het voordeel van classes

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Waar het argument van Patrick op neerkomt is het recyclen van code, en dus tijd besparen omdat je iets wat je al eens gescript hebt niet telkens opnieuw moet scripten.
    En tijd === geld zoals we allemaal wel weten.

Verder is het idee achter OOP (ik maak even een grote stap) dat je op een manier script die meer lijkt op de echte wereld.
    Een mens bestaat voor een groot deel uit organen, elk orgaan zou door een aparte class voorgesteld moeten worden omdat elk orgaan andere functies heeft en andere eigenschappen.
    De buikholte is bijvoorbeeld te warm voor teelballen om goed te kunnen werken, en in de maag is het erg zuur enz.
    Als zo'n systeem voor de natuur goed werkt, waarom dan niet voor programmeer talen?

Verder kunnen twee instanties van de zelfde class drastisch verschillen door dat bepaalde eigenschappen verschillen.
    Een bepaalde functie aanroepen op instantie A en B met precies de zelfde parameters kunnen hele andere resultaten hebben, een zelfde soort werking met alleen functies is niet of heel moeilijk te maken.

Het lijkt me dat er nog meer zijn, maar ik zou het op dit moment niet meer weten...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!