Beste CPers,
Ik wilde hier graag een topic voor begnners met veel voorkomende fouten. Zodat ze hier terecht kunnen.
php
headers allready send
Wat gaat er mis, je verzend al output voor dat er headers worden verzonden.
VB
oplossing:
-zorg dat alle output pas worden verzonden als de headers al zijn verzonden.(het beste)
<?php
ob_start();
echo "Dit is output ..............";
setcookie("userid", $list['id'], 3600, "/");
$output = ob_get_contents();
ob_end_clean();
echo $output;
?>
-zet het volgende bovenaan je php-file:
ini_set("output_buffering", "1");
ben je er nog niet uit ga naar http://www.wmcity.nl/artikelen.php?actie=bekijk&id=147 voor verder uitleg hierover!
design
Let op de kleuren combinatie die je maakt.
Vel rood, staat bijvoorbeeld niet op zwart, tevens is dit ook slecht voor je ogen, omdat die zich proberen aantepassen om de text, maar het (bijna) niet voor elkaar krijgen.
Probeer hier dus rekening mee te houden,
Maak je layout bijvoorbeeld ook niet donker, met donkere text, dit is ook vrij moeilijk te lezen.
Goed leesbare lettertype's
Je text moet goed te lezen zijn, de meest voorkomende lettertype's die worden gebruikt zijn: Arial, Calibri & Eras Light ITC.
Begin hier dus ook mee, maak de letters niet te groot of te dik, dit is anders niet fijn om te lezen.
lelijke kleurencobinaties
donker blauw-licht blauw
geel - groen
Wit is een neutrale kleur en past bij HEEL VEEL KLEUREN
algemene designersspreuk
Je moet het doen uit passie, uit liefde. Als je het niet graag doet, je doet het enkel voor het geld of je hebt niet veel geduld om het te leren (en je geeft het snel op),stop er dan meteen mee.
beginnersfouten:
-te grote letters
-te weinig tekst
-slechte indeling
Dit zijn wat voorbeelden van mij waar ik me aan erger als er z'n topic op CP word gepost. Hopelijk doen er wat mensen mee. Ik zal het topic up to dat e houden.
Met vriendelijke groet,
Stan