Domein terug kopen

• Goedemiddag allemaal,

Ik heb een zeer korte maar misschien beetje rare vraag.
    Een tijdje geleden ben ik door een fout van me webhoster mijn domein kwijt geraakt.
    Nu willen wij hem met ze 2e proberen terug te kopen van sedoparking.com.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoeveel procent kans heb ik dit domein terug te krijgen?

Domein vermeld ik liever niet omdat de rest van de extensies nog bestelt moeten worden.

Hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft en ons hiermee verder kan helpen..

Ter informatie:

Ik koop hem samen met mijn webhoster terug, wil dus geen commentaar van: Laat hem dit oplossen.

Mvg,
    Superior

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Is niet evident, zeker niet als je geen rechten op die naam hebt laten vastleggen, zoals een bedrijfsnaam.

Je kan sowieso eens kijken hoeveel ze er voor vragen, staat meestal wel op hun site.
    Maar voor veel domeinen zit je snel aan 500 dollar.

In zo'n gevallen wacht ik gewoon tot het domein vervalt en laat ik het dan binnen de 5 minuten na vervallen meteen automatisch terug registreren op mijn naam.
    Kost wel 80 euro, maar dan ben ik zeker dat ik hem heb en dat die extra partij mij niet bedriegt.

• @Koen
    Zal echt geen 500 zijn aangezien hij maar 13 bezoekers had in 2 maanden tijd.
    Niet echt winst gevend voor hun, maakt mij ook niet zoveel uit.
    Ben niet van plan om meer dan 60? te geven anders mogen ze hem van mij houden.

• Jannick
    Ik heb tijdens een afspraak hiervoor 1 jaar gratis hosting + .eu domein gekregen voor niks.
    Ben hiermee akkoord gegaan en bedacht later dat .com toch wel makkelijk is.
    Daarom wil ik hem nu terug kopen, hij ondersteund mij enkel hierbij zodat ik hem terug krijg.

• word een com domein niet voor 31 dagen bevroren als hij verloopt ?
    en nl domein ieder geval wel. wat je nog kan proberen is het gewoon proberen te verhuizen naar transip :p

heb wel vaker gehad dat domein door iemand anders inbeslag genomen was vraag dan gewoon verhuizing aan bij transip en probleem is opgelost :p

• Om eerlijk te zijn: we doen dit zelf...
    Ik laat 2 dagen voor een domein vervalt dit elke 5 minuten controleren of ik het al kan kopen, en op de dag zelf alle 45 seconden.
    Je weet immers nooit zeker hoe laat een domein vervalt.

De grote domeinkapers zijn meestal net iets trager, waardoor we ze voor kunnen zijn.

Gewoon een servertje dat de hele dag en nacht niets anders doet dan de whois controleren :)

• @Koen
    Ik heb al overwogen dit zelf te gaan doen.
    De verval datum is bij mij bekend enkel exacte tijd nog niet.

Ook heb ik iets meer informatie over het domein zelf dus zal ik nog sneller zijn :p

Ik heb via Skype contact met je gehad, helaas is dit bedrag beetje te hoog voor mij, probeer eerst via sedoparking hem terug te krijgen.

• Koen, eerst zeg je dat je het andere laat doen en nu doe je het opeens zelf, je praat over 'we', wie zijn we? Als 'jullie' toch de grote domeinkapers voor kunnen zijn, kun je vast wel een domein voor me reggen voordat MV.nl het doet ofniet? ;)

edit door rick:
    De meeste eigenaren van bedrijven zeggen we over hun bedrijf. Weetje waarom ? misschien omdat er meer mensen werken dan alleen een ik.

• Mensen even voor de duidelijkheid.

Koen bood mij een dienst aan wat voor 70% zekerheid mijn domein zou terug krijgen.
    Ook vertelde hij dat ik pas betaalde als hij het domein gekaapt had van andere.
    Enkel vind ik persoonlijk deze dienst een beetje te duur dus zoek een ander alternatief.
    Betekend dus NIET dat koen een slechte dienst zou geven.
    Dit weet ik niet ook niet getest of navraag gedaan, stop met het zwartmaken van elkaars diensten.
    Hier help je absoluut niemand mee!

• Koen,
    Als je de grote bedrijven voor kunt wezen, waarom ga je de domeinhandel dan niet in? Kan je goud geld opleveren ;)

Tevens loop ik je hier niet zwart te maken, of je diensten af te kraken ik heb enkel vragen gesteld.

Ook vind ik het een beetje asociaal om als crew-lid in mijn post een comment te zetten over de discussie, daarvoor heb je de crew rechten niet neem ik aan en anders vind ik het wel een beetje frappant.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!