enkel cijfers in een input

• Beste CP'ers

Momenteel ben ik bezig met een eigen script (content is niet belangrijk in verband met mijn vraag)

Ik denk dat het normaal mogelijk is om met een input, enkel cijfers te kunnen invoeren, maar weet niet meer hoe dit moet.

Het is zodat ze enkel cijfers kunnen invoeren en niet (/,*,-,+,letters)

<td>Totaal: <input type=\"text\" name=\"total\" readonly=\"readonly\" value=\"0\"><br><br><br><br><input name=\"submit\" type=\"submit\" value=\"Koop!\"></td>

Edit:

PHP
    onkeypress="return check_char(event, /[0-9\b]/);" onKeyUp=" return autoTab(this, 1, event);"

Ik dacht aan dit, maar helpt niet

• En dan zet je JavaScript uit en weg beveiliging, het is best te doen met JavaScript alleen moet je er ook nog een server-side script aanhangen door bijvoorbeeld de PHP functie: ctype_digit te gebruiken.

• Ja maar ik werk met een optel functie, dus als u in de ene input indrukt 5 dan toont hij in de volgende 75000 (5-...=75000)

nu druk je -5, dan toont hij alles in de min, dus had ik graag dat die tekens niet kunnen ingevuld worden:

zoals in dit script:
    van Terrorsheep

• Als je wilt dat javascript een functie uitvoert zul je toch echt moeten zorgen dat die functie beschikbaar is...

• uhm... de PHP functie: ctype_digit blokkeert ook - getallen (dus voorkomt ook de - bug), de functie is_numeric() daarintegen laat wel getallen met een - door.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!