Gezond achter je pc zitten s'avonds

  • Het licht van je beeldscherm heeft de zelfde scherpte als daglicht. Je beeldscherm zendt er blauwe golven bij uit. Wetenschappers hebben ontdekt dat deze blauwe golven je slaaphormoon melatonine onderdrukken, waardoor je dus wakker blijft. Dit is overdag ideaal maar als het buiten donker wordt, gaat je lichaam het slaaphormoon melatonine aanmaken waardoor je wilt gaan slapen. Als je achter de pc zit wordt dit proces verstoord en blijf je wakker. F.Lux heeft een programma ontwikkeld waar je een aantal gegevens in moeten vullen zodat het programma de stand van de zon kan bereken en aan de hand daarvan de helderheid van je beeldscherm aanpassen. Dan kan het natuurlijke proces gewoon doorgaan waardoor je minder lang zult wakker liggen.


    Merk jij ook dat als je als je rechtsreeks van achter je pc je bed in gaat je nog lang wakker ligt?


    (bron )

  • Beetje oud nieuws vind ik, ik gebruik flux al langer. Komt door de goede marketing van Gunnars indertijd. Ik heb toen F.lux gebruikt en uiteindelijk toch Gunnars gekocht. Veel gamer reviews op Youtube ook indertijd. Helpt ook tegen vermoeidheid van de ogen als je lang achter de computer zit.


    Grappig dat zdnet pas eind 2015 / begin 2016 afkomt met zulk nieuws...
    Video reviews van gunnars dateren van 3 jaar geleden. En comments op flux sinds 2011 (4 jaar geleden)

  • Beetje oud nieuws vind ik, ik gebruik flux al langer. Komt door de goede marketing van Gunnars indertijd. Ik heb toen F.lux gebruikt en uiteindelijk toch Gunnars gekocht. Veel gamer reviews op Youtube ook indertijd. Helpt ook tegen vermoeidheid van de ogen als je lang achter de computer zit.


    Grappig dat zdnet pas eind 2015 / begin 2016 afkomt met zulk nieuws...
    Video reviews van gunnars dateren van 3 jaar geleden. En comments op flux sinds 2011 (4 jaar geleden)

    Idem hier, gebruikte het ook al enige tijd.
    Maar het is niet omdat het oud nieuws is dat het geen nieuws is....


    Velen weten dit waarschijnlijk nog niet

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!