Eigen pc samenstellen / itemlijst

• Hallo,

ik wil met een*nieuwepc*.nu een Wordpress blog opzetten. Dus informatie van hoe je hebt best een computer kan nemen in jouw budget, waar je moet op letten e.d.

Ik vraag me af of er een Wordpress plugin is die alle prijzen en alle items ophaalt, en zo je pc kan samenstellen.

Tweakers heeft een PriceWatch API maar daar kan ik maar x-results mee ophalen en zullen de prijzen ook niet wijzigen helaas.

Wie heeft er een TIP voor mij?

Alvast bedankt.

• Ik weet niet hoe uitgebreid die PriceWatch API is maar hetgeen je wilt bouwen klinkt haast als een soort van kennissysteem.

Naast het simpelweg binnenhalen van de "rauwe" hardware-data zul je ook een hoop dataverrijking moeten doen, want als een moederbord bijvoorbeeld een Socket 1150 processor socket heeft, dan heeft dit consequenties voor welke processoren hier op passen.

Ik neem aan dat je enkel PC's wilt kunnen samenstellen die je ook aan kunt zetten en dat ze dan wat doen? :)

Hetzelfde geldt het aantal en type PCI Express sloten (dit bepaalt welke en hoeveel videokaarten je hier op kunt prikken), en zo ook voor het geheugen en andere randapparatuur et cetera.

En naast deze "hardwarecompatibiliteitsregels" zou je je systeem ook nog kunnen verrijken met (naast "prijs") andere "dimensies" zoals toepassingsgebied (videobewerking, tekstverwerking, gaming, grafisch design, iets anders) die je als een soort van "geschiktheidssscore" koppelt aan stukken hardware. En misschien kun je nog hele andere invalshoeken bedenken waarop je systemen samenstelt.

Dus voordat je uberhaupt gaat denken over technische oplossingen denk ik dat je wel even zoet bent met het uitdenken van hoe dat systeem in eerste instantie functioneel zou moeten gaan werken. :)

• Moet niet per se een PC samenstellen iets hebben, een prijs vergelijking in BE & NL zou ook handig zijn voor de (toekomstige) bezoeker.

Een PC samenstelling bekijk ik nog, maar dat ze de items goedkoper kunnen vinden (zoals kieskeurig.be / .nl) zou awesome zijn. Vind hiervoor echter niets :(.

• Je denkt toch niet serieus dat er websites zijn die databases die jarenlang gevuld en opgebouwd zijn zomaar even vrijgeven.

Ook de hele systemen achter de pricewatch inclusief overeenkomsten met bedrijven die in deze pricewatch worden opgenomen zullen niet openbaar gemaakt worden.

En om het dan nog helemaal af te maken zouden ze dat allemaal nog eens gaan aanbieden in een wordpress plugin, dat zou wel mooi zijn, doe mij ook maar zo'n project.

Succes verder :)

• Bedankt voor je reactie. Dacht ook al dat het niet gemakklijk of niet gevonden ging worden. Of het nu een Wordpress plugin is of niet, dat is geen probleem. Als het een gewone script was, kon ik de plugin wel zelf schrijven.

Toch bedankt om mee te denken / kijken.

Als er iemand toch iets heeft, zou het awesome zijn.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!