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!