Heb je btw nummer dat je btw heffing vraagt?

Goedkope Webhosting
- Willem
- Closed
-
-
-
HEb ik niet nodig als ik het via een bedrijf doet die wel btw vraagt!
-
Ik moet van jouw een factuur krijgen met die btw erop... Niet van een ander bedrijf!!
-
Ja maar ik bestel het via een bedrijf ik heb nagevraagd en als ik het via een bedrijf inkoopt die btw vraagt dan mag ik die btw vragen aan die persoon.
Voor webhostings vraag ik geen btw!
-
Dan moet je de factuur van dat bedrijf aan jouw klant geven, anders mag je GEEN btw vragen!
Daarom is dat bedrijf waarbij je koopt voor hosting & domeinen, GEEN belastingsdienst -
Huh? Jij mag NOOIT (in geen enkel geval) BTW heffen als je geen belastingnummer hebt. Heeft verder ook niets met het bedrijf te maken waarbij jij inkoopt. Bel anders de belastingdienst even, die kunnen dit prima uitleggen door de telefoon
-
Dat heb ik vanmiddag gedaan en die zijden dus tegen mijn je mag btw vragen als je het inkoopt bij een zakelijk bedrijf als je particulier bedrijf bent.
Hun zijden als je particulier bent en je koopt iets in bij een zakelijk bedrijf en het is voor een particulier dan mag je het totale bedrag vragen wat je hebt moeten betalen dus bijvoorbeeld 12,00 euro excl btw en ik betaal incl btw dus 14,84 bijv dan mag ik dus 14,84 vragen.
-
Dat klopt dus niet zo, want als jij een pakket koopt voor 12 euro per jaar, en je verkoopt 10 pakketjes door voor in totaal 25 euro per jaar, is de B.T.W. die jij betaald dus 2.28 (19% van 12) en degene die jij vraagt 4.75 (19% van 25) en dat mag dus niet.
In andere woorden: Je mag het best vragen, maar geen B.T.W. noemen.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!