Hallo Allemaal,
ik heb een vraag over deze 2 msql query's zal dit veel verschil hebben inverband met load want de 1e gebruik ik door heel mijn spel heen en volgens mij komt hier ook behorelijke mysql load vandaan.
of
Hallo Allemaal,
ik heb een vraag over deze 2 msql query's zal dit veel verschil hebben inverband met load want de 1e gebruik ik door heel mijn spel heen en volgens mij komt hier ook behorelijke mysql load vandaan.
of
Opzich, bovenste zou alle leden weergeven op de pagina, en dat is sneller.
De 2e doet alleen maar 1 persoon weergeven.
Dus al wil je bijvoorbeeld 10 mensen, moet je hem op DESC LIMIT 10 zetten.
En het hoeft niet in elk script te staan, dit moet gewoon bij je login lijkt mij, in de DB zal hij toch neerzetten van: $login = Online.
Je moet wel op elk script een check bouwen of hij wel online staat in de database, en als hij de browser sluit, of uitlogt dat de sessie verbroken word.
de query update eigelijk de online leden stel dat 100 personen de zelfde pagina bezoeken dan wordt het alsnog 100x uitgevoert toch? want bij de bovenste gaat hij heel de tabele users krijg je mysql load.
Dan krijg je inderdaad 100 mensen die online staan, opzich kan dit niet veel load veroorzaken, maar als al die 100 bezoekers kijken daar, dan gebeurt dat dus wel.
Je moet een soort systeempje maken dat op elke pagina 10 members staan, dus je krijgt dan 10x10 (100 members - 10 paginas)
Maar dit kan je automatisch laten genereren natuurlijk.
thx lancer weet voldoende topic kan dicht
Ik weet niet waar jullie zien dat er meer gebruikerworden aangesproken.
Beide query`s hebben
Dus word zoeiso alleen die gebruiker aangesproken, hoef je geen DESC limit voor te hebben tenzij, je maar een record met de zelfde benaming wil updaten, maar deze zijn vanzelf sprekend al uniek.
Bovendien staat deze query op elke pagina je hebt er niet zoveel last van, maar je zou bijvoorbeeld een check kunnen maken hoe lang je al online bent en na elke 120 sec een mysql_update uitvoeren zo hoef je niet zo vaak de update uit te voeren.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!