intel of amd?

• Hallo,

Ik sta op het punt binnenkort een nieuwe laptop te kopen voor:
    -School
    -Photoshop
    -alle webmaster gedoe
    -...

Nu zou ik willen weten als ik voor een intel moet kiezen of voor een amd?

Als je kritiek geeft op 1 van de 2 partijen moet j wel met degelijke argumenten komen.

mvg, Chesney

• [offtopic]met een intel proccesor kan je mac os x installeren:P:P[/offtopic]
    intel proccesor is stabieler en daardoor gaat ie langer mee, amd proccesor is sneller maar gaat minder lang mee!

• heb zelf altijd intel gehad op 1 of 2x amd na :p
    intel draait veel mooier en sneller :)
    intel draait ook volopen op kloksnelheid :p

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Laptops is intel beter k had een amd en die was zo sloom. Intell is nog lekker snel ik gebruik voor dezelfde dingen dan jij.

• jgdonleach... is niet helemaal waar heb hier een laptop met AMD erop en een andere met INTEL... maakt niet veel verschil.. misschien had je niet genoeg werkgeheugen of vista erop geinstalleerd.. heb hier een xp pro opstaan op de AMD en loopt gewoon zoals het hoort.

.. heb hier zelfs een tijd windows 7 op gedraait en liep ook gewoon als een zonnetje...

• Hebben jullie uberhaubt bestand welke amd of intel je moet hebben om een snelle laptop te krijgen?
    Want ik heb hier een duo amd draaien en die werkt gewoon snel maar binnenkort een quad core amd kopen omdat deze ook goedkoper zijn en ook gewoon even snel als intel als je gewoon weet wat je doet.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Citaat van Db-maffia

daarom zeg ik ook op de reactie van jonleach.. dat het niet helemaal waar is..

waarschijnlijk had ie processors met verschillende kloksnelheden:P:P

• Ik denk dat aan de reacties hierboven al wel duidelijk is dat er geen topper is. Lang niet iedereen is het met elkaar eens.

Of het nu een AMD of een Intel is, naar mijn idee is dat het verschil niet zozeer. Dit heeft te maken met de kloksnelheid, de cache en vele andere factoren.

• Intel en AMD zijn net zo goed.

En kijk vooral niet naar kloksnelheden van AMD.
    Want als voorbeeld:

Een AMD 2800+ met een kloksnelheid van 1,8Ghz, zal net zo snel draaien als een Intel met 2.8Ghz.
    AMD richt zich niet zo op de kloksnelheden, intel daarintegen weer wel.

Tis maar net wat je zelf het fijnst vind om te gebruiken.

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• amd werd/word veel verkocht aan gamers dit omdat amd gewoon sneller draait met games.

intel werd/word veel gekocht aan kantoren en scholen. Deze draait weer beter met zware applicaties

niet dat het allemaal veel verschil maakt. maar na mij mening heeft amd gewoon meer voor minder amd is veel al goedkoper en doet niet onder voor intel

• De reacties hierboven mij kloppen precies.
    Amd & Intel zijn gewoon het zelfde verschil zit hem alleen dat ze allebei vooral richten op een aantal specifieke dingen zoals intel bij kloksnelheid.

Ik heb nu een amd draaien met een kloksnelheid van 2,1 ghz maar het draait gewoon perfect vooral met games op me internet verbinding na :p

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!