IP bannen werkt niet

  • Wie kan mij vertellen waarom dit niet werkt?


    In users wordt verbannen wel geupdate naar 1 of 0 maar de speler kan nog gewoon door spelen


  • Probeer het anders eens zo.


  • Dank je wel voor je reactie. Hetgeen je stelt dat klopt. Dat werkt allemaal.


    Maar wanneer een administrator bv. van de verbannen speler een strafpunt afhaalt en het totaal aantal strafpunten ipv 3 weer 2 (of lager) is, dan moet de IP block tevens automatisch worden verwijderd.


    Is dat tevens mogelijk om in dit script te regelen?


    Nu staat het onderstaande namelijk in het script voor het bannen van spelers, maar dit wil ik graag automatisch hebben geregeld in het script zoals je zojuist hebt beschreven.


  • Verander regel 15 van het geplaatste script van mij door:

    PHP
    mysql_query("INSERT INTO ipbans(ip, login) VALUES('$ip','login')");


    Vermoedelijk moet je het veld login dus nog even aanmaken in je database.


    Vervolgens zou je met iets als dit de speler kunnen verlagen in strafpunten en ook unbannen mocht dat nodig zijn.



    Pekeltje

  • Dank je wel.


    Ik zie nu waar het fout gaat bij mij. Het config gedeelte werkt nu wel geheel goed. Maar als de admin het aantal strafpunten verlaagd dan blijft er een probleem opspelen.


    Bij het verlagen van een strafpunt zou het namelijk zo moeten zijn dat er een MAX van 3 punten kunnen worden uitgedeeld en het aantal NOOIT lager als 0 mag zijn.


    Verder zou het script moeten regelen dat er bij minder dan 3 strafpunten, de IP block direct moet worden verwijderd.


    Ik weet dat het nogal wat vragen zijn, maar zou iemand hier naar kunnen kijken?


    Dit is het strafpunten systeem (wat nu dus ook hoger als 3 en in de min kan komen te staan)


  • Probeer het zo eens ;)



    Pekeltje

  • Probeer zo eens:

    PHP
    $query  = "SELECT strafpunten FROM `users` WHERE `login`='".$_POST['wie']."'";

    Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

  • We komen er zo uiteindelijk wel ;)


    Momenteel krijg ik geen foutmeldingen mee. Maar het script werkt nog niet. Wat wel werkt -> kan niet meer in de min komen.


    Maar als een speler 3 strafpunten heeft dan wordt deze verbannen (is dus goed), maar haal ik er weer 1 strafpunt af zodat deze er weer 2 heeft zou de ban moeten zijn verwijderd. En dit is niet het geval...


    Dit is hoe het tot dusver is:


  • Volgens mij wel.


    Kijk als ik met dit script werk, dan kan ik iemand bannen/unbannen en werkt alles gewoon goed. Maar ik wil dus dat bij een totaal van 3 strafpunten een automatische ban en bij minder als 3 dat dit wordt verwijderd.


  • De automatische ban is al in je bansysteem in het andere topic.
    Die banned het ip adres als een verbannen speler inlogd.


    Wat gebeurd er precies als de speler gebanned word.
    Heb je wel zoals in het topic stond zowel het ip als de login opgeslagen in ipbans?
    Want dan kun je zoals hier in het script al staat gewoon met die

    PHP
    mysql_query("delete from ipbans where login='$wie'");


    Zou de speler weer unbanned worden.


    Pekeltje

  • denk dat hier idd het probleem zit. In mijn tabel staat alleen


Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!