Contact script foutmelding

• Beste,

Ik ben bezig met een website maar nu heb ik een contact script, maar zodra ik op verzenden druk krijg ik een foutmelding.
    Maar hij verstuurt hem wel ik weet helaas niet welke fout dat is.

Deze foutmelding geeft die:
    Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/***/***/***/contact.php on line 77

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/[b]/***/***/***/contact.php[/b] on line 43

Hebben jullie enige iedee.

Dit staat op nummer 77 tot 113

Dit op 41 tot 50

Mvg Christoffer

Bezig met me 3 sites.
    Zit meer tijd in dan ik had gedacht.
    ;):cheer:(c)(c)

• Omdat Erigi functie niet meer ondersteund wordt. Gebruik preg_match hiervoor in de plaats;

PHP
    <?php 
    $email = "abc123@lolhaha"; // Invalide emailadres 
    $regex = "^[a-zA-Z0-9_.+-]+@[a-zA-Z0-9-]+\.[a-zA-Z0-9-.]+$"; 
    if ( preg_match( $regex, $email ) ) {
         echo $email . " is correct.";
    } else { 
         echo $email . " is incorrect.";
    } 
    ?>

Maar wat ik ook gebruik is het volgende;

PHP
    <?php
    $email = "[email protected]";

if (!filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL) === false) {
     echo $email . " is correct.";
    } else {
      echo $email . " is incorrect.";
    }
    ?>

EDIT: wat je ook kunt doen hier op lijn 15 // doen en lijn 17 weghalen ;). Ik denk wel dat iedereen PHP 5.2 heeft nu.

• Waar komen $naam, $onderwerp en $email vandaan? Gebruik superglobals ($_POST, $_GET et cetera). Het is niet nodig om variabelen te kopiëren ($naam = $_POST['naam']) en ook niet om deze te unsetten ingeval deze fout zijn.

De bovenstaande scriptfragmenten zijn in ieder geval nogal wollig. Volgens mij kan dit alles een stuk korter, wat het ook beter leesbaar en makkelijker interpreteerbaar maakt.

En het zijn fragmenten. Dit is niet het hele script. Vaak is het onhandig als je slechts enkele stukjes aanlevert en dan vervolgens verwacht dat we de hele puzzel oplossen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!