Php Resource ID #9

• hallo criminalspoint,
    ik ben de laatste tijd bezig met een php cms gewoon een beetje om meer te leren.
    nu wil ik mijn nieuws bewerken dmv een functie
    maar nu krijg ik bij de query die de post moet selecteren een resource ID #9 error (of teminste dat denk ik)
    ik kwam hierachter toen ik die query in een echo deed.

hier is mijn functie:

PHP
    function editNewsItem($newsID) {
     $selectSQL = mysql_query("SELECT * FROM `content` WHERE id = '$newsID' ") or die(mysql_error());
      echo $selectSQL; // tijdelijke debug output.
     if($selectSQL) {
      return mysql_query("UPDATE `content` VALUES title = '$title', storytext = '$story', image = '$image' WHERE id = '".mysql_real_escape_string($newsID)."'");
       echo $newsID; // tijdelijke debug output
     }
      return false;
    }

ik hoop dat dit snel opgelost kan worden omdat het een groot probleem vormt.

mvg, AeroXbird :cheer:

• PHP kent verschillende data types, een resource is een speciaal soort variabele.
    http://www.php.net/manual/en/language.types.resource.php
    Alle soorten:
    http://www.php.net/manual/en/resource.php

Het echoën van een resource zal je niets vertellen

Verder zal de PHP nooit bij de tweede debug echo aankomen, de return komt eerst en geeft daarmee het einde van de functie aan.

Wat er fout gaat: $titel, $story en $image bestaan niet binnen de functie, geef deze net als $newsID mee aan de functie.

PS. binnen die functie zul je mysql_real_escape_string() nog vier keer moeten gebruiken...

• Dankjewel , helaas werkt het niet, ik krijg de an error occured, please try again.
    dit is mijn huidige code:

ik ben er ook 1000% van zeker dat de informatie die nodig is ook echt er is, ik heb dit namelijk geoutput en het kwam gewoon te staan zoals ik ervoor heb getikt.

ik hoop dat er een oplossing is.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.01.10 22:33:34:
    sorry, door een stomme fout van mij had ik ipv VALUES in de query SET moeten neerzetten, het werkt nu prima heel erg bedankt!
    :slotje: graag :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!