Tip voor onterechte domein verhuizing!

• Geachte cp-ers,

Ik stel hier een klein beetje uitleg over onterecht domeinen verhuizen etc.

Domeinnaam onterecht verhuist en eigenaar gewijzigd zonder toestemming?

Geen ramp dit kan je eenvoudig terug laten draaien dit omdat SIDN kan zien van wie de domein hiervoor is geweest en daardoor makkelijk de domein terug kan draaien.

Hoe moet ik hem terug halen?:

Nou heel simpel SIDN is tijdens kantoor uren te bereiken en kan je ze bellen om advies te vragen meestal helpen ze je gelijk en wordt alles geregeld. Soms moet je een brief sturen naar hun om hun daadwerkelijk de laten zien dat je die persoon bent. Soms vragen ze je per email te bevestigen om zo te kunnen zien of het waar is.

Krijg ik hem dan terug?:

De SIDN zal de domein dan terug draaien en de Domeinhouder krijgt problemen. Het kan zijn dat die all zijn domeinen kwijtraak het kan ook zijn dat hij een boete op kan lopen.

Loop het bedrijf die het heeft gedaan ook een boete op?:

Dit ligt aan het besluit van de SIDN als de SIDN een boete uitdeelt dan doen ze dat dit zijn ze echter niet verplicht te doen.

Wat nou als SIDN er ook niks aan doet?:

Je kan dan wellicht naar de politie toestappen met alle bewijzen en aangifte doen van diefstal omdat dit diefstal is politie handelt dan de zaak verder af en komt het voor de rechter waardoor de persoon en het bedrijf een flinke schade op kan lopen.

Kan je dan ook een schadevergoeding eisen?:

Meestal besluit de rechter dan het oordeel je kan wellicht aangeven dat je door deze diefstal financiële schade heb geleden en dit zal dan worden meegenomen worden in het onderzoek.

Citaat

Binnenkort komen er nog veel meer tips over domeinen.

Hopend dat jullie hier iets aan hebben.:cheer:

Waarschuwing (9 feb 2010, 22:20); quote Lodewijk:
    Oké, we wijken weer heerlijk van het onderwerp af. Dit topic gaat over het voorkomen van onterechte verhuizingen in het algemeen, en dus niet over de recente gebeurtenis rondom CP.nl. Discussies daarover worden via PB of andere privé manieren gevoerd, niet via een topic/publieke plek hier op CP.

Volgende persoon die deze waarschuwing overtreedt, kan wat welbekende banpunten verwachten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!