YouTube blokkeert adblockers

    • Belangrijk bericht

    YouTube heeft een proef gestart waarbij het video’s blokkeert voor gebruikers met een adblocker.


    Dit is niet nieuw en andere uitgevers doen dit ook.
    Als onderdeel van een “klein experiment wereldwijd” wordt de boodschap in bijlage aan gebruikers getoond. De boodschap luidt dat video’s na drie keer worden geblokkeerd, tenzij de adblocker wordt uitgeschakeld of advertenties op YouTube worden toegestaan.

    Het gebruik van adblockers is in strijd met de algemene voorwaarden van YouTube.

    Een woordvoerder van YouTube heeft aangegeven aan The Verge dat het uitschakelen van de afspeelmogelijkheid alleen zal gebeuren als gebruikers herhaaldelijk het verzoek negeren om advertenties op YouTube toe te staan.


    Gebruik jij een adblocker? Ik alvast wel op mijn pc, maar niet op gsm of tv, waar ik het meeste kijk.
    Voor mij is dit niet zwart-wit, ik vind de video's op youtube gewoon te lang, je moet soms al bijna 30 seconden verplicht kijken.

    En dit voor content die ze zelf gratis krijgen.
    Video's tot 10 seconden kan ik nog wel begrijpen, maar langer is echt te.

    Verder ook het verplicht moeten doorklikken om niet de rest te zien is irritant.
    Ik wil rustig kijken zonder te moeten klikken.


    Verder zit ik er niet mee in om te betalen, maar de prijs is te hoog voor gratis content en ze zijn te agressief in mijn ogen.

  • Dit is gewoon hun verdienmodel. Hoe zou jij het vinden dat jij een goedlopende website hebt met advertenties, maar de helft blokkeert ze waardoor jij inkomsten verliest? In deze tijd telt echt wel 'time is money'. Vroeger hadden we 5 á 10 minuten reclame op tv dus 30 seconden valt dan eigenlijk wel nog mee.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!