CriminalsPoint V5

• *houd van DRY*

Is het in dit geval niet eerder DRO(thers)?

Opensource software is (over het algemeen) veiliger dan commerciële software...
    De mensen die dat geen feit vinden hebben hebben pech!

Dus wat is er verkeerd aan om een basis te nemen waar honderde anderen ook fouten kunnen vinden zodat jij dat niet hoeft te doen?

PS. hoeveel vingers heeft elke hand?
    Er zijn mensen zonder vingers, dan maakt het niet uit hoeveel handen er zouden zijn...
    Maar iedere hand heeft minimaal 2 vingers...

• Crew van 8 mensen min minstens de helft ja...

+ vast wel een paar, bijna nooit heeft iemand hier mij laten merken dat hij het zou kunnen, maar ze zullen er wel lopen.

Citaat

Waarom zou je een ander systeem nemen terwijl er de nodige kennis aanwezig is om een eigen systeem te maken dat uniek is aan jouw wensen, precies functioneert aan hoe jij het wilt. Bij elk ander systeem dat je zou nemen zitten functionaliteiten die nergens voor nodig zijn en je totaal niet gebruikt..

Omdat de voordelen niet opwegen tegen de uren en de veiligheid.

• Waarom opensource? De kennis is er. De tijd en het kapitaal niet.

Waarom bèta? Er is nu al zo veel veranderd aan de source dat fouten mogelijk zijn! Ik vertrouw op m'n eigen kennis maar nog eens dubbel checken kan geen kwaad want alleen is maar alleen. Als je een fout maakt is er niemand om te zeggen dat het fout is.

Hierbij wil ik ook effe melden dat het project effe stil ligt. Er zijn zo'n 3 websites van zelfstandige en een massamailer als toepassing op een oude applicatie die ik heb gemaakt en zo'n 750k mailadressen op 2 maanden heeft geregeld (legaal).

• Vooral dit wil ik quoten als reactie op 'EenOudeBekende':

Citaat

De kennis is er. De tijd en het kapitaal niet.

En daar is alles mee gezegd, einde discussie..!
    ___

Ik hoop dat het snel online staat, heb zelf ook ervaring met PHP-fusion gehad dus ik weet wel wat me te wachten staat, althans deels toch, want er komt hopelijk een nieuwe layout in? :)

• Citaat van Dein

Ik hoop dat het snel online staat, heb zelf ook ervaring met PHP-fusion gehad dus ik weet wel wat me te wachten staat, althans deels toch, want er komt hopelijk een nieuwe layout in? :)

Niet mee eens...
    Wil nou niet dat Pim de zelfde fout maakt als Dominic: de nieuwe versie te snel online zetten.

• Kijk het is nu wel vakantie maar je moet ook genoeg tijd vrij maken om een leuke community op te zetten, voordeel van open source is dat er al een grote basis is.

En als je het zelf nog moet maken ben je nog even lang bezig voordat je een goede basis hebt gemaakt waarmee je veel kan.

Ik vind het dus een goede zet van Pim om via de php-fushion aan het werk te gaan.

Ik ben het met je eens darsstar, Dominic had de site te vroeg online waardoor je te veel bugs had.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Dat van dat open source dat het veiliger is en dat je een basis hebt, dat is waar. Maar om ff terug te komen op de oude tijden:
    Dat zeiden ze ook over phpBB3, en kijk wat voor een grote flop dat is geworden. Ikzelf vind persoonlijk dat je het nivo van een website aan de website zelf kan zien en al helemaal bij een webmaster community, straal je met een "open source" project niet uit dat je kennis hebt om zelf een website te maken, en dus in mijn ogen niet genoeg kennis hebt om de "leden" te helpen.

Maarja, dit is mijn mening.

Groetjes,
    Jasper

• Pim, is hier al een tijdje en wat ik allemaal heb gezien heeft pim genoeg kennis!
    om nu terug te komen: Anton en Mitch 1e versie webtiger als basis hebben ze helemaal unbugged etc ze zijn er mee door gegaan cp versie 2 grootste succes denk ik zelf, cp 3 minder tijd phpbb3 flop:( cp 4 veel leden meer kinderen cp 5 php fusion opvolger cp 2?

Pim heeft degelijk de kennis maar misschien is het beter qua tijd etc php-fusion als basis te gebruiken!
    (keep it up for pim)

de geschiedenis van cp toont aan dat met een basis goed/fout en de nodige kennis grote successen behaald kunnen worden en dat kunnen wij zeker met pim en darsstar killingdevil r-mijnten en lodewijk! (andere 2 crewleden zijn er haast nooit en doen bijna niks)

• Citaat van Pim

Er is nooit een 2e versie geweest ;) 1 weekje en hij was offline wegens "te bugged"

Zeker wel, ik heb zelfs nog een screenshot gepost @ het nachtbraak topic:

CP V2 was de beste en zal het altijd blijven, tenzij je CP V2 na kan maken zonder bugs zal het hier altijd zo lomp blijven, alleen maar kinderen, veel mensen zonder kennis enzv. enzv. Ik had grote verwachtingen van V4. Alleen moest Dominic het weer verpest, ik heb meerdere malen aangeboden hem te unbuggen en zo meer mensen maar hij wees het elke keer af. En nu Koen eigenaar is mis je ook veel leden omdat er veel Koen haters zijn, dat was gewoon een slechte zet van Dominic. 't is dat Koen toch niet actief is anders was ik hier ook echt niet meer.
    Ik zou nogmaals best willen helpen om V2 na te maken alleen dan als V5 te lanceren (V2 zonder bug's) maar alleen al door al dat gedoe met eigenaar switch en omdat koen eigenaar is ga ik dat niet doen.

(Niks persoonlijks hoor Koen!)

• Citaat van Pim

Zolang die kinderen hun mond houden en op de advertenties klikken is het allemaal goed maar dat is niet zo..

Even dat je het weet,
    Ik noem de bezoekers hierzo "kinderen"
    jij zegt: "Zolang die kinderen hun mond houden en op de advertenties klikken is het goed"

En dat zeg jij als Project leider?

Als al die "kinderen" (bezoekers dus) hun mond zouden houden, dan zou het hier dood zijn!, dan heb je geen CP meer over. Ook blijkt hieruit weer dat CP commercieel is opgesteld. Als het aan mij lag zou ik zeggen: "Koop geen banner plekken meer.", Helaas is iedereen daar vrij in om daarvoor te kiezen. Vroeger met Dominic vond ik het nog wel eens waard een banner plek te kopen, gewoon om CP te steunen. Maar nu zou ik zelfs 1 euro al teveel vinden voor een Banner plek!

Pim, gozer, vroeger vond ik je nog wel een top-teamlid, maar de laatste tijd begin je steeds meer op Koen te lijken.... spijtig genoeg. Hopelijk dat Darsstar dit zooitje nog kan redden :((

Anton en Mitch... Save our souls !! (alsjeblieft (a))

• Wat ik best ironisch vind, is dat elke nieuwe versie van CP, het weer achteruit blijkt te gaan.
    Zoals nu, het is niets meer dan commerciele troep. Het probleem is dat jullie, no offence made, alleen maar op geld uit zijn.
    Het is een community, en dat is hij niet meer zoals hij was.
    Het was de bedoeling om plezier te hebben, om te leren en te helpen.
    Tijden zijn verandert. en misschien is het tijd om in te zien, crew, dat jullie de verkeerde kant zijn ingeslagen. en mischien hulp van buiten af nodig hebben.

Mitch en Anton waren dan wel niet de beste scripters, ze hadden de site goed onder controle, en niemand had echt iets te klagen..
    think about it.

• Oké dat was misschien wat grof uitgedrukt. Maar ik bedoelde met kinderen die kereltjes die heel de tijd liggen spammen en CP liggen plat te smijten. Het enige waarvoor die goed zouden zijn is op de banners te klikken, dat bedoel ik.

CP is niet commercieel, iedereen van de crew werkt vrijwillig! Er is geen winst aan CP! Zelfs het bedrag waarmee Koen CP heeft opgekocht is nog niet terug verdient. Als mensen adverteren (en wij bieden de kans om criminals-websites en relevanten te laten adverteren aan een goede prijs) dan kunnen we met dat kapitaal dingen aankopen zoals hosting, designs en programmeerwerk. Normaal zijn al die dingen zoals designs en programmeerwerk gratis maar aangezien de kennis hier op CP te laag is om allen samen te werken aan iets is dit niet mogelijk!

• Dan moeten we proberen het niveau op te krikken, Hoe ben je dat van plan dan?
    & Het is niet zo vriendelijk, ook naar de leden toe, om te vermelden dat het niveau "laag" of "te laag" is om samen te werken aan projecten.
    Dan zou je zo goed moeten zijn om dan ook werkelijk soort van lessen te geven, ipv tutorials.

• Citaat van Pim

Oké dat was misschien wat grof uitgedrukt. Maar ik bedoelde met kinderen die kereltjes die heel de tijd liggen spammen en CP liggen plat te smijten. Het enige waarvoor die goed zouden zijn is op de banners te klikken, dat bedoel ik.

Een kindje weet heus niet hoe CURL werkt wat het trouwens heel makkelijk maakt om een site die voorheen zonder captcha werkten vol te spammen :') Overigens is het best stom om vervolgens de code van de captcha in de link te houden.. Vervolgens was het nog niet moeilijk want met 1 account dat ingelogd bleef topics aan te maken bleek daarna ook mogelijk te zijn. Toen kwam er een gare beveiliging dat je pas een topic mag maken nadat iemand anders een topic gemaakt heeft. Niet dat dit moeilijk te omzeilen was, 2 accounts omstebeurt een topic laten maken (y)

Welk 'Kindje' snapt dit ( En nu niet met username grappen komen (xD) )

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!