betalingen ontvangen op onze website

  • Hallo ICTScripters,


    Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest ;), maar ik heb een vraag deze is de volgende, ik ben bezig met een website en ik zou graag betalingen van gebruikers willen ontvangen op die website. Nu heb ik geen kvk en kan deze ook niet aanvragen vanwege de non-compete van mijn collega. Is het mogelijk om toch betalingen te ontvangen?


    Met vriendelijke groet,
    Bramva

  • Kan jouw collega niet gewoon vragen om toestemming bij het bedrijf waar hij/zij werkt... Dit zijn vaak standaard dingen die in het contract staan alleen doen bedrijven daar lang niet altijd moeilijk over als je dit gewoon bespreekt...


    Met of zonder KVK, jij en je collega zijn sowieso fout bezig als ze erachter komen (zwart werken) en dat gaan ze want diensten zoals o.a. PayPal zijn gewoon onderdeel van een bank.


    Kortom de makkelijkste oplossing is denk ik om dan een eenmanszaak op te richten, dan heb je je collega niet direct nodig, je moet dan wel een constructie verzinnen voor de winstverdeling op basis van goed vertrouwen. Desnoods uitbetalen als gift, dan betaal je echter wel 10% belasting tot 120.000 euro ofzo.

  • Het is niet verplicht om ingeschreven te staan in de kvk. Voor bepaalde rechtsvormen is wel een akte verplicht. BTW nummer is altijd verplicht (via belastingdienst doen).


    Maar het probleem zit hem in de non-compete. Niet de kvk. Want ook al ben je niet ingeschreven in de kvk, je collega mag het alsnog niet. Deze moet er dus simpelweg volledig los van staan. Hier kun je niet onder uit komen zonder de toestemming van het bedrijf. Als jullie gepakt worden is je collega en mogelijk ook jij de sjaak en kun je een leuk bedrag verwachten.


    Het is dus niet mogelijk om 'legaal' betalingen te ontvangen zonder toestemming van het bedrijf.


    Maar kijk eens naar de voorwaarden ;) Soms gelden er bepaald restricties waar je onderuit kan komen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!