• Goeiedag ,
    ik heb een aantal jaar geleden het dimaffia script online gekocht aangezien ik een paar jaar niks meer echt heb gedaan ermee wil ik het nu weer gaan gebruiken game staat ook onlin etc

alleen de cronjobs missen echter .. daardoor produceert de kogelfabriek geen kogels en krijgen de leden niet het beloofde uurloon van de families hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen..

Ik weet dat je via directAdmin cronjobs kan instellen maar je moet toch ook php files hebben met de opdrachten daarin voor de cronjobs of is dat niet altijd nodig ?

en ik ben opzoek naar opties voor de dimaffia source heb je daar een aantal van leggen stuur me dan maar een PM

bedankt voor de hulp alvast

mvg

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Uiteraard heb je die nodig, vraag de maker, of anders gewoon je geld terug vragen. Als ik een auto kocht, en er zou een wiel ontbreken, dan zou ik de verkoper ook in gebreke stellen.

Maar vaak zijn cronjobs voor zulke spellen echt onnodig. Met simpel rekenwerk kan je prima achterhalen hoeveel kogels iemand moet krijgen sinds zijn laatste inlog. Daar hoef je echt niet elke minuut/uur/dag een script voor te draaien.

Dus ik zou me vast houden aan een rewrite, dat komt de server ook ten goede en worden er geen onnodige scripts gedraaid.

• maar je moet toch ook php files hebben met de opdrachten daarin voor de cronjobs of is dat niet altijd nodig ?

Uiteraard. Een cronjob is niets meer dan een geautomatiseerde aanroep van bijvoorbeeld een PHP-script.

Het hangt van de werking van de code (verdeeld over een of meer scripts) af wat er moet gebeuren. Het kan zijn dat verschillende scripts verschillende cronjobs met verschillende momenten (tijdsintervallen) van aanroep vereisen.

Of het systeem heeft een eigen scheduler, zodat je deze scheduler alleen maar om de X minuten hoeft aan te roepen, en deze scheduler bepaalt verder welke taken uitgevoerd dienen te worden (delegeert het werk naar individuele routines).

Ik zou verwachten dat je deze informatie zou moeten kunnen halen uit documentatie of een installatiehandleiding, of, in een minder optimaal geval, uit commentaar in code die aangeeft wat de werking / bedoeling is. Wat er ingesteld moet worden zal anders moeilijk te herleiden zijn tenzij je het systeem van binnen en van buiten kent.

• Uiteraard heb je die nodig, vraag de maker, of anders gewoon je geld terug vragen. Als ik een auto kocht, en er zou een wiel ontbreken, dan zou ik de verkoper ook in gebreke stellen.

Maar vaak zijn cronjobs voor zulke spellen echt onnodig. Met simpel rekenwerk kan je prima achterhalen hoeveel kogels iemand moet krijgen sinds zijn laatste inlog. Daar hoef je echt niet elke minuut/uur/dag een script voor te draaien.

Dus ik zou me vast houden aan een rewrite, dat komt de server ook ten goede en worden er geen onnodige scripts gedraaid.

"ik heb een aantal jaar geleden het dimaffia script online gekocht".
    Na zoveel jaar iets terug binnen steken.. weet niet :-).
    Ben je zeker dat je alle files hebt nagekeken? Ik weet niet hoe de structuur van de DiMaffia source eruit ziet helaas dus kan ook niet ruiken waar de crons zitten e.d.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!