Quote systeem

  • Beste leden van CP,


    Ik ben alweer een aardig tijdje bezig aan een nieuwe website van mij. Maar zit nu met een klein probleempje waar ik zelf vrij weinig verstand van heb. Het gaat om een privé bericht quoten. Als je de eerste keer quote is er niets aan de hand en komt het er ook netjes in te staan. Maar wanneer je de 2e keer quote komt er het quote stuk in te staan dus dit:


    [ quote] <br><table cellspacing=0 cellpadding=0 border=0 width=100%><tr><td width=40><td class=date>Quote</td></tr><tr><td height=1><td bgcolor=808080 height=1></tr><tr><td><td align=left valign=top>kijk dit gebeurde er</tr><tr><td height=1><td bgcolor=808080 height=1></tr></table><p><br><br>[ /quote]


    Nu wil ik het zo danig hebben dat er komt te staan van wie het gequote bericht is.


    Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.


    Mvg, Luc

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik ben voorstander van een cp waar je tips geef en daar uit moet gaan proberen.


    Dus ik zou zeggen: Hoe kan je de naam uit de database normaal weergeven?
    En als je dat hebt dan heb je je antwoord eigenlijk al he.
    Wanneer je iemand zijn bericht dus leest moet je gewoon zijn naam pakken. Als het goed is staat er in je database een regel wat te maken heeft met berichten waar een naam staat en tekst en naar wie het gestuurd is. En dat roep je eigenlijk op..


    Ik denk dat je daarna nog niet klaar ben dus roep even als je het hebt gedaan en als hij ongeveer werkt.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Nou dat weet ik wel maar ik gebruikte dit:


    PHP
    $bericht->bericht = preg_replace("/\[quote\](.+?)\[\/quote\]/is", ' <br><table cellspacing=0 cellpadding=0 border=0 width=100%>
    <tr><td width=40><td class=date>Quote</td></tr>
    <tr><td height=1><td bgcolor=808080 height=1></tr>
    <tr><td><td align=left valign=top>\1</tr>
    <tr><td height=1><td bgcolor=808080 height=1></tr>
    </table><p>', $bericht->bericht);


    Hier heb ik al een keer geprobeerd een naam bij te zetten maar dit pakte hij niet. Ik snap persoonlijk ook niets van dit quote systeem want waar \1 staat komt het bericht te staan.


    Mvg, Luc

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!